آغاز دنیای مد: صد و بیست هزار سال شواهد از تولید لباس

[ad_1]

در فرهنگ عامه ، ما معمولاً غارنشینانی را می بینیم که در فرات لباس پوشیده اند ، اما شواهد باستان شناسی زیادی در مورد اینکه نیاکان عصر حجر ما واقعاً چه می پوشیدند وجود ندارد.

اما به تازگی ، محققان اولین شواهد مربوط به استفاده انسان از لباس در غاری در مراکش را یافته اند. (البته هیچ لباس ماقبل تاریخ در این غار پیدا نشده است ، اما فقط شواهد و ابزارهایی پیدا شده است که نشان می دهد انسان از آن برای تهیه لباس استفاده کرده است.)

خز ، چرم و سایر مواد ارگانیک عموماً طولانی نمی مانند – حتی صد هزار سال پیش. اما محققان در غاری در مراکش شصت و دو ابزار استخوانی را کشف کردند که توسط انسان برای تهیه لباس استفاده می شد. قدمت این سازه ها از نود هزار تا صد و بیست هزار سال پیش است.

این مطالعه که در مجله I Science منتشر شد ، ابزارهای موجود در غار Contrebandiers در مراکش را بررسی می کند. قدمت این ابزارهای استخوانی به دوران سنگ میانه برمی گردد و برای اهداف مختلفی از جمله برش پوست حیوانات و استفاده از خز و چرم مورد استفاده قرار می گرفته است.

کاوش های باستان شناسی در غار کانتربندیر در سال 2009

امیلی هولت ، یکی از نویسندگان این مطالعه در موسسه تاریخ بشر ماکس پلانک ، گفت که او مطالعه استخوان های حیوانات را در سال 2012 آغاز کرد و سعی کرد رژیم اولیه انسان را دوباره طراحی کند تا ببیند آیا ابزارها می توانند با تغییر تکنولوژی تغییر کنند یا خیر. به من بگویید آیا در رژیم غذایی تغییری ایجاد شده است یا خیر.

هولت می گوید: “در انتظار کشف است.” [ابزارهای استخوانی] من ندارم “من ابتدا این مجموعه را مطالعه کردم تا بتوانم با بررسی استخوان حیوانات رژیم غذایی انسان را بازسازی کنم.”

وی در ادامه می گوید که هنگام بررسی استخوان های این حیوانات – حدود 12000 استخوان – متوجه شد که برخی از آنها از نظر اندازه متفاوت هستند و از نظر شکل طبیعی نیستند. آنها براق بودند و خط و خش روی آنها دیده می شد.

مانند استخوان هایی که پس از خوردن غذا از حیوانات دور انداخته می شوند ، استخوان هایی که بطور مداوم توسط انسان استفاده می شود ، صیقل داده می شود. حتی امروزه ، برخی از صنعتگران و شرکت های چرمی از ابزارهایی استفاده می کنند که از استخوان ساخته شده اند و تقریباً مشابه آنچه پیدا شده است.

استخوان های موجود در روباه ، روباه و گربه وحشی علائم بریده شده ای را نشان می دهد که نشان می دهد پوست برای استفاده از خز این حیوانات شکسته شده است. اما علائم روی استخوان حیوانات مانند گاو وحشی نشان می دهد که این حیوانات برای گوشت خود استفاده می شده اند.

هولت می گوید: “من بیشتر نگران علائم هستم.” [موجود بر روی استخوان‌های] “من از گوشتخواران هیجان زده هستم ، زیرا قبلاً نمونه ای از این دست را ندیده ام و امیدوارم باستان شناسانی که در محل قدیمی کار می کنند نیز کاوش در این نمونه ها را آغاز کنند.”

هولت می گوید اگرچه ممکن است انسان از ابزار استخوان برای مصارف دیگر استفاده کرده باشد ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انسان های اولیه از آنها برای تهیه لباس استفاده می کرده اند.

اما تشخیص اینکه افراد چگونه شروع به استفاده از لباس می کنند یک چالش است. مطالعات ژنتیکی روی قارچ های لباس نشان می دهد که لباس و پوشاک حدود 170 هزار سال پیش در آفریقا ظاهر شد.

انسانهای اولیه ، مانند نئاندرتال هایی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند ، ممکن است از لباس برای محافظت از خود در برابر سرما استفاده کرده باشند ، اما شواهد کمی در این مورد وجود دارد.

هولت می گوید آب و هوای این منطقه در حدود 20000 سال پیش به اندازه امروز معتدل بود ، بنابراین لباس هایی که در آن دوران استفاده می شود ، بیشتر از اهداف تزئینی یا نمادین استفاده می شود و علاوه بر مصارف حفاظتی از آن استفاده می شود.

النور اسکری ، باستان شناس تکاملی در موسسه تاریخ بشر ماکس پلانک و یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه می گوید: “لباس یک اختراع منحصر به فرد برای انسان است.”

“ما از لباس برای حفظ یا محافظت از پوست خود استفاده می کنیم. ما همچنین از لباس به صورت نمادین برای نشان دادن خودمان استفاده می کنیم.”

آثار باستانی یافت شده در غار به زمانی برمی گردد که شواهدی از زیور آلات شخصی و سایر مکاشفات نمادین در مکانهای مختلف باستان شناسی ظاهر شد.

تا به امروز ، برخی از قدیمی ترین شواهدی از لباس هایی که توسط Homo sapiens پوشیده می شود ، سوزن های استخوانی است که قدمت آنها به حدود چهل و پنج تا چهل هزار سال قبل بر می گردد و در سیبری پیدا شده است.

دکتر نئاندرتال موسسه باستان شناسی UCL دکتر

البته ، او می افزاید ، مطالعات جدید نشان داده است که انسان های غارنشین در غارهای کانتابراندیر ، مانند نئاندرتال ها ، این دستگاه های ویژه را در نقاطی از فرانسه ساخته اند تا پوست حیوانات را به پوست نرم و لطیف تبدیل کنند – از آنها می توان به عنوان پناهگاه استفاده کرد. مثلا.

او می گوید: “تاریخچه اولیه این دستگاه ها در غار کنترباندیر به ما کمک می کند تا منشا این فناوری و گسترش آن را در بین گروه های مختلف جمعیت اولیه انسان ها بهتر درک کنیم.”

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.