بازماندگان کرونا معمولاً در عرض یک سال پس از یک عفونت جدی می میرند

[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که از یک عفونت جدی کووید-۱۹ جان سالم به در می‌برند معمولاً بهای سنگینی می‌پردازند. بر اساس این مطالعه، احتمال مرگ بازماندگان کرونا بعد از 12 ماه دو برابر بیشتر از کسانی است که آزمایش کرونا آنها منفی است. علاوه بر این، مشخص شد که این احتمال برای افراد زیر 65 سال بیشتر است.

محققان می گویند برای تعیین نتیجه دقیق به مطالعات بیشتری نیاز است. با این حال، این مطالعه تا کنون نشان داده است که علائم این بیماری حتی پس از پاکسازی کامل بدن نیز در افراد ظاهر می‌شود و بیمارانی که در بیمارستان بستری شده‌اند بیشتر دچار همین سرنوشت می‌شوند.

محققان دانشگاه فلوریدا تابستان امسال مقاله‌ای منتشر کردند که در آن دریافتند افرادی که در بیمارستان بستری و مرخص شده‌اند احتمال بیشتری دارد که پس از شش ماه بهبودی مجدداً بستری شوند. همچنین مشخص شد افرادی که عفونت جدی تری داشتند بیشتر به آن مبتلا می شدند.

حدود 14000 بیمار در مرکز بهداشت تحت نظر بودند که از این تعداد 178 بیمار وخیم، 246 بیمار خفیف تشخیص داده شد و مابقی بیماران تحت معاینه عروق کرونر و سایر بیماری ها قرار گرفتند. عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز در این مطالعه در نظر گرفته شد.

این مطالعه نشان داد افرادی که از بیماری شدید قرنیه جان سالم به در بردند، 2.5 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ پس از 12 ماه منفی شدن آزمایش کرونری بودند. بیش از 52 درصد از افرادی که به طور جدی به این بیماری مبتلا شده بودند در عرض یک سال جان خود را از دست دادند. با این حال، هیچ خطری برای کسانی که شدت آنها خفیف یا متوسط ​​بود گزارش نشد.

این نتایج نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری کووید-19 محدود به زمان شروع نیست و می تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

حدود 20 درصد از این مرگ و میرها پس از عفونت به دلیل مشکلات سیستم تنفسی یا قلبی عروقی است که در اثر ویروس کرونا آسیب دیده است. با این حال، تمام علائم عفونت شدید Quid-19 به دلیل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی به ویروس بود.

اگرچه این مرگ و میرها ارتباط مستقیمی با کووید-19 ندارند، اما این داده ها نشان می دهد که مشکلات بیولوژیکی و استرس فیزیکی ناشی از این بیماری تأثیر قابل توجهی بر این پیامدها دارد. علاوه بر این، افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض ابتلا به یک بیماری جدی بودند، اما بر اساس این مطالعه و شرایط ذکر شده، مرگ و میر در افراد زیر 65 سال بیشتر بود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما