آیا کمک 150 هزار تومانی بودجه 1401 دردی را دوا می کند؟

[ad_1]

در رفتن در تبصره 14 لایحه بودجه سال 1401 مقرر شده است در سال آینده 100 هزار میلیارد تومان یارانه جدید، 4200 تومان اصلاح ارز و غرامت کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و گندم تضمینی به مردم ارائه شود. خريد كردن

به گزارش فرارو، دولت تصمیم گرفته برای سال آینده ارز 4200 تومانی را بدون احتساب دارو و گندم حذف کند. از سوی دیگر منابع موجود پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به این شکل در اختیار مردم قرار می گیرد. یارانه نقدی. تا 250 هزار تومان به یارانه نقدی مردم اضافه کنید.

برداشت ارز 4200 تومانی;  یارانه یک و نیم هزار تومانی به دلیل افزایش تورم!کمک هزینه 150 هزار تومانی در کوتاه مدت جواب می دهد
مرتضی افقه کارشناس مسائل مالی است گفتگوی فرعون وی افزایش یارانه نقدی را تجربه نافرجامی در اقتصاد ایران دانست و گفت: در سال 88 به بهانه هدفمندی یارانه ها، یک بار به بهانه آزادسازی قیمت ها این اقدام انجام شد و 45 هزار تومان به مردم پرداخت شد. ولی تورم چند درصد بالا رفته 150000 تومان پول نقد به مردم بده.

وی افزود: به نظر من این موضوع می تواند در کوتاه مدت قدرت خرید مردم را افزایش دهد اما با توجه به تورم عظیمی که در اقتصاد ایران وجود دارد مثل یارانه 45 هزار تومانی این بار هم بسیار خوب. دوباره این اتفاق می افتد و یارانه 150 هزار تومانی یکی دو سال دیگر ارزش خود را از دست می دهد.

عفا با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز در بودجه به 23 هزار تومان ضربه ای به تورم وارد می کند، گفت: اما با حقوق مردم جدول هر روز کوچکتر می شود.

افگه افزود: در حال حاضر کسری بودجه جدی کار را برای دولت سخت کرده است، بنابراین دولت برای کاهش فشار بر کسری ارز، تخصیص ارز را ۴۲۰۰ دلار کاهش داد، اما باید توجه داشت که موضوع تورمی است. ” و دولت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد چرا که یارانه 150 هزار تومانی نمی تواند هزینه های خرد کننده مردم را تامین کند.

برداشت ارز 4200 تومانی;  یارانه یک و نیم هزار تومانی به دلیل افزایش تورم!دولت راه را اشتباه رفته است
مسعود دانشمند کارشناس اقتصاد است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه افزودن یارانه نقدی موجب تورم می شود، گفت: بر اساس مفاد بودجه سال آینده دولت در واقع سیگنال تورم می دهد و تنها در بودجه سال 1401 می توان نرخ ارز را به 23 هزار تومان افزایش داد. جهش تورم ایجاد کنید زیرا تمامی تعرفه ها و مالیات ها و همچنین نرخ ارز برای واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی با نرخ 23 هزار تومان تخصیص می یابد که همگی موجب افزایش هزینه های تولید می شود. در کشور.

این دانشمند گفت: با توجه به اینکه دولت درآمدها و هزینه های خود را کاهش داده و نوعی تنگنای بودجه را قطع کرده است، تقریباً تمام منابع سرمایه گذاری در طرح های عمرانی به صفر رسیده و بودجه ای برای افزایش بهره وری و اشتغال در نظر گرفته نشده است. رشد به هیچ وجه امکان پذیر نیست، بنابراین رکود در سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت در افزایش قدرت خرید مردم اشتباه کرده است، افزود: این رویکرد همچنان به شکل نادرستی تکرار می شود، اما اگر بخواهیم به مردم یارانه بدهیم، به صورت نقدی یا به صورت کارت اعتباری. در عمل این محصول کنار گذاشته می شود و به جامعه پیام می دهد که وارد کار تولیدی نشوند.

کارشناسان در ادامه گفتند: برای اینکه بتوانیم سطح زندگی مردم را به صورت پایدار و اساسی ارتقا دهیم باید تورم را کنترل کنیم نه اینکه به مردم یارانه بدهیم در این زمینه تنها راه کنترل تورم تقویت تولید است. زیرا توزیع یارانه نقدی می تواند در کوتاه مدت موثر باشد، اما اگر تولید محور سیاست های دولت باشد، مطمئناً قدرت خرید مردم در اصل بهبود می یابد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما