حمله کیهان به دولت روحانی؛ چرا حقوق پرستاران افزایش می یابد؟

[ad_1]

کیهان نوشت: سیدمسعود میرکاظمی در نامه ای به رئیس جمهور در خصوص افزایش حقوق کادر پزشکی و بهبود و تعدیل ضریب قابل توجه جذب اساتید در معاونت بهداشت نامه نوشت.

وی به افزایش حقوق کادر پزشکی و کمبود منابع برای تاییدیه های قبلی اساتید دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد.

اثر دومینوی افزایش دستمزد تحت عناوین مختلف در سال 1999 به اوج خود رسید که دلیل آن کاهش قدرت خرید به دلیل افزایش تورم بود. اگرچه محدودیت‌های شدید درآمد کشور و مردم را بدون توجه به منبع درآمدشان هدف قرار داده بود، اما افزایش سخاوتمندانه هزینه‌های جاری در دستور کار دولت روحانی قرار گرفت. البته این سخاوت برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان اعمال شد و نه حداقل حقوق بگیران که اکنون جامعه و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است.

در واقع دولت روحانی برای بازخورد دادن و بالا بردن سطح درآمد برخی کارمندان، تورم دو برابری را به جامعه منتقل کرد که بهای آن را همه باید بپردازند. از جمله استقراض از بانک ها و بانک های مرکزی و دسترسی به منابع صندوق توسعه ملی است.

افزایش حقوق از بودجه عمومی

نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه در 29 آبان 99 بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای کارکنان غیر دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را صادر کرد.

در این نامه آمده است: افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان غیرحرفه ای در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، پژوهشکده ها، ستاد وزارتخانه و کلیه واحدهای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتبارات خصوصی و دولتی (هزینه و تخصیص) این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد: «و افزایش اعلام شده از تاریخ 98/12/1 مطابق با قوانین و مقررات مربوطه می باشد.

اعمال هزینه های اضافی بر منابع بودجه عمومی در این ابلاغیه ممنوع است و در نهایت متولیان وجوه اختصاصی و پس انداز باید نسبت به افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کنند.

دیوان محاسبات در گزارش توزیع بودجه به موضوع افزایش حقوق و مزایای کارکنان وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها اشاره کرده است که باید از محل درآمد تخصصی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اما از سوی کل تأمین شود. بودجه دولت موضوع خلاف ضوابط و مقررات است و مفاد آن رعایت نشده است و میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم نیز به این امر اذعان داشته است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما