تقابل پایداری با قالیبافان؟

[ad_1]

طرح دفاع در حال تبدیل شدن به میدان جنگ بین جبهه پایداری و سایر نمایندگان مجلس از جمله نزدیکان رئیس مجلس است.

به گزارش شرق، «گزارش مرکز پژوهش های مجلس به ریاست بابک نگهداری، رئیس حوزه انتخابیه مجلس با ارتباط نزدیک با کلیباف» چندان خوشایند حامیان محدودیت اینترنت و البته مخالفان جدی کلیباف نبود. مجلس این طرح را مغایر قانون اساسی و ناقض حقوق و حریم خصوصی شهروندان دانست.

مخالفان گزارش مرکز پژوهش های مجلس نظر اکثریت نمایندگان مردم را رد کرده و گزارش مرکز پژوهش ها را بی معنا خواندند.

بیژن نوباوه واتون روز گذشته در این خصوص گفت: گروه مشترکی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان دستگاه های کاری مرتبط با فضای مجازی تشکیل شد تا طرحی برای حمایت از کاربران در فضای مجازی بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون اعلام کردند مرکز پژوهش های مجلس فقط می تواند رای مشورتی بدهد و نمی تواند در فضای مجازی نسبت به طرح ها اعلام موضع کند. وی گفت: کارشناسان مرکز تحقیقات مرکز در این جلسه گفتند که قصد مرکز برای اعلام موضع در فضای مجازی و حمایت و حمایت از کاربران فضای مجازی عمدی نبوده و مرکز چنین نظری نداشته است. و هدف.

نوابه خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در ادامه بیان کردند که کمیسیون در خصوص طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی و نه کل طرح، از مرکز پژوهش های مجلس نظر مشورتی درباره پیشنهاد وزارت حمل و نقل خواسته است.

وی افزود: در پایان مقرر شد مرکز پژوهش های مجلس برای حمایت از کاربران در فضای مجازی در اسرع وقت نظر مشورتی خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کند. کمیسیون فردای آن روز تصمیم می گیرد که چقدر به مرکز پژوهش های مجلس برای این کار وقت داده شود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. .

البته ثبات مجلس به روال گذشته نبوده و نخواهد ماند.

چند روز پیش علی خضریان در نامه ای به رئیس مرکز پژوهش های مجلس نوشت:

این نماینده جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نامه آقای بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به آقای رضا تقی پور رئیس کمیسیون تلفیق حمایت از کاربران حقوق و خدمات اولیه در فضای مجازی». پاسخ باید علناً داده شود، زیرا رسانه ای شده است». وی گزارش پژوهشگاه را بدون پشتوانه علمی و سیاسی دانست و گفت: ناظران علمی توسط پژوهشگاه تامین می شود. بنابراین اقدام اخیر رئیس مرکز شیبه، سیطره سیاسی را بر عناصر علمی تقویت می کند.

اما با توجه به سیاسی و غیرعلمی بودن گزارش مرکز پژوهش ها، از ریاست سابق به عنوان «حمایت از تندروها در مجلس» به جای عملکرد فعلی مرکز یاد می کند که نه تنها با نظر کارشناسان و نمایندگان مغایرت داشت. او به مخالفت ها و اشاره های بخش خصوصی و مدیران مشاغل مجازی اهمیتی نمی داد.

دلیل این مدعا سخنان یکی از موافقان طرح فعلی است; مهرداد ویاساکرمی یکی دیگر از اعضای کمیسیون مشترک نیز گفت: طرح دفاعی را به کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده اند. البته نقش دوم جناب آقای تهرانی نماینده جبهه پایداری مجلس در پیشبرد طرح دفاعی را نیز نباید نادیده گرفت که در حمایت از این طرح به صراحت اعلام کرده است: «ما کار خودمان را انجام می دهیم».

این مخالفت‌ها امروز هم ادامه دارد که اکثریت مردم در مجلس و موافق قانون اساسی هستند و با ایرادات قانون اساسی موافقت نمی‌کنند و لایحه‌ای را به تصویب می‌رسانند که ناقض حقوق شهروندی مردم است.

در همین رابطه غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون تلفیق، با اشاره به نامه رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح اختصاص زمان بیشتر به حمایت از فضای مجازی، واکنشی کاملا متفاوت با نمایندگان مجلس نشان داد. ماه ها طول خواهد کشید.” در صورت درخواست برای تصویب متن فعلی، اعضای کمیسیون به ایرادات کارشناسان رسیدگی می کنند و این متن مجددا پذیرفته نمی شود. نوری با بیان اینکه باید به مرکز تحقیقات زمان بیشتری برای کار روی این طرح داده شود، گفت: به دلیل اینکه این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و هیچ پیشرفت جزئی وجود ندارد. با این حال، برخی از معایب آن هنوز پنهان است. همه کشورهای دنیا بر اساس فرهنگ و نیاز خود قوانین خوبی برای فضای مجازی دارند. همچنین می توانیم قوانینی را وضع کنیم که در این زمینه برای جامعه مفید باشد». به گفته نوری، این طرح با طراحی و چارچوبی که برای آن در نظر گرفته شده به مرحله عملی رسیده است.

روی آوردن مجلس به اصلاحات اساسی در طرح حفاظت از محیط زیست غیرقابل انکار است، بنابراین ثبات مجلس و تداوم افراط گرایی نشان از مبارزه سیاسی دارد تا بحث در مجلس مقننه، چرا که مجلس باید با تصویب مواجه شود. شورای اولیا که قوه قضائیه قانون اساسی است. مواد مغایر با قانون اساسی قابل تصویب در شورای اولیا نیست.

از این رو هجمه های اخیر جبهه پایداری فراتر از حمایت از طرح دفاعی است و مانند یک سازش سیاسی نزدیک به رئیس مجلس است. جریان های اصولگرای تندرو در مجلس و جبهه پایداری از مخالفان سرسخت رئیس مجلس هستند و او هرگز برای ابراز مخالفت با کلیباف و تصمیمات مجلس تحت رهبری وی به عقب نگاه نکرده است، در حالی که صادق محصلی به صراحت علیه جبهه پایداری کلیباف صحبت کرده است. نامزدی برای ریاست جمهوری. در حالی که جبهه پایداری با پیشنهاد خطیب برای تصدی پست ریاست کابینه مخالفت کرده بود، گزارش های قبلی کمیسیون امنیت ملی و شورای وزیران در حمایت از وزارت اطلاعات قرائت شده بود و انتظار می رفت. ایستگاه ها حملات خود را برای جلب حمایت کامل پارلمان تشدید کردند. اگرچه شکست خورد. اکنون نیز از نظر دفاعی، پیروزی این جریان غیرقابل تصور است، اما حملات و تروریسم ادامه دارد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما