حداقل درآمد قانون جوانان جمعیت 4.5 میلیون / 12 هزار میلیارد تومان بوده است

[ad_1]

در رفتن رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در جلسه علنی امروز (یکشنبه) گزارش این کمیسیون درباره کلیات لایحه بودجه سال آینده را قرائت کرد.

سخنگوی لایحه بودجه سال 1401 با تشریح کلیات لایحه بودجه 1401 گفت: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، با توجه به اینکه دولت سیزدهم اولین لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرد، اقتصاد ایران با چالش هایی مواجه است که از جمله آنها می توان به کاهش بودجه دولت اشاره کرد. کسری بودجه و فشار بر منابع ارزی، افزایش نرخ واقعی ارز و ایجاد سهمیه ارزی و بحران ارزی، کاهش بودجه، کاهش درآمد، رشد منفی سرمایه گذاری، طرح های عمرانی و نرخ تورم بالا.

تورم امسال به 49.7 درصد رسیده است که بالاترین رقم در بیش از نیم قرن گذشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در تشریح مزایای لایحه بودجه سال آینده گفت: این لایحه به دنبال پرهیز از تکیه بر منابع پایدار و ایجاد بدهی جدید و واگذاری در سال جدید و افزایش پایه مالی است. همچنین بودجه شرکت های دولتی علیرغم کار دولت حدود 450 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری پیش بینی شده است و سهم نفت در بودجه عمومی سال آینده حدود 28 درصد است که با افزایش فروش روزانه نفت حدود 1.2 میلیون تومان می شود. بشکه ها قیمت آن 60 دلار است.

وی در ادامه گفت: در بودجه سال 1401 برآوردهای دولت درج شده در بودجه 1400 لحاظ نشده است.

زارع در لایحه بودجه به اعتبار تملک سرمایه اشاره کرد و گفت: این اعتبارات از 176 هزار میلیارد تومان به 250 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و اعتبار طرح های تملک استان ها در سال جاری افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 تمرکززدایی را یکی از نقاط قوت بودجه عنوان کرد و افزود: در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال اعتبارات و اختیارات بیشتری به استان ها داده شده است و همچنین برآوردهایی برای تامین بودجه بازنشستگی و بحران و همچنین معلمان در نظر گرفته شده است. مرتب سازی و تطبیق.” که شامل 25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان در سال آینده می شود.

همچنین برای دستیابی به رشد 8 درصدی 150 هزار میلیارد تومانی از منابع هدف گذاری شده لایحه عمومی 1401، به عنوان مثال اعتبار امسال 9 هزار و 300 میلیارد تومان بوده که در بودجه سال آینده 22 هزار و 300 میلیارد تومان برای تامین آب پایدار در نظر گرفته شده است. مناطق بی بضاعت شهری، روستایی و عشایری پیش بینی شد.

وی افزود: در برنامه چهارم و پنجم دغدغه شبکه ملی ارتباطات را داشتیم که 10 هزار میلیارد تومان برای دولت الکترونیک برای این شبکه پیش بینی می شود و در سطح استان منابع دولتی 77 درصد افزایش یافته است. در خصوص موضوع حقوق کارمندان که مورد توجه نمایندگان قرار گرفته و احتمال افزایش آن وجود دارد، حداقل دستمزد از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: 9 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی جانبازان و 22 تا 600 میلیارد تومان برای بازنشستگی و اعتبارات هزینه ای دولت نیز حدود 15 درصد کاهش یافته است. برای قانون حمایت از خانواده ها و جوانان جمعیت 12 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای بازنگری در شاخص های کلان منابع بودجه 1401 نسبت به سال 1400 نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی 6.9 است. اما برخی از نمایندگان به این موضوع ایراداتی دارند. که در جزئیات بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 اضافه کرد: در لایحه بودجه، بدهی دولت توسط اوراق کاهش یافته و پرداخت 180 هزار میلیارد تومان سود مالی اصلی سال آینده در نظر گرفته شده است. دولت برای سال آینده اعتباری را برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته است که برای جوانان کشور نشانه خوشی است و 5 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن مستضعفان و استفاده از ظرفیت املاک وزارتخانه در نظر گرفته است. راه و شهرسازی و 31 صندوق توسعه تامین شده است.

مجلس بودجه عمومی را تصویب می کند

لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس با 174 رای موافق رئیس جمهور و نمایندگان دفاعی تصویب شد. مخالف و غایب 6 نماینده از مجموع 260 نماینده حاضر.

با تصویب کلیات، لایحه بودجه برای بررسی دقیق به کمیسیون تلفیق ارسال می شود.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما