بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا؛ صبح یا عصر؟

[ad_1]

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند که پاسخ آنتی بادی بیمار بستگی به چند روز دریافت واکسن کووید دارد. علاوه بر این، تحقیقات آنها نشان می دهد که واکسیناسیون در بعد از ظهر بهتر از صبح است.

به گزارش ایسنا، نیوز نوشت: نتایج مطالعه نشان می دهد که زمان مصرف تفاوت قابل توجهی در اثربخشی برخی داروها و واکسن ها ایجاد می کند. برخی بیماری ها مانند بیماری های ریوی نیز در ساعات مختلف روز علائم شدیدتری از خود نشان می دهند.

مطالعات قبلی مردان مسن‌تری را که سالانه واکسن آنفولانزا مصرف می‌کردند، بررسی کردند و دریافتند که اگر بیماران صبح‌ها واکسینه شوند، سطح آنتی‌بادی بیشتری خواهند داشت.

نتایج سایر آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهد که شیمی‌درمانی سلول‌های سرطانی را در ساعات خاصی از روز به طور مؤثرتری هدف قرار می‌دهد. در حالی که آسیب سمی به سلول های سالم را محدود می کند. واکسیناسیون کووید در حال حاضر دقیقا برعکس نتایج تحقیقات واکسن آنفولانزا را نشان می دهد.

محققان همچنین می گویند که به نظر می رسد زمان واکسیناسیون برای واکسن کووید 19 مهم است.

دکتر دپارتمان فیزیولوژی عصبی در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH). الیزابت کلرمن گفت: “نتایج مطالعات مشاهده ای ما نشان می دهد که زمان واکسیناسیون بر پاسخ ایمنی به SARS تاثیر می گذارد.” یافته هایی که ممکن است با بهینه سازی و کارایی واکسن مرتبط باشد.

برنامه زمانی دریافت واکسن کووید

پس از دریافت واکسن کووید، این تیم سطوح آنتی بادی را در حدود 2200 کارمند مراقبت های بهداشتی بریتانیایی آزمایش کردند. محققان در زمان واکسیناسیون از کارکنان بیمارستان نمونه خون گرفتند. هر یک از کارکنان واکسن mRNA Pfizer یا واکسن آدنوویروس Astrazenka را دریافت کردند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که واکسن را در اواخر روز دریافت کردند، پاسخ آنتی‌بادی بالاتری داشتند. کارکنان بیمارستان، زنان و جوانانی که واکسن فایزر را دریافت کردند نیز سطوح بالاتری از آنتی بادی داشتند.

چرا یک واکسن در صبح و دیگری در بعدازظهر بهترین عملکرد را دارد؟

کلرمن توضیح داد: واکسن SARS و واکسن آنفولانزا مکانیسم‌های اثر متفاوتی دارند و پاسخ ایمنی ممکن است با عفونت قبلی بسیار متفاوت باشد، بسته به آنفولانزا، تشخیص یا تماس قبلی با پاتوژن.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها سابقه پزشکی هیچ یک از شرکت کنندگان یا الگوهای خواب و عملکرد آنها را در نظر نگرفت.

او گفت: «ما باید یافته‌های خود را تکرار کنیم و فیزیولوژی زمینه‌ای SARS coo 2 و واکنش بدن به واکسیناسیون را قبل از توصیه آن به افراد دریافت‌کننده واکسن، مانند افراد مسن یا افراد مبتلا به نقص ایمنی، بهتر درک کنیم.» . تاکید کنید که قصد دارند واکسن خود را بعد از ظهر دریافت کنند.

کلرمن افزود: این تحقیق اولین گام برای نشان دادن اهمیت پاسخ روزانه به سارس است.

کلرمن می گوید: «حتی زمانی که واکسن کووید تزریق می شود، واکسیناسیون هنوز بخش مهمی از تلاش برای پایان دادن به همه گیری است. با این حال، یافته های جدید تاکید می کند که پزشکان باید زمان واکسیناسیون را در پرونده بیماران ثبت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر داده های اولیه نشان دهنده تفاوت در اثربخشی و عوارض دارو یا واکسن در طول روز باشد، شرکت های دارویی باید دارو را در زمان بهینه ای که نیاز به تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان دارد، تجویز کنند. آمار بین دارو و دارونما. نزول کردن.

این مطالعه در مجله Biological Rhythms منتشر شده است.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما