تنها 5 درصد از خودروهای موجود در بازار ایران توسط بخش خصوصی – زومیت تولید می شوند

[ad_1]

وزارت صنعت ، معدن و تجارت از خودروسازان خصوصی می خواهد تا پایان 1400 خودرو 150 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. این بدان معناست که این منطقه باید تا پایان شش ماه اول حدود 75000 خودرو تولید می کرد. با این حال ، بر اساس ارقام ارائه شده ، بخش خصوصی تنها 22500 خودرو به بازار عرضه کرده است که 70 درصد فاصله در برنامه ریزی وزارت صمت برای این بخش است.

برطبق بررسی ها دنیای اقتصاد ، طبق داده های تولید 6 ماهه ، سهم ویژگی ها در بازار خودرو به 5 درصد رسیده است. با نگاهی به آمار وزارتخانه خاموش ، مشخص می شود که از مجموع 14 شرکت ، 9 شرکت خودروسازی در بخش خصوصی هستند. گزارش ارائه شده توسط وزارت سکوت در مورد شرکت های بخش خصوصی در نیمه اول امسال نشان می دهد که کاهش تولید در این بخش از صنعت خودروسازی کشور رخ می دهد ، در حالی که علیرضا رزم حسینی وزیر سابق سکوت برای اولین بار قصد دارد 150،000 واحد تا سال آینده بسازد. پایان دهه 1400 واضح است که با ممنوعیت واردات خودرو ، تحرکات خاصی برای بخش خصوصی برای کاهش انحصار خودروسازان در نظر گرفته شد. البته ، رزم حسینی مکانیزمی برای گردش رشد در منطقه تعیین نکرد و دستور تولید تنها 150،000 دستگاه را داد.

تولیدکنندگان خودرو نه تنها در وزارتخانه خاموش کوتاهی کردند ، بلکه در برنامه های سالانه خود نیز عقب ماندند. دلایل عدم رشد در صنعت خودروهای خصوصی نیز مشخص است. وجود این بخش به شرکای خارجی مرتبط است. با این حال ، خروج خودروسازان خارجی از سال 1998 ، همزمان با افزایش محدودیت ها ، تأثیر عمده ای بر این بخش داشته است. طبق آمارهای موجود ، در سال 1997 (سال قبل از تصویب) ، بخش خصوصی 93،400 خودرو تولید کرد. این بدان معناست که سهم بخش خصوصی در بازار خودروی کشور در آن سال به 11.5 درصد رسید. اما روند نزولی تولید در سال 1998 آغاز شد. به طوری که امسال تولید به 32500 دستگاه رسید. در سال 1999 ، تولید خصوصی به خوبی تعریف نشده بود و 47300 دستگاه گزارش شد. میزان تولید در نیمه اول سال به 22500 دستگاه رسید.

پراید سایپا خودرو

انحصار دو خودروساز برجسته کشور در دو سال گذشته به دلیل تعطیلی واردات خودرو و کند شدن روند تولید بخش خصوصی افزایش یافته است. البته ، حتی دو خودروساز بزرگ در این بازار کاملاً انحصاری قادر به پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی نیستند. با این حال ، از ارقام بی صدا وزارتخانه مشخص است که بخش خصوصی صنعت خودروسازی کشور امروز وضعیت خوبی ندارد و آمار تولید در چند ماه گذشته نشان دهنده تیراژ پایین یا پایدار در این بخش است. با این حال ، از سال گذشته ، به دلیل بن بست مذاکرات اصلی ، این بخش پروژه جدیدی را برای ادامه فعالیت خود تعریف کرده است و آن خرید مارک های خاص از تولید کنندگان خودروهای خارجی است. این پروژه در حال حاضر در برخی از تولیدکنندگان خودروهای خصوصی اجرا می شود. آنها با خرید سیستم عامل از مارک های خاص ، محصولات محدودی ایجاد می کنند. برخی از شرکت های دیگر نیز دستورالعملی برای تولید خودروهای مارک های ناشناخته چینی تعیین کرده اند که از تحریم های آمریکا نمی ترسند. بنابراین ، این دو پروژه در حال حاضر خلاصه ای از فعالیت های تولیدکنندگان خودرو در بخش خصوصی است.

وضعیت هر خودروساز خصوصی تا پایان سپتامبر 1400

در بین تولیدکنندگان خودروهای خصوصی ، مدیران خودرو در فهرست تیراژ محصولات برتر هستند. در پایان نیمه اول سال جاری ، خودروسازی کرمانی تولید بیش از 11،400 دستگاه محصول را در سبد محصولات خود نهایی کرد. در مقایسه میزان این محصول با محصول آنها در مدت مشابه سال گذشته ، تولید خودروساز بیش از 29 درصد کاهش یافته است. پس از مدیران خودرو ، یکی دیگر از خودروسازان کرمانی کرمان خودرو رتبه دوم جدول گردش محصولات را کسب کرده است. خودروهای کرمان طی 6 ماه از سال گذشته حدود 8000 خودرو را در خط تولید خود تکمیل کردند. برخلاف رقبای خود ، این خودروساز نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش تولید را گزارش کرده است.

Tigo7 / Tiggo7

سال گذشته کرمان موتور حدود 4600 دستگاه از محصولات خود را تولید کرد. بهمن موتور بعد از کارمان موتور در جدول ذکر شده در رتبه سوم قرار دارد. موتورهای بهمن قادر به تولید حدود 1900 خودرو هستند. تولید این تعداد خودرو در مدت یاد شده امسال نشان دهنده افزایش بیش از 276 درصدی تولید در مقایسه با تولید این خودروساز خصوصی در سال گذشته است.

Safe خودرو با تولید 333 دستگاه ، رتبه چهارم را در جدول تیراژ تولید ویژگی ها دارد. تولید خودرو ساز نیز در مقایسه با تولید سال گذشته کاهش یافته است. سال گذشته ، خودروسازان توانستند تولید بیش از 700 محصول را در سبد محصولات خود نهایی کنند. بنابراین ، تیراژ تولید آنها در سال جاری کمتر از 53 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت خاموش ، نورا موتور پارسه که تا پایان آگوست امسال هیچ تولیدی نداشت ، در ماه اول سپتامبر 260 دستگاه خودرو تولید کرد. این سازنده خودروهای شخصی ماشین SsangYong Tivoli را مونتاژ می کند. نورا موتور پارس با این تعداد تولید توانسته رتبه پنجم پس از سیف خودرو را به خود اختصاص دهد.

Solar Diesel Mabana با تولید حدود 240 دستگاه در رتبه ششم قرار دارد. بررسی ارقام تولید این خودروساز خصوصی نشان می دهد که این شرکت در مسیر رشد تولید قرار دارد. بدون دیزل خورشیدی ، توانسته تولید خود را بیش از 660 درصد افزایش دهد. ریگان خودرو با تولید بیش از 170 خودرو تا پایان ماه سپتامبر سال جاری در رتبه هفتم قرار دارد. او نیز مانند سورش دیزل شاهد افزایش تولید بود. میزان تولید این خودروساز در شش ماهه نخست امسال بیش از 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داده است. خودروسازان بام خودرو و راین با تولید 107 خودرو و 3 خودرو به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما