آیا “فرانسه” پلیس بد مذاکرات وین است؟!

[ad_1]

در رفتن پس از کارشکنی فرانسه در مذاکرات تجدید حیات بورژوازی که مصادف با فروش تسلیحات به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود، با اشاره به ممانعت تیم مذاکره کننده فرانسوی در هتل کوبورگ وین، یک منبع آگاه گفت:

به گزارش فرارو، یک منبع آگاه به خبرنگار ایرنا از عملکرد برخی کشورهای اروپایی در دور قبلی مذاکرات وین خبر داد. پایین آورده شد. یک منبع نزدیک به این موضوع که خواست نامش فاش نشود، گفت که این متن به دلیل حضور نمایندگان فرانسوی در نشست وزرای خارجه گروه 7 در لیورپول و غیبت دو روزه آنها در حین کار بر روی پیش نویس دورهای قبلی مذاکرات آسیب دیده است. برای پیشرفت زیاد؛ اما پس از بازگشت از لیورپول، اختلال دوباره شروع شد.

این منبع اطلاعاتی افزود: پیش نویس ها به سطح قابل قبولی رسیده است. اما با بازگشت نمایندگان فرانسوی از کنفرانس لیورپول و مخالفت آنها با پیش نویس ها، روند مذاکرات مختل شد. این موضوع در نشست داخلی کشورهای 1+4 مورد بحث قرار گرفت.

در همین حال، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین گفت: انتظار داریم طرف فرانسوی تمرکز و نقش سازنده ای در مذاکرات داشته باشد. “

البته این اولین بار نیست که فرانسه در مذاکرات دخالت می کند و نقش یک پلیس بد را بازی می کند. فرانسوی ها پیش از سال 2015 نیز در مذاکرات هسته ای به ویژه در مذاکرات نوامبر 1993 و به ویژه رویکرد رژیم صهیونیستی به برجام نقشی مشابه داشتند.

در همان زمان لوران فابیوس وزیر امور خارجه وقت فرانسه نیز مانند همتایان خود در سخنان مشکوک خود از بدنام کردن بحث به ویژه صهیونیست ها و حفظ منافع آنها صحبت می کرد. در آن زمان فرانسه ضمانت های بیشتری از ایران خواست و از تهران خواست تا هر چه زودتر برخی از تاسیسات هسته ای خود را تعطیل کند. سال گذشته فرانسه نقش عجیبی در مذاکرات با کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی داشت.

ناظران دیپلماتیک به دنبال منافع خود هستند
حشمت الله فلاحت کارشناس امور بین الملل است گفتگوی فرعون با توجه به اقدامات کشورهای عضو برجام و برخی آنها را کارشکنی می‌دانند، آنها را برای حفظ منافع خود درک می‌کنم: «وقتی دو طرف اصلی برجام، ایران و آمریکا، به‌طور غیرمستقیم به این شکل مذاکره می‌کنند، همچنین از ابتدا وجود دارند.

این نماینده سابق مجلس گفت: منظورم این است که در دهه 1980 آلمان، انگلیس و فرانسه سه کشور اروپایی به عنوان ترویکای اروپایی بودند و سپس به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و روسیه و چین پیوستند و بعد به عنوان میانجی عمل کردند، اما اکنون کشورهای عضو شورای امنیت ملی بر اساس منافع خود گام هایی برمی دارند که مذاکرات را به تاخیر می اندازد.

افرود: در این زمینه، فرانسه بیش از هر عضو دیگری در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مذاکراتی را بر اساس منافع خود دنبال می کند تا از این موضوع استفاده کند. آنها باید در مذاکرات برای حفظ منافع فرانسه شرکت کنند. به عنوان نمونه فروش سلاح های فرانسوی به اعراب در هفته های اخیر.

ایران درباره حضور بازیگران منطقه‌ای در مذاکرات بورژوازی حساس است و اجازه نمی‌دهد، اما آمریکا این موضوع را مطرح نکرده است، اما فرانسه بارها این موضوع را مطرح کرده است، بنابراین کارتی که فرانسه در آن دارد. قدرت استفاده از آن به نفع منطقه و ملت اسرائیل.

این کارشناسان با اشاره به اینکه اروپایی ها نفوذ لازم برای تعیین وضعیت برجام را نداشتند، افزودند: آنها می خواهند منافع خود را در درازمدت گسترش دهند اما شکست می خورند، اما ایران با مذاکره غیرمستقیم با ایران هزینه های اضافی را متحمل شده است. ایالات متحده.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با رسیدن به متنی مشابه گذشته نشان می دهد که ایران و آمریکا بیش از دیگران به دنبال توافق هستند و افزود: به دنبال توافق های دائمی هستند اما در این بین کشورهای اروپایی یا چین و روسیه به دنبال تامین منافع خود هستند که باید از آنها به عنوان فریلنسر یاد کرد. ، چون به هر حال می خواهند دنبال منافع خودشان بروند و برجام هم یکی از آنهاست.

وی با اشاره به اینکه احیای برجام بدون کاهش تنش میان ایران و آمریکا امکان پذیر نیست، گفت: با توجه به اختلافات دو طرف، رسیدن به توافق دشوار است و ایران و آمریکا به توافق نخواهند رسید. دوستان، اما روابط به سطحی خواهد رسید که هر دو طرف وارد چالش های جدید و جدی در روابط خود نشوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اعتراض تیم مذاکره کننده ایران به رفتار دولت سابق آمریکا قابل درک است، گفت: دولت بایدن برای رسیدن به توافق با ایران باید دو گام بردارد که می توان از آن اجتناب کرد.

بر اساس قوانین داخلی ایالات متحده، رئیس جمهور می تواند تحریم ها را با پنج مکانیسم لغو کند: تصویب، ابلاغ، مقررات، نامه، موافقت نامه یا دستور اجرایی.

وی گفت: از سوی دیگر در مواضع افراطی طیف تروریستی و از طریق بورژوازی باید جریان انتقام را کنار گذاشت و منافع ملی را در نظر گرفت و از سوی دیگر، دیپلمات های دولت اصلی نیز چنین کرده اند. از آسمان فرود آی.» آنها از خواندن بیانیه به کار روی متن توافق تغییر کرده اند که نکته بسیار مهمی است. در این راستا اگر توافقی در حوزه منافع ملی وجود دارد، دولت بزرگ نیز باید به آن احترام بگذارد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما