ارزش گمرکی آیفون 13 در گمرک ایران چقدر است؟

[ad_1]

جدیدترین گوشی اپل هفته گذشته وارد ایران شد و هزینه گمرک آن در یکی دو روز گذشته ثابت شده است تا مسافران بتوانند تلفن خود را به صورت قانونی ثبت کنند. قیمت رجیستری این گوشی بین پنج و نیم میلیون تا نه میلیون و دویست (بسته به مدل) است و این باعث می شود گوشی بسیار گران شود ، که در آینده با چند روز رسمی قیمت آن در بازار کاهش می یابد. و واردات تجاری این گوشی. خواهیم بود

به گزارش دیجیاتو ، آیفون 13 یکشنبه گذشته در کشور موجود بود و همانطور که انتظار می رفت ، اپل با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست عاشقان رسید. دیجیاتو از فعالان بازار موبایل شنیده است که برخی از مدل ها تا 90 میلیون تومان قیمت دارند و البته این نرخ در روزهای اخیر کاهش یافته است و فروشندگان به دیجیاتو می گویند که این کاهش هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آیفون 13 تا ده روز دیگر ارزان تر می شود

عوارض گمرکی انواع مدل های آیفون 13 مدتی است در گمرکات کشور مشخص شده است و این رقم از پنج و نیم تا 9 میلیون تا دو میلیون تومان متغیر است. یکی از دلایلی که هزینه های سفارشی برای مدل های جدید آیفون بسیار گران است ، عوارض گمرکی برای تلفن های بالای 600 دلار است که از ژوئیه سال جاری اعمال شد. در حال حاضر به نظر می رسد حجم واردات این گوشی ها به صورت مسافر است و کمتر واردکننده قانونی در کشور آنها را وارد کرده است. همانطور که فروشندگان به دیجیاتو می گویند ، دلیل واردات مسافر آیفون 13 در وهله اول است که سال گذشته توسط مقامات ارشد و برخی از مقامات دولتی کشور مورد انتقاد قرار گرفت و در وهله دوم گوشی بسیار گران است و بازار مصرف در حال کوچک شدن است. به این نسبت به سال گذشته است. همین فعالان به دیجیاتو گفتند که واردات تجاری گوشی آغاز شده است و این مسئله می تواند منجر به کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت آیفون 13 در یک تا دو هفته آینده شود.

پیگیری های دیجیاتو نشان می دهد که بازار رجیستری آیفون برای مسافران نیز دوباره گرم شده است و قیمت گذرنامه نیز در این زمینه در نوسان است. “محمد” که یکی از این افراد است ، می گوید به اندازه ای که آیفون مورد نیاز مشتریان در یک یا دو روز ثبت خواهد کرد: “این ارقام از یک میلیون و دو میلیون تومان شروع می شود و ما می توانیم تخفیف بدهیم.” محمد مجبور نیست تلفن داشته باشد و فقط با شماره تلفن ، آنها را به عنوان مسافر ثبت نام می کند و علاوه بر حقوق گمرکی ، یک میلیون و دو هزار تومان بابت هزینه گذرنامه دریافت می کند. “رضا” شخص دیگری است که همین کار را با یک میلیون تومان انجام می دهد و تأکید می کند که مراحل ثبت نام می تواند سه تا پنج روز طول بکشد. رضا به دیجیاتو می گوید که با وجود تعداد مسافرانی که از مرز برمی گردند در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه گذرنامه وجود ندارد. اما ناگفته نماند که ستاد مبارزه با پولشویی و مبارزه با قاچاق کالا بارها هشدار داده است که مسافران نباید پاسپورت بفروشند و عواقب فروش این پاسپورت ها بر عهده این افراد است.

آیفون 13 پرو مکس

خوب است بدانید که در بازار موبایل کشور و در تلفن های همراه Apple Pal ، iPhone 13 Promex با حافظه 256 در حال حاضر 48 میلیون تومان قیمت دارد و iPhone 13 با حافظه 128 GB تقریباً به فروش می رسد. همان قیمت. آیفون 13 پرو مکس 512 گیگابایت 80 میلیون تومان قیمت دارد. مدل های آیفون 13 معمولاً بدون کد ثبت به فروش می رسند و در صورت داشتن کد ثبت نام ، قیمت آنها چندین میلیون تومان افزایش می یابد. نسل قبلی تلفن های Apple Pal هنوز در بین طرفداران این مارک تقاضا دارد. علیرضا ، خرده فروش با سابقه تلفن ایر پل ، به دیجیاتو گفت که سالهاست طرفداران اپل نسل قبلی این گوشی را با قیمت کمتری خریداری می کنند زیرا گوشی های این مارک بسیار گران هستند. به گفته وی ، آیفون 12 مینی در حال حاضر 20 میلیون و 990 هزار تومان و آیفون 12 پرومکس با ظرفیت 128 در حال حاضر 32 میلیون و 590 هزار تومان قیمت دارد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما