اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات ساختاری عمیق است

[ad_1]

در رفتن بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران به کشورهای مختلف باعث بهبود وضعیت اقتصادی می شود. دلار کنترل می شود و از افزایش آن جلوگیری می شود.

به گفته فرارو، آزادسازی ارزهای بلوکه شده در کوتاه مدت تاثیر مثبتی داشته است. در این زمینه با نگاهی به ساختار اقتصاد ایران به نظر می رسد تا زمانی که اصلاحات ساختاری صورت نگیرد نمی توان انتظار اقتصاد ایران را داشت. راه درست و تنها چنین شوک هایی می تواند از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند.

از سوی دیگر، به دلیل موانع متعدد در فضای کسب و کار برای تولید و تولیدکنندگان، نظام اقتصادی کشور عملاً ضدتولیدی و کارآفرینی است که در چند سال اخیر کشور را بسیار رونق بخشیده است و از این رو چنین وضعیتی به وجود آمده است. برای مدت طولانی. این امر خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و اقتصاد کشور در شرایط سخت تری قرار خواهد گرفت.

آیا اقتصاد ایران فقط با دلارهای بورژوازی دوام خواهد آورد؟اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات ساختاری عمیق است
مرتضی افقه کارشناس مسائل مالی است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: برخی معتقدند با ورود ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهایی مانند عراق و کره جنوبی، اقتصاد ایران طی سال های گذشته می تواند رشد 8 درصدی داشته باشد، باور نکنید این کافی است. اما باید اقدامات دیگری برای امیدواری به آینده اقتصاد انجام شود.

وی افزود: برخی برآوردها حاکی از آن است که با احیای بورژوازی، رقمی در حدود 400 میلیارد دلار وارد کشور می شود، اما این رقم تنها می تواند برای مدتی از وخامت اقتصاد جلوگیری کند، در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که اقتصاد در این دوره بهبود یابد. بلند مدت.” در چهار دهه گذشته، اقتصاد ایران همواره با تحریم مواجه بوده است، اما وضعیت به هیچ وجه به بدی امروز نیست، بنابراین مشکلات را باید در جای دیگری بررسی کرد.

افگه با تاکید بر اینکه به گفته برخی فقط پول و سرمایه می تواند اقتصاد را نجات دهد، گفت: این درست نیست، زیرا اگر سرمایه مالی ایران می ساخت، اقتصاد ایران در سال 94 و 95 لنگ می زد و در نتیجه سرمایه را بپذیرید. ” شاید او توانسته بود خود را از نتیجه گیری برجام نجات دهد اما بعد می بینیم که چه شد. در حال حاضر بزرگترین مشکل پیش روی اقتصاد ایران، سیاست حاکمیت اقتصادی کشور است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: تا زمانی که سطح زندگی مردم سرلوحه کار دولت نباشد نمی توان انتظار داشت چیزی تغییر کند، در حال حاضر اولویت اصلی کشور سایر مسائل و سطح زندگی مردم است. اولویت چهارم نیست پول می تواند یک کشور را نجات دهد، این موضوع در بسیاری از محافل اقتصادی رد شده است، کشورهای غربی در دهه 70 چنین فکر می کردند، اما سال ها را پشت سر گذاشته اند و اگر می خواهیم از این وضعیت خارج شویم باید این کار را انجام دهیم. از تجربه یاد بگیرید. از کشورهای موفق در این زمینه استفاده کنید.

وی با بیان اینکه روند تصمیم گیری در کشور باید دستخوش تغییرات اساسی شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم باید در حوزه اقتصادی تغییراتی ایجاد کنیم وگرنه وضعیت به هیچ وجه بهتر نمی شود.

افکه با اشاره به اینکه نگرش کشور به مدیریت نیاز به تغییر دارد، تصریح کرد: برای ادامه مدیریت اقتصاد کلان باید از افراد متخصص، با تجربه و کارآمد استفاده کرد تا به کارهای دهه های گذشته ادامه دهد. در حال حاضر ادامه خواهد داشت، مسلم است که چیزی ترتیب داده نمی شود، اما همه چیز خراب می شود و گریزی از این مشکل نیست.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما