اردوغان رقص عربی را در تلویزیون ممنوع کرده است

[ad_1]

در رفتن زمانی که رقصندگان زن در شبکه های تلویزیونی ترکیه برای جشن سال نو رقص های عربی به ویژه رقص های شکمی اجرا می کردند گذشته است، زیرا دولت عدالت و توسعه محدودیت های جدیدی را برای نوع برنامه های پخش شده در شبکه تلویزیونی دولتی این کشور اعمال کرد. اعمال کرده است.

به نقل از المانیتور، دیدیم کینالی، رقصنده عرب مشهور جهان، در شب سال نو میلادی، در یک کنفرانس خبری درباره ممنوعیت پخش تلویزیونی صحبت کرد.

شبکه های ملی و دولتی ترکیه در سال های اخیر به طور سنتی برنامه های سرگرم کننده رنگارنگی را در شب سال نو پخش می کنند و رقصندگان عربی، به ویژه رقصندگان شکم، برنامه های سرگرمی طولانی مدت را برای میلیون ها خانواده ترک ارائه می دهند. آنها در خانه خود جشن گرفتند.

این وضعیت تا سال 2014 ادامه داشت تا اینکه شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه که بر پخش برنامه های ملی نظارت دارد، محدودیت هایی را برای رسانه ها ایجاد کرد و خواستار لغو رقص شکم از طریق این شبکه شد. کینالی به المانیتور گفت: «در هفت یا هشت سال گذشته، رقصندگان از اجرای رقص شکم در تلویزیون، به ویژه در جشن های سال نو، منع شده اند.

شورای عالی نظارت بر رسانه ها و اداره دولتی امور مذهبی (معروف به مذهب) به مجریان اصلی ایدئولوژی محافظه کارانه و اسلام گرایانه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تبدیل شده اند. در سال 2007 به شبکه تلویزیونی خصوصی استار تی وی ترکیه گفته شد که نمایش “سیفی دورسون اوغلو” کمدین مشهور ترکیه ای را که با لباس و گریم زنانه روی صحنه رفته بود را نمایش ندهد.

در سال 2012، اردوغان سازندگان “قرن باشکوه” (در ایران به عنوان “سلطان حریم”) را به خاطر توصیف او به عنوان داشتن پاهای بیش از حد در خلافت عثمانی سرزنش کرد. مدتی بعد خرم، همسر محبوب سلیمان با حضور در برنامه تلویزیونی، با ادعای حق و حقوق این سریال، نماز خواند.

در ماه فوریه، هابر ترک، یکی دیگر از شبکه های خصوصی، یک گوینده خبر ورزشی زن را به دلیل انتشار ویدئویی از رقص شکمش در آشپزخانه اخراج کرد.

اوکان دمیرالوپ، نماینده اپوزیسیون سکولار جمهوریخواه خلق در هیئت مدیره شورای عالی رسانه ترکیه گفت: «نیازی به ناامیدی نیست. این دولت می رود. آنها می توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند. هر چقدر که بخواهند می توانند سانسور کنند. به ندرت کسی، به ویژه نسل جوان ترکیه، این کانال تلویزیونی باورنکردنی را تماشا خواهد کرد. روزهای آفتابی به زودی در ترکیه در راه است.

مخالفان ترکیه متقاعد شده اند که بحران اقتصادی کنونی که بسیاری اردوغان را مقصر آن می دانند، منجر به شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری 2023 خواهد شد.

شاید به دلیل کاهش محبوبیت اردوغان، کانال D ترکیه گروهی از رقصندگان کمتر شناخته شده عرب را در برنامه سال نوی 2019 خود با شور و شوق (بدون رقص شکم) نشان داد.

جنی وایت، انسان شناس آمریکایی و نویسنده بسیج اسلام گرایان در ترکیه می گوید: «در هر صورت، ریاکاری در ترکیه در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. او سال هاست که رفتار روحانیون طرفدار اردوغان در ترکیه را مطالعه کرده است.

منبع: مانیتور

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما