طالبان: هیچکس حق ندارد درباره پول افغان‌ها تصمیم بگیرند

[ad_1]

محمد نعیم، دفتر سیاسی جنبش طالبان گفت که تصمیم نهایی بایدن، رئیس جمهور آمریکا، “نادرست و ناعادلانه” و اقدامی علیه مردم افغانستان و بشریت است.

به گزارش ایسنا، نعیم در مصاحبه با برنامه شبانه‌گاهی شبکه الجزیره مباشر افزوده‌شده به بانک‌های آمریکایی متعلق به مقامات جنبش‌های طالبان، بلکه متعلق به مردم از همه اقشار است.

نعیم از جامعه جهانی و به گفته وی آمریکایی های “خردمند” درخواست کرد که در وهله اول در حمایت از بشریت و نیز به منظور حفظ حقوق زنان و کودکان افغان در برابر تصمیم باید بایستند.

وی افزود: “هیچ کس حق مانع از بازپس گیری پول مردم افغانستان شود و هیچ جز دولت فعلی نمی تواند نماینده مردم افغانستان از تصمیم گیری درباره نحوه مصرف پول آنها باشد.”

جون، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دستوری را امضا کرد که به موجب آن 7 میلیارد دلار از بانک های ایالات متحده در بانک های ایالات متحده مسدود شده است و نیمی از این مبلغ را برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان در سپتامبر 11، ثبت می کند. 2001 اختصاص خواهد یافت.

منظور از کلمه «بهترین از بهترین ها» در وهله اول چیست؟

وی ادامه داد: “مشکلی که مردم ما با آن روبرو هستند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که دولت با آن مواجه است.” مردم ما کسر کند و آن را به این روش دور بریزد؟این موضوع به افراد نیست.اگر آنها میخواهند فرد را تنبیه کنند، کسی که از این اقدام آنها آسیب میبیند، مردم افغانستان هستند و در نهایت یک موضوع بشردوستانه است. “

نعیم افزود: شنیده هایم که تصمیم آمریکا مقدماتی است و نهایی نیست و گام های دیگری نیز وجود دارد که انتظار داریم به نفع مردم افغانستان باشد و دارایی های مالی مسدود شده مردم در بانک های آمریکایی آزاد شود.

یک مقام آخر سفید آخر در یک کنفرانس خبری اذعان ارشد کرد که باید با اموال افغانستان “از نظر قانونی پیچیده است” و گفت که امروز تنها آغاز رویهای است که می تواند ماهها طول بکشد.

نعیم در مورد تصمیم آمریکا گفت: در مورد مردم افغانستان هم همینطور است.

و طالبان افزود: “ما نه تنها این رفتار عجیب را می‌کنیم، بلکه بیشتر جهان با ما موافق هستند. حتی برخی از آمریکایی‌های عاقل این تصمیم را محکوم کردند.”

وی گفت: معنای واقعی زندگی چیست؟

مقامات دفتر سیاسی سیاسی در مورد این ماده از دولت ایالات متحده که میگوید 3.5 میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی افغانستان برای تامین‌های “کمکهای برنامه بشردوستانه” به مردم افغانستان خواهد شد، بدون اینکه دولت از تصمیم دولت استفاده کند، گفت: ” این چیز عجیب و غریبی است، زیرا چیز عجیبی است، و این چیز عجیبی است، و آن چیز عجیبی است، و آن چیز عجیبی است».

وی افزود: “اگر قصد داشت که این پول به دست افراد خاص و یا به جنبش های طالبان نرسد، قبلاً تاکید کرده بود که نیازی به آن نیست، کمک های بشردوستانه ای که به افغانستان می آیند برای خود ما نیستند، بلکه برای مردم ما هستند و به آنها می پردازند. ما همان مردم نیستیم و همان مردم نیستیم.»

نعیم با لحنی کنایه آمیز پرسید: آیا باید رئیس جمهور مردم افغانستان است؟ آیا او نماینده مردم افغانستان است چگونه می توانم این را قبول کنم؟ آیا خودش می‌آید تا آن را بین مردم تقسیم کند؟! “

دفتر دفتر سیاسی سیاسی در پاسخ به سوال الجزیره مباشر در مورد چشم انداز مقابله با تصمیم آمریکا در صورت عملی شدن نهایی، گفت: بهترین راه حل مشکلات تفاهم، گفتگو و مسیر مذاکره است. این خط مشی و سؤال است که در دنیا چه می گذرد و چه سؤالی است و چه سؤالی است و چه سؤالی است و چه سؤالی است.

وی افزود: ما وسط دنیا هستیم، وسط دنیا هستیم، وسط دنیا هستیم.

نعیم با اشاره به ادامه گفتگوها و دیدارهای مستقیم با واشنگتن، بر کابل برای ادامه روند مذاکرات برای حل مشکلات باقی مانده تاکید کرد و تاکید کرد: ما آماده ایم.

مرجع طالبان با اشاره به رخدادهای 15 اوت بررسیان می کند که در پرونده افغانستان، حساب و کتابهای غرب را تغییر می دهد که نمی تواند ظرف چند روز قدرت را به هم برساند، به هم ریخت.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما