با زن افراطی و دوست جدید ترامپ آشنا شوید

[ad_1]

در رفتن هنگامی که دونالد ترامپ روز شنبه از آریزونا بازدید می کند، برخی از حامیان همیشگی او با او خواهند بود و می گویند: “ما عظمت را به آمریکا برمی گردانیم.”

به گزارش فراخ به نقل از نیو ریپابلیک، آنها سه نفری از آریزونا هستند که به ایدئولوژی دست راستی خود معروف هستند و می خواهند در پذیرش ادعاهای عجیب ترامپ، به ویژه در مورد تقلب در انتخابات، افراط کنند.

پس از او یک جمهوری خواه دیگر از همان گروه قبیله ای در حزب جمهوری خواه قرار گرفت. آنها در سیاست ملی کمتر شناخته شده اند، اما باید آنها را شناخت: “دریاچه کاری” نامزد سابق تلویزیون آریزونا که زمانی جمهوری‌خواه بود، بعداً مستقل شد و بعداً به دموکرات‌ها پیوست و اکنون با مایک لیندل جمهوری‌خواه و مدیر عامل شرکت My Pillow’s جمهوری‌خواه است. مایک فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ و گوسارد، جایی پیدا کرده است. او به اندازه‌ای جذاب است که در انتخابات میان‌دوره‌ای با خود ترامپ تأیید شود.

نشت که قبلا هرگز انتخاب نشده بود، به سرعت در مسابقات محبوب شد و شهرت منفی داشت. او با فعالان QAnon و حامیان نئونازی دیده شده است. وکلای کیوان بر این باورند که یک توطئه پنهانی علیه دولت-ملت ایالات متحده وجود دارد که ادعا می کند “دولت مخفی در ایالات متحده” دارد.

بارت مارسن، استراتژیست جمهوری خواه که از نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری آریزونا حمایت خواهد کرد، گفت: «اگر کری لیک نامزد شود، بدون شک برای دموکرات ها کار خواهد کرد». مت سلمان، نماینده سابق کنگره آریزونا، می گوید: «این (دریاچه) تهدیدی برای جمهوری خواهان است و جمهوری خواهان ممکن است مجبور شوند برای اولین بار در 16 سال گذشته فرمانداری خود را از دست بدهند.

لیک قول داده است که اگر فرماندار منتخب مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا را رهبری کند، تحقیقات دقیقی را در مورد انتخابات 2020 آغاز خواهد کرد که در آن تمام تجهیزات و مواد انتخاباتی را ضبط خواهد کرد. وی گفت: باید فوراً تحقیقات آغاز شود. لیک که سال ها پیش منتقد صریح ترامپ بود، اخیراً او را «نزدیک به فرد ایده آل و کامل» توصیف کرد. با تاکید بر بررسی تقلب احتمالی در انتخابات 2020 و تردید در مورد هرگونه اقدامی برای مهار کرونا و مهارت های تلویزیونی خود، به نظر می رسد ترامپ مصمم به نادیده گرفتن و حمایت از گذشته ضد ترامپ لیک لم است.

نشت در حزب سیاسی فعلی او (جمهوری خواه) فراتر از سیستم ضد جمهوری است. او سن سابق آریزونا است. جان مک کین و یک سناتور دیگر جف فلیک قول داده است که از مهمانی آزاد باشد. او همچنین پیشنهاد کرد که انجمن فرمانداران جمهوری خواه، که مخالف ترامپ و متحدانش است، باید در انتخابات شرکت کند.

لیک را می توان عضوی از نسل جدیدی از نامزدهای جمهوری خواه دانست. او خود را نه تنها به عنوان یک جمهوری خواه یا “مدافع قانون اساسی” توصیف می کند که قبلاً یک شعار محبوب بود، بلکه به عنوان یک “محافظه کار که به این اعلامیه معتقد است که ما آمریکا را به عظمت باز می گردانیم.” وی با بیان اینکه به دنبال رستورانی در نیویورک می گردد که شرایط واکسیناسیون را نداشته باشد به خود می بالید که واکسن کرونا را دریافت نکرده است و افزود: قصد من این نیست که واکسن کرونا را دریافت کنم. او در اواسط ژانویه گفت: “من به بسیاری از دانشمندان یا چیزی شبیه به آن اعتقاد ندارم – به اصطلاح کارشناسان ما آن را یک مشکل علمی می نامند.” برخیز».

در کمپین های قبلی، کاندیداتوری لیک فقط یک نمایش فرعی و خبری بود. اتهامات بی اساس و توطئه آمیز او در مورد تقلب در انتخابات و شیوع جهانی کرونا، عملکرد او را حداقل در انتخابات عمومی با تردید مواجه کرد. انتقاد او از مک کین در محافل سیاسی آریزونا توهین آمیز تلقی خواهد شد. حتی در دو انتخابات قبلی، زمانی که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شرکت کرد، برخی از انتقاداتی که لیک به او وارد کرد، شخصیت او را برای رای دهندگان طرفدار ترامپ غیرقابل تحمل کرد.

با این حال، در رقابت فرمانداری آریزونا در سال 2022، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که لیک در بین بیش از نیمی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه پیشتاز است. به همین ترتیب، علیرغم انتقادها و انتقادات قبلی خود از ترامپ، او با افتخار در هر عکس از کمپین انتخاباتی خود ترامپ را نشان داده و از او حمایت کرده است. او در تظاهرات روز شنبه در آریزونا از حمایت خود از رئیس جمهور سابق دریغ نکرد.

لیک ممکن است از شش رقیب دیگر خود جلوتر باشد، اما در جمع آوری کمک مالی پیشرو نیست. رقیب او کارین تایلر رابسون این مبلغ را دو برابر کرده است. این همان چیزی است که جمهوری خواهان آریزونا آن را نشانه ای از انتخابات مقدماتی بلندمدت آتی می دانند. متیو بنسون، استراتژیست جمهوری خواه که برای رابسون کار می کند، می گوید: “این یک ماراتن خواهد بود.”

از طرف دموکرات ها، کتی هابز، دستیار فرماندار آریزونا با اکثریت آرا در انتخابات مقدماتی پیروز شد. او یکی از سه نامزدی است که در کنار آرون لیبرمن، نماینده سابق آریزونا و مارکو لوپز جونیور، شهردار سابق آریزونا ایستاده است. البته به دلیل حضور لوپز در این مدت صحبت از تبعیض نژادی از سوی دموکرات ها شده است.

هر دو حزب برای معرفی نامزدهای خود راه درازی در پیش دارند، اما احتمال برگزاری انتخابات بین هابز و لیک وجود دارد. هر کسی که در این رقابت ها برنده شود، پنجمین زن فرماندار آریزونا خواهد بود.

اهمیت رقابت هابز و لیک به انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده مربوط می شود. بایدن با 10457 رای برنده این ایالت شد و پیروزی بایدن در آن ایالت نتیجه تقلبی بود که به طور سنتی یک سال طول کشید تا مجلس قانونگذاری ایالت شکست خورد. لیک با افتخار به دنبال بی اساس ترین اتهامات تقلب در انتخابات است، زیرا او به دنبال تکرار بیشتر قوانین انتخاباتی ایالت و تکرار هر یک از تئوری های توطئه ترامپ است. نتیجه رقابت ریاست جمهوری و کنترل سنا ممکن است به این بستگی داشته باشد که چه کسی سکان هدایت آریزونا را به دست می گیرد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما