خرید ملک در ترکیه لیست قیمت خانه و فایل املاک 2023 + عکس

اما این افراد نمیتوانند از طریق خرید ملک در این کشور اقدام به اخذ اقامت موقت ترکیه کنند. کشور ترکیه به جهت هزینه کم زندگی ، موقعیت استراتژیک و اقتصاد پویا یکی از کشورهای پرطرفدار مردم دنیا برای سرمایه گذاری است. سرعت خرید ملک در ترکیه یکی از مهم ترین عوامل است که مردم دنیا مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستند.

خرید ملک در ترکیه

شما پس از خرید یا اجاره ملک اقامت موقت 1 ساله قابل تمدید خواهید گرفت که در آن اجازه کار نخواهید داشت. کارشناسان موسسه مهر آفرین در این مقاله به صورت جامع و تخصصی، به بررسی شرایط خرید ملک در استانبول، قیمت خانه در ترکیه، خرید آپارتمان در استانبول، خرید خانه در ازمیر، قیمت خانه در استانبول و… می پردازند. شما عزیزان با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید.

چه ملیتی برای داشتن املاک و مستغلات در ترکیه ممنوع است؟

باید در نظر داشته باشید که حداکثر مبلغی که می تونید به عنوان وام از بانک درخواست کنید ۷۵٪ از ارزش کل ملکی هستش که قصد خرید اون رو را دارید. البته شهرهای دیگر ترکیه نیز طرفداران خاص خود را دارند به خصوص منطقه کارا دنیز به دلیل سرسبزی و آب و هوای خوب می تواند جایی باشد که افراد ترجیح دهند بازنشستگی خود را در آن جا بگذرونن. آپارتمان مورد نظر نو ساز بوده با متراژ ( 100) متر مربع که در منطقه‌ی بیلیکدوزو واقع شده است . پروژه‌ی Sun Tower از شرکت Erbatu واقع در قبرس را می توان یکی از بهترین شهرک های آپارتمانی داشت که در منطقه لانگ بیج واقع شده است. مجموعه   Poseidon از شرکت Carrington  یک پروژه آپارتمانی هست که در منطقه اسن تپه در فاصله ده دقیقه ای از مرکز شهر گیرنه در قبرس واقع شده است.

  • این محله جزو محله‌های لوکس و گران قیمت برای خرید ملک در استانبول به شمار می‌رود.
  • با توجه به رشد قیمت ملک در ترکیه در سال های اخیر میتواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در ترکیه باشد.
  • این شهر در بین ایرانی‌ها نز بسیار محبوب است و بسیاری از ایرانی‌ها این شهر را برای گذرندان تعطیلات انتخاب می‌کنند.
  • اما نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه با ایرانیان، خرید ملک در ترکیه را راحت کرده است.

علاوه بر این، ترکیه کشور طرف مقابل قراردادهایی است که از پرداخت مضاعف مالیات برای سرمایه گذاران خارجی جلوگیری می کند. تعداد کشورهای طرف قرارداد را افزایش می دهد و سرمایه گذاری در ترکیه کاملاً سودمند است. معایب خرید خانه در ترکیه مساله بسیار حائز اهمیت در بحث خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت در ترکیه است . همچنین به دلیل مهاجرپذیر بودن کشور ترکیه، ببک جزو محله هایی است که ملیت های متنوعی را درون خودش جای داده است. با این حال با خرید خانه در این محله می توانید از فرصت زندگی در کنار ملیت های مختلف بهره ببرید. همچنین باید گفت که ببک از امن ترین محله های شهر استانبول نیز می باشد.

این منطقه در بخش آسیایی واقع شده و یکی از مناطق خوب بخش آسیایی استانبول است. اسکودار در حدود 4700 هکتار وسعت دارد و جمعیت آن در حدود 550 هزار نفر است. این محله نسبت به محله‌های اروپایی، تراکم جمعیت کمتری دارد، اما نسبت به محله‌های آسیایی تراکم جمعیت نسبتاً بالایی دارد.

قوانین اخذ اقامت از طریق خرید آپارتمان در ترکیه

بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه؛ انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد ممکن هست. خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی داشته. می تونیم بگیم خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسیده. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید، خرید ملک در ترکیه با بودجه 800 میلیونی، اقامت این کشور را دربرنمی‌گیرد.

پس از انتخاب ملک مناسب، یک قرارداد دو زبانه بین فروشنده و خریدار عقد خواهد شد. یکی از زبان ها، زبان ترکی و نسخه دیگر به زبان مادری خریدار، که برای ایرانیان زبان فارسی می باشد نوشته و امضا می شود. قبل از هرکاری بهتر است به صورت حضوری به ترکیه مراجعه کرده و پس از این که به کمک دفاتر املاک ترکیه و یا دیوار ترکیه ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید، خود را برای عقد قرارداد ملک آماده کنید.

چیزی که بیش از هر چیز باید در نظر بگیرید، بودجه، شغل و فاصله بین آپارتمانتان و مکان هایی است که به طور منظم از آنها بازدید می کنید، مانند محل کار یا مدرسه. اگر می‌خواهید به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید، احتمالاً یک آپارتمان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. آپارتمان ها در استانبول به طور کلی در شلوغ ترین مکان ها قرار دارند که طیف وسیعی از وسایل حمل و نقل را ارائه می دهند. آکسارای، کمال پاشا و دولاب دره جز محله‌های خطرناک برای زندگی در استانبول شناخته می‌شوند.

بعد از انتخاب شهر برای خرید خانه در ترکیه، باید در محله‌های گوناگون شهر به دنبال خانه یا پروژه مناسب باشید. قوانین خرید خانه در ترکیه با ایران متفاوت است و امکان سواستفاده و کلاهبرداری توسط سودجویان وجود دارد. در انتهای مقاله تعدادی از روش‌های کلاهبرداری در معاملات ملک ترکیه را توضیح می‌دهیم. بر طبق قوانین ترکیه، ایرانیان اجازه خرید ملک در ترکیه را دارند و تقریبا می‌توانند در تمام شهرها و مناطق ترکیه، خانه خریداری کنند. به طوری که آمار منتشر شده توسط سیستم اطلاعات ثبت املاک و زمین TAKBIS نشان می‌دهد، ایرانیان در طی 8 سال اخیر بیش از 11 هزار میلیارد دلار در ترکیه ملک خریداری کرده‌اند.

دکور می تواند مینیمالیستی و ساده باشد، که باعث صرفه جویی در هزینه می شود، یا بسیار زیاد و با کیفیت. مدارک تهیه شده در خارج از کشور خرید ملک در ترکیه باید به تایید کنسولگری یا سردفتر برسد. علاوه بر این، اگر شرکای شرکت شهروند ترکیه نباشند، باید شماره مالیات احتمالی نیز دریافت شود.

متقاضیان اخذ اقامت دائم می توانند با 60 هزار دلار به اقامت دائم این کشور دست یابند به این صورت که متقاضی کارت اقامت موقت دریافت نموده و هر ساله تمدید می کند. وی باید حداقل 3 سال و در هر سال 11 ماه را در این کشور حضور داشته باشد تا به اقامت دائم ترکیه دست یابد. متقاضیانی که ملکی به میزان 400,000 هزار دلار ملک خریداری نمایند در همان ابتدا می توانند به اقامت دائم این کشور دست یابند. برای اتباع خارجی و غیره برای خرید ملک در ترکیه الزامات زیادی وجود دارد. یکی از قوانین خرید خانه در ترکیه که امسال ارائه شده، داشتن گواهینامه عملکرد انرژی که کارایی انرژی ساختمان مذکور را طبقه‌بندی می‌کند اجباری است. این یک قانون جدید است که از ابتدای سال برای خرید و فروش خانه اعمال شد.

خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار، ظرف 3 تا 5 ماه شما را به اخذ اقامت دائم ترکیه می‌رساند. قیمت خرید ملک در ترکیه بستگی به منطقه و محله‌ای دارد که قصد اقامت در آن را دارید. برای مثال در بخش آسیایی ترکیه با حداقل 3 میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب خانه شوید، اما شرایط اخذ اقامت با این میزان سرمایه با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار متفاوت است. در خرید ملک با مبالغ کمتر از 400 هزار دلار، پروسه‌ی دریافت اقامت طولانی‌تر خواهد شد. ترکیه مزایای زیادی برای ایرانیان دارد، از جمله نزدیکی به ایران، عدم نیاز به کسب ویزا برای ورود به کشور و قرابت فرهنگی مردمان این سرزمین با ایرانیان. همچنین هزینه‌ی زندگی در این کشور تقریبا مشابه ایران است و شما می‌توانید پس از دریافت اقامت از امتیازات این کشور برای شهروندانش استفاده کنید.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما
این پلتفرم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کند و از صحت داده‌های منتشر شده مسئولیتی نمی‌پذیرد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.