آشنایی با روش های افزایش سرمایه

[ad_1]

افزایش سرمایه یکی از راه های خدمات مالی شرکت ها است و هدف آن اصلاح ساختار سرمایه شرکت یا تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت ها مانند افزایش ظرفیت تولید، راه اندازی طرح های توسعه، نوسازی ماشین آلات و … است.

رابطه افزایش سرمایه و تحلیل بنیادی

افزایش مخارج سرمایه ای مهمترین عامل در تحلیل مبانی است و ارزش برآوردی هر سهم باید پرداخت شود. علاوه بر این، سرمایه گذارانی که بر اساس تحلیل تکنیکال اقدام به خرید فروش می کنند نیز باید با روش های افزایش سرمایه بر قیمت سهام شرکت ها آشنا شوند تا در تحلیل های خود مرتکب اشتباه نشوند.

نواع روشهای اززمایه سمرایه کداماند؟

شرکت ها می توانند از چند طریق نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنند که عبارتند از: افزایش سرمایه از محل اندوخته یا انباشته، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات موجود، افزایش سرمایه از محل ارزشیابی ارزشی ها و افزایش سرمایه به روش صرف سهام. در انسان نیازی به نگرانی در مورد هیچ یک از این عوامل نیست.

۱) افزایش سرمایه از محل درآمد یا درآمد مشمول مالیات

شیکرت‌ها معمولاً کل سود به دست‌مده در طی سال را بین سهامداران خود می‌دانند افزایش سرمایه از محل اندوخته به این معناست که شرکت بخشی از این سود انباشته را به سرمایه اسمی خود کرده و با آن، به سهامداران جدید اعطا می کند. در این صورت افزایش سرمایه به دلیل افزایش تعداد سهام و افزایش سهم محصولات جدید است. همین امر در مورد خودشیفتگی نیز صدق می کند.

افزایش سرمایه از همان دوره، امنیت مالی شرط را افزایش می دهد. در این روش، سهامداران هیچ وجهی را به شرکت پرداخت نمی کنند و همچنین درصد مالکیت سهامدارانی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند نیز ثابت مانده و تغییری نمی کند.

به عنوان مثال، اگر شرکتی اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته کند، به هر یک از سهامداران درست به تعداد سهامی که دارند، سهام تعلق می گیرد.

۲) افزایش سرمایه از محل وجوه نقد و معادل نقدی

در این روش، شرکت سهامی را تحت عنوان حق تقدم خرید سهام منتشر کرده و با توجه به درصد مالکیت هر یک از سهامداران و درصد افزایش سرمایه، تعداد مشخصی از حق تقدم در سهامداران قرار می دهد. نیازی به تغییر در ارزش کالا نیست. در بازار سرمایه ایران، ارزش آشوری هر سهم ریاض به شدت افزایش یافته است.

هر یک از سهامداران شرکتی که به آنها حق تقدم گرفته شده است می تواند در این افزایش سرمایه شرکت نکنند و حق تقدم خود را در بازار به فروش برسانند. از نظر افزایش سرمایه از میزان وجه نقد، افزایش سرمایه از میزان وجه نقد ضروری است.

۳) افزایش سرمایه از محل تجدید اقلام قیمتی

ح ت ت ف ف ب ف ف د ف…………………………………… . رایج ترین این سلاح ها زمینی، ساختمانی، ماشین آلات، تجهیزات و تجهیزات است.

۴) افزایش سرمایه گذاری توسط صرف سهام

باارزش ترین چیز در بازار امروز چیست؟با ارزش ترین چیز در بازار امروز چیست؟با ارزش ترین چیز در بازار چیست؟با ارزش ترین چیز در بازار چیست؟ افزایش سرمایه گذاری به دلیل افزایش تعداد سهام، افزایش تعداد سهام، افزایش تعداد سهام و افزایش تعداد سهام است. تفاوت بین قیمت یک محصول و قیمت یک محصول چیست تفاوت بین یک محصول و یک محصول چیست؟ افزایش مخارج سرمایه ای توسط دو بخش:

● افزایش سرمایه از محل صرف سهام با حفظ حق تقدم

به این ترتیب سهامداران حق افزایش سرمایه را دارند. برای هر سهم یکسان هزینه می شود و نرخ افزایش سرمایه با مقدار پولی که برای هر سهم خرج می شود برابر نیست.

افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم

افزایش سرمایه با مقدار پول مناسب افزایش سرمایه با مقدار پول مناسب با شرایط مناسب به عبارت دیگر، در این روش اولویتی برای سهامداران فعلی برای شرکت در افزایش سرمایه وجود ندارد و سهام جدید، از طریق پذیرش در مدت کوتاهی در بازار به فروش میرسد.

ص ‌ ا ط و و و و و ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ا م گ یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری یادگیری.. یادگیری……………………….. سریعترین روز سریعترین روز، سریعترین شب سریعترین روز و سریعترین شب سریعترین روز است.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما