تافل آیلتس؟ تفاوت ها، شباهت ها را بررسی کنید

[ad_1]

آیلتس و تافل مهم ترین و پرطرفدارترین آزمون های مهارت زبان هستند که سالانه بسیاری از ایرانیان برای آن آماده می شوند. اهداف مختلفی برای اخذ مدرک آیلتس یا تافل وجود دارد. مهاجرت، تحصیل و کار مهم ترین دلایل شرکت در آزمون های آیلتس و تافل هستند. با این حال، یکی از رایج ترین سوالات زبان آموزان، انتخاب آیلتس یا تافل مناسب است. زبان آموز می خواهد بداند که تفاوت بین این دو آزمون چیست و بهترین انتخاب برای اهداف او چیست. در این مقاله نگاه دقیق تری به ساختار هر دو آزمون خواهیم داشت تا با تفاوت ها و شباهت های بین آیلتس و تافل بیشتر آشنا شویم.

تافل آیلتس؟ دو تست معتبر در سراسر جهان!

اولین نکته در مورد آزمون های تافل و آیلتس این است که هر دو از شهرت بسیار خوبی در دانشگاه ها، موسسات مهاجرتی، شرکت ها و موسسات در سراسر جهان برخوردار هستند. به طور خلاصه، این آزمون را می توان به صورت زیر ارائه کرد:

آیلتس چیست؟

IELTS یا International English Language Testing Service یک آزمون بین المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلب است که دارای دو شاخه عمومی و آکادمیک می باشد. اگرچه آیلتس بر اساس گویش انگلیسی است، داوطلبان می توانند از دیکته و تلفظ آمریکایی نیز استفاده کنند. آیلتس در 110 کشور جهان برگزار می شود و سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در این آزمون شرکت می کنند.

تافل چیست؟

آزمون تافل یا انگلیسی به عنوان زبان خارجی یکی دیگر از آزمون های بین المللی است که با هدف سنجش میزان آمادگی و دانش زبان آموزان انجام می شود. این آزمون توسط سازمان ETS آمریکا برگزار می شود و تلفظ اصلی آن آمریکایی است. با این حال، هیچ مشکلی در استفاده از دیکته و تلفظ انگلیسی وجود ندارد. آزمون آیلتس در بیش از 90 کشور در سراسر جهان معتبر است، اما معمولا برای دسترسی به مراکز و موسسات ایالات متحده استفاده می شود.

همانطور که می بینید، هر دو آزمون آیلتس و تافل در بالاترین سطح اعتبار بالقوه قرار دارند. شما باید با توجه به اهداف و نیازهای خود یکی از این دو آزمون را انتخاب کنید. مهمترین چیز یادگیری پایه و با کیفیت است. شرکت در جلسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی به آدرس https://www.ostadbank.com/tutor-list/english بهترین راه برای آمادگی برای آزمون آیلتس یا تافل است. خوشبختانه کلاس های خصوصی آنلاین زبان برای زبان آموزان در سراسر کشور در دسترس است.

ساختارهای آزمون آیلتس و تافل؛ یک شباهت و چند تفاوت!

شباهت ها یا شباهت های آیلتس و تافل در ترکیب این دو آزمون است. فرقی نمی کند که برای آیلتس یا تافل درخواست می دهید، باید برای چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی آماده باشید. آزمون های آیلتس و تافل به شرح زیر طراحی شده اند:

  • مهارت های صحبت کردن
  • مهارت های نوشتن
  • مهارت های خواندن
  • مهارت های گوش دادن – گوش دادن

اگرچه هر دو آزمون مراحل و ساختار یکسانی دارند، اما روش و قالب هر یک از این چهار مهارت برای آیلتس و تافل متفاوت است. البته زمان این دو تست نیز متفاوت است. تافل در یک روز و به مدت 4 ساعت برگزار می شود. بخش Audio، Reading و Writing آیلتس در یک روز و بخش Speaking در روز بعد و به صورت جداگانه برگزار می شود.

البته تا زمانی که دانش آموز با کمک یک معلم مجرب و ماهر آموزش ببیند، نباید نگران طراحی امتحان و زمان بندی آن باشد. تعیین معلم زبان از یک موسسه آموزشی معتبر مهم است. اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، می توانید با استفاده از بهترین مدرسان کلاس خصوصی آیلتس به سطح آمادگی بالاتری برسید.

تفاوت آیلتس و تافل در بخش مکالمه

مهمازبزرگترین تفاوت بین تافل و آیلتس در بخش سخن گفتن است. شرکت کنندگان در آزمون آیلتس باید با ممتحن روبرو شوند و جلسه آزمون به صورت مکالمه پیش می رود. اما در تافل، آزمون کاملاً متفاوت است و داوطلب در رایانه به سؤالات پاسخ می دهد تا مهارت های ارتباطی خود را ارزیابی کند.

در آزمون تافل، شش سوال در یک بازه زمانی 20 دقیقه ای مطرح می شود که موضوعات مختلفی از خانواده تا محل سکونت را در بر می گیرد. در پایان این مرحله از شما خواسته می شود که به متن گوش داده و آن را خلاصه کنید. اما Speaking IELTS از سه بخش تشکیل شده است که در مجموع 15 دقیقه طول می کشد. بخش اول در مورد تحصیلات و شغل شماست. سپس موضوعی را در اختیار شما قرار می دهند که حدود 2 دقیقه فرصت دارید تا در مورد آن صحبت کنید و در پایان مکالمه از شما سؤالاتی پرسیده می شود.

رایتینگ یکی دیگر از تفاوت های آیلتس و تافل است

موثرترین تفاوت در بخش نوشتن، روش پاسخگویی به سوالات است. تست کننده تافل پاسخ را با صفحه کلید پشت سیستم کامپیوتری بررسی می کند. اما داوطلبان آزمون آیلتس باید پاسخ سوالات را بنویسند. بنابراین داشتن یک خط خوانا در اینجا یک مزیت است.

تعداد سوالات نوشته شده برای آزمون آیلتس یا تافل تفاوتی ندارد و باید به دو نوع سوال پاسخ دهید. در قسمت اول این مهارت ابتدا یک متن را می خوانید، سپس به یک فایل صوتی با موضوع همان متن گوش می دهید. پس از این دو مرحله، باید به چند سوال به صورت مکتوب پاسخ دهید. بخش دوم نوشتن شامل نوشتن مقاله در مورد یک موضوع خاص است. برای کسانی که در آزمون های عمومی و آکادمیک آیلتس شرکت می کنند، موضوع این مقاله متفاوت تعریف شده است.

آیلتس یا تافل؛ تفاوت در بخش گوش دادن

مهم ترین تفاوت بین آزمون های آیلتس و تافل در قسمت لیسنینگ، تعداد سوالات، طول متن و نوع پیشنهاد است. طول فایل های صوتی در تافل حدود 60 دقیقه و در آیلتس 30 دقیقه می باشد. اما در حالی که سوالات تافل چهار گزینه ای است، انواع مختلفی از سوالات برای آیلتس وجود دارد، مانند پر کردن سوالات، دسته بندی، صحیح و نادرست و پاسخ های کوتاه. نکته مهم بعدی این است که داوطلبی گوینده در تافل فقط استاندارد آمریکایی است، اما در آیلتس شما می توانید گویش های مختلفی مانند ایرلند، ولز، اسکاتلند، کانادا، هند و استرالیا را بشنوید.

تفاوت بین مهارت های ریدینگ آزمون آیلتس و تافل

فرمت سوالات و ساختار سوالات باعث تفاوت بین آیلتس و تافل در قسمت ریدینگ می شود. در تافل تنها چهار سوال اختیاری وجود دارد، اما آیلتس انواع مختلفی از سوالات دارد. البته طول متون ریدینگ آزمون تافل معمولا بیشتر از آیلتس است که باعث خستگی داوطلب می شود. به یاد داشته باشید که در آیلتس دو نوع سوال عمومی و آکادمیک ایجاد می شود که می توانید به یکی از آنها پاسخ دهید.

تافل آیلتس؟  تفاوت ها، شباهت ها را بررسی کنید

تدریس زبان انگلیسی در استادبانک; بهترین راه برای آمادگی برای آیلتس یا تافل

شناسایی مهم ترین تفاوت ها و شباهت های بین آیلتس و تافل به شما کمک می کند تا بر اساس توانایی های خود انتخاب درستی داشته باشید. گرفتن مدرک آیلتس یا تافل نیاز به برنامه ریزی و تلاش دارد. برای صرفه جویی در وقت و بودجه خود باید از بهترین روش استفاده کنید. سامانه آموزش استادبانک برای کلاس های آنلاین و حضوری زبان انگلیسی طراحی شده است.

اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، شرکت در دوره های آموزشی تافل بهترین توصیه برای شماست. بهترین اساتید این آزمون نیز در سایت استادبانک برای داوطلبان آیلتس موجود است. برای اطلاعات بیشتر به سایت استادبانک مراجعه کنید www.درشهربank.com، دیدن. اگر برای انتخاب مدرس آیلتس یا تافل یا نحوه برگزاری کلاس نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید خیر 91005343-021 با ما تماس بگیرید تا کارشناسان واحد پشتیبانی استادبانک شما را بهتر راهنمایی کنند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما