اطلاعات دارویی سیتالوپرام

دوز مصرفی داروی فلوکستین را به محض بهتر شدن حالتان کم و یا قطع نکنید. بر اساس اعلام Mind، علاوه بر موارد بالا، با رعایت نکات خودمراقبتی می توان به ساده تر شدن روند قطع مصرف فلوکستین کمک کرد. دولوکستین علاوه بر درمان افسردگی ممکن است موجب تسکین درد هم شود که این نکته بسیار مهمی در روند بهبودی بیمار به شمار می رود. اما موارد بسیار دیگری هم به عنوان داروی گیاهی جایگزین فلوکستین وجود دارند ما در این مطلب آی ار میکس به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. آیا جایگزین بهتری برای قرص فلوکستین وجود دارد؟ جایگزین کردن فلوکستین با زولفت که تحقیقات نشان داده مقدار آن در خون نوزاد بسیار کم است، می تواند گزینه ی بهتری باشد. یا همین بیتوجهیها باعث شده همچنان درمان افسردگی، وسواس، استرس، نگرانی و حتی اسکیزوفرنی بسیار لوکس محسوب شود. وی مولفه هایی چون ناکامی در رسیدن به اهداف، عدم وجود راه و مسیر مناسب جهت اهداف، نبود اطمینان و نگرانی و ترس از آینده، نبودن امنیت و تجربه از دست دادن موفقیت، ضعف نظام اجتماعی در جامعه پذیری و اجتماعی شدن، ضعف نظام آموزشی در خلق فرصتهای شادی بخش، نارسایی ها و ناکامی های شغلی، اجتماعی، تحصیلی، ضعف نظام علمی در مدیریت کلان کشور، ضعف نظام قانونمداری و حرکت در مسیر قانون گریزی، بستر و زمینه فرهنگی ، تاریخی مبتنی بر پذیرش تقدیر گرایی را از جمله عوامل یا بسترهای موثر بر شادی برشمرد.

فلوکستین چیست

کارشناس اجتماعی استان اظهار کرد: عواملی چون جنگ، تورم، بلابای طبیعی، خشونت اجتماعی، نا امنی اجتماعی، شرایط نا مساعد کسب و کار، فقر، وضعیت نامطلوب بهداشت، ترافیک، عدم برنامه ریزی ، قانون گریزی و .. باعث ترویج حس نابسامانی اجتماعی و ناهنجاری اجتماعی می شود و افراد در شرایط «آنومی» و ناهنجاری نمی توانند احساس آرامش، شادی و خوشبختی کنند و احساس خوشایندی از زندگی خود بروز نمی دهند. مجید سعادت زاده در یک بیان کلی شادی را یک حس قلمداد می کند و می گوید: بر اساس دیدگاه جامعه شناسی احساس؛ احساسات به دو دسته احساسات بنیادی مانند حس بویایی، شنوایی، گرسنگی ، درد و هیجان که ریشه بیولوژیک یا جسمانی دارند و احساسات بشری یا اجتماعی مانند ناامیدی، کینه، خوشبختی و شادی که انسان در بستر اجتماع و در زندگی فردی، فرهنگی و اجتماعی خویش آنها را در کنش با دیگران تجربه و باز تولید می کند، تقسیم می شوند. وی تاکید می کند: شادی در واقع میزان و درجه ای از مطلوبیتِ کیفیت زندگی یا میزان احساس خوشایندی یک شخص از کم و کیف زندگی شخصی خود می باشد. در صورت احساس خواب آلودگی ،ضعف و خستگی از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید .

قرص فلوکستین برای چیست

یبوست، خشکی دهان و خستگی از عوارض جانبی رایج و کاهش فشار خون، ضربان قلب نامنظم و تشنج از عوارض جانبی جدی این دسته از داروها هستند. مصرف داروی ماپروتیلین، در افراد مبتلا به آسم، الکلیسم حاد، اختلالات دفع ادرار، اختلالات دو قطبی، بیماران قلبی عروقی، پرکاری تیروئید، سابقه انفارکتوس میوکارد، اختلالات خون و کبد؛ هچنین بیماران اسکیزوفرنی و افرادی که سابقه افزایش فشار چشم دارند، باید حتماً با مشورت پزشک و با احتیاط فراوان باشد. زیرا داروی فلوکستین سبب افزایش فشار چشم می شود. زیرا درد شدید، باعث افسردگی یا بدتر شدن آن می شود. افسرده حالانی که شاید تمام دلیل افسرگی آنها مشکلات مالی و نبود رفاه نباشد چرا که جوانان امروزی از رفاه مادی بیشتری نسبت به جوانان نسل پیش برخوردار هستند امابا این حال، احساس رضایت کمتری میکنند و فردگرایی مفرط و گوشه نشینی در صفحه های مجازی شبکه های ارتباطی و مدرن شدن موجب کاهش نشاط آنها و به حاشیه رانده شدن احساسات و عواطف انسانی شده و اغلب این کج نشینی مجازی جوانان را از شادی هایی ناشی از عضویت در گروه و لذت بردن از کنشها و احساس شادکامی محروم کرده است، که این نیز خود شاید انگیزه ای برای سوء مصرف داروهای ضد افسردگی باشد.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

بنا به دیدگاه صاحبنظران ، شادکردن و شاد بودن جامعه موجب پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و خانوادگی جامعه می شود و از بسیاری مسائل و بروز انواع آسیب های جامعه، جرم و بزهکاری، طلاق، نابسامانی خانوادگی و سایر مسائل جلوگیری می کندو اختلالات روحی در جامعه کمتر و میزان رغبت تحصیلی و دل به کار دادن و تولید، افزایش پیدا می کند. این دارو ممکن است برای درمان سایر اختلالات هم تجویز شود. ویلازودون که به عنوان معروفترین داروی این دسته شناخته شده است، با متعادل کردن سطح سروتونین و سایر انتقال دهنده های عصبی موجب درمان افسردگی می شود. استرس مهم ترین عامل تحریک و ترشح هورمون هایی است که موجب التهاب معده و در نتیجه ورم معده می شود. کلردیازپوکساید برای پرخاشگری گربه که ناشی از استرس و اضطراب است کمک گرفته می شود. کپسول پاروکستین ۲۰ یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی، اختلال هراس (حمله پانیک)، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال ملال پیش از قاعدگی و اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب فراگیر پذیرفته شده است. بنا به گفته کارشناسان پس از مصرف قرص های روانگردان احساس شدید خوب بودن، افزایش انرژی، بالا رفتن خلق بیش فعالی، پرحرفی و بی خوابی، اضطراب و خشکی دهان و بینی در شخص بوجود می آید ولی در اثر فعالیت های زیادی که شخص پس از مصرف دارد با گذشت زمان تمام انرژی خود را از دست می دهد و دچار کسلی و بی حوصلگی می شود و مصرف بیش از اندازه قرص های روانگردان علاوه بر اعتیاد میتواند باعث عوارض برگشت ناپذیر مغزی به خصوص از بین رفتن حافظه و مختل شدن قوه ادراک شود.

عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی (غیرانتخابی) ممکن است اثر درمانی مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین را کاهش دهند. فلوکستین یک داروی مهارکننده ی انتخابی است. با این حال در موارد بسیار نادری، مصرف فلوکستین می تواند تا طولانی مدت رابطه جنسی را مختل کند و حتی ممکن است بعد از قطع دارو وضعیت جنسی افراد نشود. مصرف داروهای این دسته برای اغلب بیماران بسیار دشوار است. همچنین لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی فلوکستین را مصرف کرده اند عوارض جدی این دارو را تجربه نکرده اند.عوارض جانبی فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰ :حالت تهوعخوابآلودگیسرگیجهاضطرابمشکل در خواباز دست دادن اشتهاخستگی عرق کردن بیش از حدخمیازه کشیدن مکرردر صورتی که هر کدام از این اثرات به صورت مداوم ادامه داشتند یا وخیمتر شدند به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید.عوارض جانبی جدی:در صورتی که با این عوارض نادر اما خطرناک مواجه شدید به پزشک خود اطلاع دهید:تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید (مانند پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی)کبود شدگی و خونریزی آسانضعف ماهیچهها و عضلاتلرزشتغییر در توانایی جنسیکاهش میل جنسیکاهش وزن غیر معمول.عوارض جانبی بسیار جدی:در صورتی که عوارض جانبی بسیار جدیای مانند موارد زیر را مشاهده کردید به سرعت به پزشک مراجعه کنید:مشاهدهی خون در مدفوعمدفوع تیرهاستفراغی که مانند تفالهی قهوه به نظر میرسدضربان قلب سریع و نامنظمکمردردتشنجمشکلات کلیه مثل تغییر در میزان ادراردرد و تورم و قرمزی چشمگشاد شدن مردمک چشمتغییرات بینایی مانند دیدن رنگینکمان در اطراف نور در شبتاری دید.دیابت و فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰:اگر مبتلا به دیابت هستید فلوکستین ممکن است قند خون شما را تحت تاثیر قرار دهد.

قرص فلوکستین برای استفاده افراد زیر ۱۸ سال تأیید نشده است. وی اظهار کرد: برای درمان افسردگی رواندرمانیهای زیادی وجود دارد، اما مؤثرین روش درمان شناختی رفتاری است که طی آن مشاور بر روی باورها و افکار منفی فرد تمرکز کرده و به شناخت کلی از فرد دست پیدا میکند. وی تصریح کرد: در روایات آمده است که داخل کردن سرور و شادی در قلب مومن عبادت است و بر ضرورت ایجاد نشاط در زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی به عنوان یک امر ضروری تاکید شده است. این کارشناس اجتماعی استان با تاکید براینکه چنانچه انسان در زندگی خود دچار ناکامی گردد و از دستیابی به خواسته های خود محروم گردد ممکن است در رسیدن به اهدافش دچار تردید گردد و به حسن نا شادی دچار شود، افزود: نمود و احساس شادی در افراد متفاوت است بطوریکه احساس شادی در یک نفر ممکن است جیغ، لبخند، اشک شوق باشد و یادیگری ممکن است پایکوبی کند یابه خرید برود. برخی از افراد در طی چند هفته اول درمان قبل از گذر به دوران بهبود رفتار، احساس روحی بدی را تجربه می کنند. خانوادههای زیادی عزیزانشان را از دست دادهاند، تمام این مشکلات، ضرورت توجه به بیماران روحی و روانی را چندین برابر میکند.

در صورتی که هر یک از این علائم را در نوزاد خود مشاهده کردید به سرعت به پزشک اطفال اطلاع دهید.با توجه به این که مشکلات روحی و روانی درمان نشده مانند افسردگی، پنیکاتک و اختلال وسواس فکری میتوانند وضعیت خطرناکی برای مادر و کودک تلقی شوند پیش از تشخیص پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. به نظر می رسد با توجه به میزان بهبود و در دسترس بودن دارو،فلوکستین یکی از قدم های درمانی اول درخانم های مبتلا به pms است ،شاید بهترین دوز و نوع مصرف آن به صورت 20 میلی گرم در روز و میباشد. این دارو از مهارکننده های انتخابی باز جذب سرتونین در بدن به حساب می آید. این امر بدان معناست که برای افزایش سطح فلوکستین در بدن حدود یک هفته زمان نیاز است.زیرا بعد از چند هفته بدن با این دارو سازگار شده و به آن عادت می نماید. در این گروه از افراد، تجویز فلوکستین به معنای یک درمان بدون تایید (off-label) است، بدان معنی که استفاده از آن برای درمان چاقی مجاز نیست. اگر به فلوکستین حساسیت دارید، در صورت مصرف پیموزید یا ترییدیدین، یا اگر با تزریق متیلن آبی درمان می شوید، نباید از فلوکستین استفاده کنید.

در شما مشاهده شود .

مصرف این دارو برای افراد سالخورده ممکن است باعث افزایش حساسیت بیشتری نسبت به دیگران شود.عوارضی مانند خونریزی و QT طولانی و پایین امدن سطح سدیم خون به خصوص اگر داروهای مدر استفاده می کنند. مصرف داروهای غیر استروئیدی با فلوکستین، میتواند موجب خون ریزی و کبودی در بدن میشود. داروهایی که با آنزیم CYPD2D6 j تجزیه میشوند مانند آریپیپرازول، دِکسترومِتورفان و ریسپِریدون: مصرف همزمان این داروها با فلوکستین موجب افزایش خطر سندرم سروتونین، مشکلات ریتم قلب و حرکات عضلانی غیرارادی میشود. شما ممکن است هیچکدام از این عوارض و موارد مصرف را تجربه نکنید و یا چندین عارضه به صورت همزمان درصورت مصرف فلوکستین در شما مشاهده شود . دیگر فقط خانمهایی که از افسردگی و چاقی همزمان رنج میبرند خوشحال نبودند و خانمهای زیادی برای صرفا کاهش وزن خود را به قرصهای ضدافسردگی میبستند. بنابراین ممکن است هنگام شروع مصرف دارو در هفته های اول، کمی کاهش وزن داشته باشید.اگر هنگام مصرف فلوکستین به دلیل کاهش وزن دچار نگرانی شدید، با پزشک خود مشورت کنید. با توجه به نگرانی هایی که دربارهی اثر داروی فلوکستین بر روی نوزادان وجود دارد، با چه راهکارهای دیگری می توان علائم افسردگی پس از زایمان را کاهش داد؟

مصرف دارو را ناگهان قطع نکنید.

اگر مصرف یک وعده از قرص را فراموش کردیم چه کاری باید انجام دهیم؟ اگر فلوکستین را بیش از حد مصرف کردیم… این دارو را در مقادیر کمتر یا بیشتر و یا طولانی تر از حد توصیه شده مصرف نکنید. مصرف دارو را ناگهان قطع نکنید. در این مطلب با معرفی جایگزین هایی برای این دارو، به این می پردازیم که فلوکستین را چگونه قطع کنیم. این دوز برای درمان حاد استفراغ در بولمی متوسط ، شدید و شدید استفاده می شود. هدف مطالعه تعیین و مقایسه اثربخشی فلوکستین 20 میلی گرم و 40 میلی گرم روزانه بر روی علایم و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با علایم متوسط تا شدید می باشد. در طول مطالعه 180 نفر از بيماران مبتلا به IBS با علائم متوسط تا شديد مراجعه كننده به كلينيك پورسيناي حكيم اصفهان در صورت داشتن معيارهاي ورود به اين مطالعه وارد شده و با استفاده از جدول اعداد تصادفي در سه گروه فلوكستين با دوز 20 ميلي گرم روزانه، فلوكستين با دوز 40 ميلي گرم روزانه و پلاسبو قرار خواهند گرفت. 7 روز پس از آخرین دوز روزانه از فرمولاسیون 20 میلی گرمی فلوکستین، رهش فوری شروع میشود. برخی افراد در زمان مصرف دارو با فلوکستین، نمی توانند تمرکز بالایی داشته باشند.

اگر قبل از مصرف فلوکستین، داروی دیگری مصرف میکردید یا در حال مصرف دارویی هستید، حتما با پزشکتان در میان بگذارید. اگر در حال شیردهی هستید، برای مصرف فلوکستین با پزشک مشورت کنید. نفازودون و ترازودون دو داروی این دسته برای درمان افسردگی است. عوارض جنسی دارو، معمولاً بعد از دو هفته اول بهبود پیدا می کند. اگرچه معمولاً بین 4 تا 6 هفته زمان نیاز است تا از مزایای فعال شدن سروتونین در ذهن لذت ببرید. با توجه به آمار نوزادانی که مادر در سه ماه آخر بارداری این دارو را مصرف کرده است دارای علائمی شامل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریهی مداوم بوده اند. از نظر سمیت سیتالوپرام (به عنوان مثال ، سندرم سروتونین) ، طولانی شدن QTc و آریتمی ها (از جمله torsades de pointes) نظارت کنید. فلوکستین یکی از گروه های داروهای ضد افسردگی به نام مهار کننده های بازجذب سروتونین یا SSRI است. تداخلات عمده فلوکستین-دارو شامل اسیدهای آمینه ال-دوپا و ال-تریپتوفان، بی اشتها، ضد تشنج، ضد افسردگی، ضد اضطراب، مسدود کننده کانال کلسیم، سیپروهپتادین، نمک های لیتیوم، و داروهای سوء مصرف است. اگر در 14 روز گذشته یک مهار کننده MAO مصرف کرده اید ، از فلوکستین استفاده نکنید زیرا باعث تداخل دارویی و عوارض خطرناکی میشود.

عوارض فلوکستین ۲۰

اگر طی ۱۴ روز گذشته از مهارکننده MAO (ایزوکاروباکسیدید، رساگیلین، سلژیلین و فنلزین) استفاده کرده اید، از فلوکستین استفاده کنید. سرترالین و فلوکستین داروهای ضد افسردگی از نوع مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین هستند. علایم ترک دارو بیشتر در خصوص داروهای ضد افسردگی مثل پاکسیل (پاروکستین) یا زولافت (سرترالین) معمول است، اما برای پروزاک هم ممکن است ایجاد شود، به خصوص اگر به مدت طولانی با این دارو تحت درمان باشید. علائم ترک SSRI به ندرت ممکن است خطرناک باشد، اما خیلی آزاردهنده است. قطع ناگهانی دارو میتواند منجر به ایجاد نشانههای ترک شود که معروف به سندروم قطع SSRI است. خطر ابتلا به سندروم سروتین یا مسمومیت با سروتین هنگام شروع مصرف این داروها یا افزایش دوز آنها بیشتر است. فلوکستین داروی خوراکی است که باید بلعیده شود و درست طبق دستور پزشک مصرف شود، معمولا یک بار در روز و هنگام صبح. کپسول فلوکستین باعث خواب آلودگی نمی شود، اما می تواند عوارض جانبی دیگر را ایجاد کند. قطع ناگهانی میتواند موجب ایجاد عوارض و علائمی شود.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما