این زنان می توانند مکرون را حذف کنند

[ad_1]

در رفتن فرانسه خود را برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در پنجمین موج وحشیانه ویروس کرونا آماده می کند. برای اولین بار در تاریخ آن کشور، نامزدهای زن نماینده سه محور اصلی طیف سیاسی در آن کشور هستند و می توانند رئیس آینده فرانسه باشند.

به گزارش فرارو به نقل از CNN، «مارین لوپن» از جناح راست افراطی; آن هیدالگو، شهردار سوسیالیست و والری پکرز، فرماندار محافظه کار منطقه پاریس، هر کدام چالشی منحصر به فرد را برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه ایجاد کرده اند. با این حال، او هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است و ماکرون نامزد مورد نظر برای دومین و آخرین دوره پنج ساله باقی مانده است.

این زنان مسئولیت بزرگی دارند اما هدفشان غیرممکن نیست. در تلاش برای تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور زن فرانسه، او باید بیش از دوازده نامزد را در دور اول رای گیری در اوایل آوریل شکست دهد. هیچ یک از آنها اکثریت را در آنجا به دست نیاوردند، اما دو هفته پس از دور اول، دور دوم مهمی بین دو نامزد پیشرو برگزار خواهد شد.

در این دوره، نامزدهای زن از احزاب اصلی سیاسی بیش از هر زمان دیگری حضور دارند. این یک نقطه عطف در سیاست و جامعه فرانسه است. با توجه به اینکه آخرین رئیس جمهور فرانسه که مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، ژاک شیراک بود و دو دهه از آن زمان می گذرد، مکرون 39 ساله باید کارت جدیدی برای انتخاب مجدد ارائه کند، به خصوص اگر رقبای او به دنبال این باشند. راه حل های جدید برای مشکلات پیشنهاد فرانسه حل نشده.

اکنون پس از شکست میدان شلوغ سیاستمداران مرد تثبیت شده، پکرها در ماه گذشته توسط حزب محافظه کار جمهوری خواه نامزد شدند و رقبای اصلی مکرون خواهند بود. این نامزد راست میانه تاکنون توانسته خود را به عنوان چهره ای قدرتمند در مبارزه با جنایت و مدافع بسیاری از ارزش های سنتی فرانسه معرفی کند.

پکرز در اوایل دسامبر به رادیو ملی گفت: «ارزش‌های درست، ارزش‌های حقوق، اصلاحات و استقامت هستند، و این چیزی است که ما به آن نیاز داریم و به آن نیاز داریم». می گویند وقتی زنان وارد عرصه می شوند، قدرت از بین می رود. این یک تصور غلط است. مثلا گلدا میر (نخست وزیر سابق اسرائیل) یا ایندیرا گاندی (نخست وزیر سابق هند) که از مردم خود دفاع کردند. پکرها همچنین خود را با آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان و مارگارت تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا مقایسه کردند.

با این حال، برای پیروزی در دور دوم، پکرها باید فرمولی را بیابند که برای برخی از رای دهندگان طبقه متوسط ​​فرانسه و در عین حال برای لوپن و حتی رای دهندگان جناح راست جذاب باشد.

در آخرین انتخابات پنج سال پیش، مکرون در دور دوم با 66 درصد آرا به پیروزی قاطع دست یافت و لوپن 34 درصد آرا را به دست آورد. این بار، لو پنس با چالش دلهره آور دیگری روبروست: او رقیب راست افراطی خود را دارد که توسط حامیان متعهد حمایت می شود.

اریک زمور، منتقد ناسیونالیست رادیکال و مجری تلویزیونی، با یک پلتفرم سمی اسلام هراسی دست و پنجه نرم کرده است که دو بار به خاطر خشونت نژادی و سخنان نفرت انگیز محکوم شده است. حزب «فتح مجدد» او یادآور قرن یازدهم است، زمانی که مسیحیان مهاجمان مسلمان را از اسپانیا بیرون کردند. انتخاب نام حزب هوشمندانه بود و هدف آن جلب توجه عمومی به نیاز به کاهش پذیرش مهاجران بود. او توانسته حتی مخاطبان جناح راست را هم جذب کند.

لوپن از بیان بسیاری از لفاظی های افراطی زمور خودداری کرده است، اما او و پدرش برای چندین دهه از طرفداران ثابت حمایت فرانسه از فرانسه بوده اند. با این حال، دو نامزد (لوپن و زومور) اکنون در تضاد عمیقی با یکدیگر هستند که منجر به شکاف در رای دهندگان اقلیت (البته در نتیجه نهایی مهم است) که به شدت به سمت نامزدهای جناح راست گرایش دارند. این وضعیت تصور پیروزی در دور اول انتخابات را برای زومور یا لوپن دشوار می کند.

این نامزدهای راست میانه و افراطی ترس چندانی از چپ فرانسه ندارند، چرا که چپ فرانسه به مدت 19 سال تحت رهبری فرانسوا میتران و فرانسوا اولاند بر فرانسه حکومت کرده است، زیرا چپ کنونی فرانسه تقسیم شده و مورد غفلت قرار گرفته است. هیچ یک از نامزدهای جناح چپ از همه احزاب، از کمونیست ها گرفته تا سبزها، عملکرد خوبی در انتخابات نداشتند.

هیلداگلو سومین نامزد پیشرو سوسیالیست در انتخابات آتی فرانسه است. هدف هیلدالگو در پاریس ایجاد مسیری برای دوچرخه سواران، اسکوترها و دوندگان بود که فقط با ترافیک سنگین شهر مقابله کنند. با این حال، ترافیک سنگین پاریسی ها را تشویق به استفاده از خطوط مترو یا دوچرخه سواری آنطور که انتظار می رفت، نکرد. در عوض، شیوه های مدیریت هیلداگو مورد انتقاد قرار گرفته است. هیلدلگو فراتر از برنامه هایش برای مدیریت ترافیک و سوء مدیریت بودجه شهر، در خارج از پاریس کمتر معروف است. بدهی پاریس از زمان روی کار آمدن او دو برابر شده است.

البته ماکرون هم دخیل است. در حالی که فرانسه به مدت شش ماه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، مکرون خود را جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان معرفی کرده است. مکرون در پیام سال نوی خود به فرانسوی ها گفت: «نزدیک به پنج سال است که تلاش کرده ام. ما خستگی ناپذیر کار کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که فرانسه در اروپا و سایر کشورها مورد احترام و شنیده قرار می گیرد.»

باید دید آیا رهبری فرانسه در اروپا بر رأی دهندگان تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. پرچم اتحادیه اروپا که در طاق پیروزی پاریس به عنوان نماد ریاست جمهوری فرانسه برافراشته شده بود، ساعاتی پس از آن برافراشته شد که سیاستمداران فرانسوی اخیراً از جناح راست افراطی و بدبینی نسبت به سیاست اروپا خشمگین شدند.

به عنوان مثال، در موارد دیگر، ماکرون در مقابله با پنجمین موج کرونا که سراسر فرانسه را درنوردیده است، موفق تر بوده است. دولت فرانسه با اجرای گذرنامه های بهداشتی در سراسر کشور، فعالیت رستوران ها، تئاترها و اماکن ورزشی را آسان تر کرده است.

با این حال، لوپن می گوید اقدامات تنبیهی بی معنی است. پکرها، که به امید کسب رای از هر دو اردو، در تلاش برای به دست آوردن خط باریک بین چپ و راست هستند، خواستار “اقدامات دیگر” شده اند. با این حال هیلدالگو با جداسازی مخالفت کرد و از واکسیناسیون گسترده حمایت کرد. رقابت برای ریاست جمهوری با بسیاری از نامزدهای زن بی سابقه که همگی امیدوارند تاریخ ساز شوند، ادامه دارد. به هر حال، فرانسوی ها همیشه بدون هیچ سوالی برنده را پذیرفته اند و این یک قدرت اساسی است که زمانی در غرب وجود داشت و دیگر آن سوی اقیانوس اطلس در ایالات متحده وجود ندارد.

منبع: CNN

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما