جو لیبرمن: ایران و روسیه بزرگترین چالش های آمریکا در سال 2022 هستند

[ad_1]

جو لیبرمندر رفتنجو لیبرمن، عضو سنای ایالات متحده در کانکتیکات از سال 1989 تا 2013، نامزد دموکرات ریاست جمهوری و رهبر گروه ضد هسته ای ایران علیه ایران هسته ای بود.

او در وال استریت ژورنال نوشت:

تهران و مسکو در حال آزمایش سیاست خارجی دولت آمریکا هستند که در سال اول آن بیشتر اصولی بود تا نمایش نیروی نظامی. خروج وحشتناک ایالات متحده از افغانستان باعث شده است که متحدان در سراسر جهان احساس ناامنی کنند و دشمنان آمریکا از جمله ایران و روسیه فرصت طلب تر شده اند.

روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و آماده حمله و تسلیم کردن مردم اوکراین است. ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و در حال توسعه سلاح های هسته ای است. این کشور توانایی موشک های بالستیک دوربرد خود را برای حمله به دشمنان خود در جهان غرب و همچنین اسرائیل و همچنین نیروها و پایگاه های آمریکا در منطقه بهبود بخشیده است. دولت های ایران و روسیه ارزش های موجود در قلب سیاست خارجی آمریکا را کم اهمیت جلوه داده اند. نتیجه مذاکرات هسته ای در ژنو و وین تأثیرات گسترده ای بر امنیت، رفاه و استقلال ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه خواهد داشت.

روسیه اصرار دارد که اوکراین هرگز نباید عضو ناتو باشد و ناتو هرگز نباید هیچ نیرو یا تجهیزاتی را در هیچ یک از بلوک‌های شوروی سابق مستقر کند، حتی اگر برخی از آنها اکنون عضو باشند.

ایران خواستار برداشته شدن همه تحریم‌های اقتصادی، چه بر اساس برنامه هسته‌ای‌اش باشد و چه مربوط به نقض حقوق بشر باشد، حتی اگر اقدامی انجام نداده باشد که نشان دهد ایالات متحده مستحق چنین تسلیم است.

آمریکا و متحدانش باید ایران و روسیه را متقاعد کنند که دیدگاه های واقع بینانه را در مذاکرات مطرح کنند تا ما مجبور به سازش های خطرناک و تهدید آنها برای رسیدن به توافق نباشیم. رویکرد آمریکا در قبال این بحث ها چگونه باید باشد؟ اول، با توجه به اینکه روسیه و ایران بیش از ما به توافق نیاز دارند، باید با اطمینان کامل مذاکره کنیم.

دوم اینکه از ما مطالبه نکنند. ما (آمریکایی ها) باید مطالبات خود را از آنها مطرح کنیم، زیرا آنها اشتباه می کنند و اقتصاد و ارتش ما بسیار قوی تر از آنها است. ما باید با این درخواست شروع کنیم که روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین خارج کند و ایران توسعه برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و با تحقیقات بین‌المللی موافقت کند. بایدن هفته گذشته گفت در غیر این صورت تحریم های اقتصادی افزایش می یابد و تحریم ها لغو نمی شوند.

سوم، ما باید به روسیه و ایران شواهدی ارائه کنیم که نشان دهد متعهد به ارائه تسلیحات دفاعی و تهاجمی به اوکراین و متحدانمان در خاورمیانه هستیم.

چهارم، ما باید به روس ها و ایرانی ها بفهمانیم که اگر هر کشوری مرتکب اشتباه جدی شود و اقدامات تهاجمی تری علیه ایالات متحده، اوکراین، اعراب یا اسرائیل انجام دهد، با حمایت از متحدان خود پاسخ خواهیم داد و تجهیزات نظامی ارائه خواهیم کرد. از جمله اطلاعات و هوانوردی بیایید مستقر و مستقر شویم. چنین اقدام قوی و روشنی از سوی دیپلمات ها و رهبری نظامی ایالات متحده می تواند مانع از شکست نسل ها در اروپا و خاورمیانه شود و اعتبار و اعتماد بین المللی آمریکا را بازگرداند. این امر امنیت داخلی و رفاه ما و شرکای ما در سراسر جهان را تقویت خواهد کرد.

یک ژنرال بزرگ رومی مدتها پیش گفته بود: “اگر صلح می خواهی برای جنگ آماده شو.” این توصیه عاقلانه ای به دولت بایدن است که در سال 2022 بین روسیه و ایران دنبال شود.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما