بهترین و بدترین پاسپورت های جهان در سال 2022; ایران در رتبه 100 و دوم قرار دارد

[ad_1]

در رفتن گزارش Henley & Partners که هر ساله گذرنامه‌های جهانی (گذرنامه) را رتبه‌بندی می‌کند، نشان می‌دهد که پاسپورت‌های ژاپن و سنگاپور امسال جزو بهترین پاسپورت‌های جهان هستند و دارندگان آن می‌توانند بدون ویزا به ۱۹۲ کشور جهان سفر کنند.

به گزارش فرارو، در رتبه دوم پاسپورت های آلمان و کره جنوبی قرار دارند که دارندگان آن می توانند بدون ویزا به 190 کشور جهان سفر کنند. سومین گذرنامه کشورهای فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسپانیا هستند که دارندگان پاسپورت آنها می توانند بدون ویزا به 189 کشور سفر کنند. دارندگان گذرنامه از اتریش، دانمارک، فرانسه، هلند و سوئد چهارمین پاسپورت برتر جهان هستند و می توانند بدون ویزا به 188 کشور جهان سفر کنند.

دارندگان پاسپورت ایرلندی و پرتغالی در جایگاه پنجم قرار دارند و دارندگان آن می توانند بدون ویزا به 187 کشور جهان سفر کنند. بلژیک، نیوزلند، نروژ، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده در رتبه ششم بهترین پاسپورت های جهان قرار دارند و دارندگان آن می توانند بدون ویزا به 186 کشور سفر کنند.

دارندگان پاسپورت در استرالیا، کانادا، جمهوری چک، یونان و مالت در رتبه هفتم قرار دارند و می توانند بدون ویزا به 185 کشور سفر کنند. پاسپورت های لهستانی و مجارستانی در رتبه هشتم قرار دارند و دارندگان آن می توانند بدون ویزا به 183 کشور سفر کنند.

دارندگان پاسپورت لیتوانیایی و اسلواکی از نظر بهترین پاسپورت در رتبه نهم جهان قرار دارند و می توانند بدون ویزا به 182 کشور سفر کنند. دارندگان پاسپورت استونیایی، لتونیایی و اسلوونیایی در رتبه دهم قرار دارند و می توانند بدون ویزا به 181 کشور سفر کنند.

در میان بدترین پاسپورت های جهان، کره شمالی در رتبه 140 جهان قرار دارد و با پاسپورت آن کشور می توانید تنها به 39 کشور بدون ویزا سفر کنید. نپال و سرزمین های اشغالی فلسطین در رتبه 150 جهان قرار دارند و تنها این 37 کشور می توانند بدون ویزا به 37 کشور سفر کنند. سومالی و یمن به ترتیب در رتبه های 166 و 7 قرار دارند و با پاسپورت آنها می توانید تنها به 34 و 33 کشور بدون ویزا سفر کنید.

پاکستان از نظر ارزش پاسپورت در رتبه 100 جهان قرار دارد و با پاسپورت آن کشور می توانید تنها به 31 کشور بدون ویزا سفر کنید. سوریه و عراق به ترتیب در رتبه های 110 و 110 جهان قرار دارند و با پاسپورت این دو کشور می توان بدون ویزا به 29 و 28 کشور جهان سفر کرد. افغانستان در انتهای جدول قرار دارد و با پاسپورت خود در رتبه ۱۱۱ قرار دارد و می توانید بدون ویزا به ۲۶ کشور جهان سفر کنید.

ایران در رتبه 120 جهان قرار دارد. با پاسپورت او می توانید به 42 کشور بدون ویزا سفر کنید.

بر اساس داده های اختصاصی ارائه شده توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، شاخص پاسپورت هنلی از سال 2006 به طور منظم صادر می شود.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما