فلوکستین را ناگهان متوقف نکنید

مصرف داروی فلوکستین ممکن است نتایج بعضی از آزمایشها مانند اسکن مغزی برای تشخیص بیماری پارکینسون را تحت تاثیر قرار دهد. تا کنون طبق گزارش ها عوارض جدی در حین مصرف کلردیازپوکساید بسیار نادر بوده اما در برخی مواقع می توان لرزش بدن را یکی از عوارض جدی مصرف آن عنوان نمود که در صورت مشاهده حتما به اورژانس مراجعه نمایید و پزشک معالج خود را در جریان این عارضه نیز قرار دهید. در این صورت با پزشک خود مشورت نمایید . دوز اولیه: 20 میلی گرم فلوکستین با 5 میلی گرم اولانزاپین یک بار در روز در شب. بدین ترتیب 90 میلی گرم یک بار در هفته مصرف خواهید کرد. اگر می خواهید از این دارو برای درمان اضطراب ناشی از عمل جراحی استفاده کنید بهتر است مصرف آن به شکل وریدی یک ساعت قبل از عمل باید 50 تا 100 میلی گرم از این دارو به صورت عضلانی تزریق شود. کلردیازپوکساید دارای خواص ضد اضطراب و شل کننده عضلات مرکزی است. بروموپراید: ممکن است اثر نامطلوب یا سمی داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای را افزایش دهد.

کپسول فلوکستین

فلوکستین ممکن است غلظت سرمی داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای را افزایش دهد. پیش از شروع مصرف هر دارویی در صورتی که پنج هفته قبل از آن فلوکستین مصرف کردهاید با پزشک خود مشورت کنید.بعضی از داروهایی که ممکن است با فلوکستین تداخل دارویی ایجاد کنند عبارتاند از:داروهایی که از بدن شما بعضی از آنزیمهای کبدی را پاک میکنند، مانند وینبلاستینداروهای ضد آریتمی مثل پروپافنون و فلکاینیدداروهای ضد افسردگی سه حلقهای مانند دزپیرامین و ایمیپرامینداروهایی که میتواند باعث کبودی و خونریزی شود مانند داروهای ضد پلاکت از جمله کلوپیدوگرلداروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفنداروهای ضد لخته شدن خون مانند وارفارینبازدارندههای مونوآمین اکسیدازمصرف بازدارندههای مونوآمین اکسیداز با داروی فلوکستین ممکن است کشنده باشد. اما قطع مصرف آن به دلیل باردار شدن هم میتواند به تشدید بیماری منجر شود. مصرف این داروها در کنار هم میتواند باعث مشکلات جدی در ریتم قلب شود. مصرف فلوکستین – best-class.ir ممکن است باعث ایجاد بیماری افزایش سطح کیوتی QT شود که بر ریتم قلب تاثیر میگذارد. داروهایی که توسط آنزیم CYPD2D6 تجزیه میشوند، مانند آریپیپرازول، دکسترومتورفان، متادون، پلیپریدون و ریسپریدون: مصرف این داروها با فلوکستین ممکن است خطر ابتلا به سندرم سروتونین، مشکلات ریتم قلب و حرکات غیر ارادی عضلات را افزایش دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 56% از افراد مصرف کننده فلوکستین، با قطع مصرف ناگهانی آن عوارض ترک را تجربه می کنند. در صورتی که همزمان با مصرف این دارو تحت درمان با جریان الکتریکی برای بیماری خود می باشید،پزشک تجویز کننده را مطلع نمایید. پیموزاید: ممکن است اثر طولانی کردن QTc در عوامل طولانی کننده QT (خطر متوسط) را افزایش دهد. استفاده از لیبریوم در بیماران مسن به دلیل آرامبخشی طولانی مدتی که دارو ایجاد می کند کم است. اگر داروی دیگری برای نازک شدن خون خود مصرف کنید، میتواند خونریزی خطرناک ایجاد کند. همچنین نوزادان مادرانی که در سه ماه آخر بارداری فلوکستین 10 مصرف کردهاند ممکن است مشکلاتی از قبیل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریهی مداوم داشته باشند. پیش از مصرف داروی فلوکستین همهی داروهای مصرفیتان و مشکلاتی از قبیل مشکلات خاص قلبی مانند نارساییهای قلبی، ضربان قلب آهسته و افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و سابقهی خانوادگی مشکلات خاص قلبی مانند افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و ایست ناگهانی قلب را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.سطح پایین پتاسیم یا منیزیم خون نیز ممکن است خطر ابتلا به افزایش سطح کیوتی را افزایش دهد.

فلوکستین برای چیست

در این موارد با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.fluoxe i eموارد احتیاط مصرف قرص فلوکستینپیش از مصرف داروی فلوکستین در صورتی که به این دارو حساسیت دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. مصرف داروی فلوکستین در اغلب موارد دارای عوارض حاد و خطرناک نیست، اما عوارض نادر و خطرناک این دارو شامل تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید همچون پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی، کبود شدگی و خونریزی آسان، ضعف ماهیچهها و عضلات، لرزش، تغییر در توانایی جنسی و کاهش میل جنسی و کاهش وزن غیر معمول میباشد. اما توجه داشته باشید که هیچوقت به صورت خودسرانه و ناگهانی مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید و حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید. اگر فکر میکنید به اورژانس پزشکی نیاز دارید، با 115 تماس بگیرید. به طور کلی دوز قرص های موجود در ایران معمولا ۱۰ و ۲۰ میلیگرم هستند که ابتدا با ۱۰ شروع میشود و در صورتیکه بدن بیمار به دوز بالاتری نیاز داشته باشد پزشک ۲۰ را تجویز میکند. دوز معمولی: 20 میلی گرم در روز. در داروخانههای داخل کشور این دارو به شکل قرص فلوکستین ۱۰ میلی گرم و قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

این دارو برای این بیماری در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. اما در پژوهش های انجام گرفته تاکنون، هیچ اثر نامطلوبی بر رشد در تعداد کمی از نوزادان که تا یک سال تحت پیگرد قرار گرفته اند، مشاهده نشده است. اما می توان اذعان نمود که یکی از عوارض جانبی مصرف کلردیازپوکساید فراموشی های لحظه ای می باشد. آبا کلردیازپوکساید باعث فراموشی می شود؟ در صورتی که هنگام مصرف قرص کلردیازپوکساید دچار مشکلات گوارشی میشوید، سعی کنید قرص کلردیازپوکساید را با غذا یا شیر میل کنید. البته پزشک ممکن است دوز شما را با توجه به نیاز شما تنظیم کند. پزشک برای کاهش یا پیشگیری از بروز عوارض ترک، توصیه می کند که دوز مصرفی را به تدریج کاهش دهید. پزشکان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدهاند که دو داروی فلوکستین یا پروزاک و بوپروپیون از خانواده مهارکنندههای باز جذب سروتونین، میتوانند به صورت موقت باعث کاهش وزن در مصرفکنندگان شوند. آنها همچنین میتوانند شامل رفلکسهای بیش فعالی، تب، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال باشند. در صورتی که پزشک قرص فلوکستین۱۰ میلی گرم یا قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. در صورتی که این عارضه در فرد جدی باشد، به صورتی که برای انجام امور یومیه دچار مشکل شود باید حتما با پزشک متخصص خود مشورت نماید.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما