داروی ضد افسردگی فلوکستین – داروسازی دکتر عبیدی

  1. حساسیت به نور آفتاب
  2. کپسول لوکستا 30 میلی گرم
  3. کپسول ازونیوم عبیدی 40 میلی گرم
  4. مشکل شدید خوابیدن
  5. قرص لویکسام 50 میلی گرم
  6. قرص بریلاووس 90 میلی گرم

فلوکستین برای class= چگونه مصرف قرص ضد افسردگی فلوکستین را قطع کنیم؟ مصرف فلوکستین با برخی داروها خطر عوارض جانبی این داروها را افزایش می دهد. اگر از این داروها مصرف میکنید، پزشک معالجتان درمان را با فلوکستینِ دز پایین آغاز خواهد کرد و وضعیتتان را ازلحاظ علائم سندروم سروتونین زیرنظر خواهد گرفت. شواهد پشتیبان افزایش احتمال بیماری های مادرزادی یا به اصطلاح مالفورماسیون های ماژور جنین به دلیل مواجهه با فلوکستین محدود هستند، اگرچه سازمان نظارت بر داروها و محصولات مراقبت سلامت (MHRA) انگلستان به پزشکان و بیماران درباره خطر مواجهه با فلوکستین در سه ماهه اول در افزایش اندک احتمال مشکلات مادرزادی قلب در نوزاد هشدار داده است. گرایش به خودکشی که شامل افکار خودکشی و رفتار خودکشی، ضرورتا به صورت احتمال صد در صدی خودکشی کامل و موفق نیست و همچنان ممکن است (اگرچه اثبات نشده است) که مصرف داروهای ضدافسردگی در عین افزایش گرایش به خودکشی، در کل مانع خودکشی واقعی می شوند.

  • درد چشم
  • کاهش وزن
  • شربت والپروات سدیم-عبیدی 120 میلی لیتر
  • گریه مداوم

این نوشته شامل تمام تداخلات احتمالی دارو نیست. آنها همچنین شامل تغییرات سریع در ضربان قلب و فشار خون، سردرگمیو بیهوشی شما میشوند. به یک مشکل قلبی مبتلا هستید، زیرا فلوکستین می تواند ضربان قلب را تسریع کرده یا تغییر دهد. در این صورت مراجعه به مرکز کنترل مسمومیت توصیه میشود. کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه هماکنون بیشترین شیوع بین اختلالات روانی در استان متعلق به افسردگی است و زنان دو برابر مردان به این اختلال دچار هستند گفت: یکی از برنامههایی که در حوزه سلامت روان دنبال میشود مهارت مقابله با خلق منفی است که با هدف پیشگیری از ابتلا افراد به افسردگی برگزار میشود. آیا هنگام مصرف این دارو؛ دچار کاهش وزن می شوم؟ زیرا معمولا افزایش وزن با افزایش مصرف مواد غذایی مانند انواع قند ها و عدم تحرک کافی برای سوزاندن کالری های مصرف شده همراه می باشد. اگر علائمی مانند گیجی و عدم تمرکز در خودتان مشاهده کردید با پزشک و یا داروساز در میان بگذارید.

  • از دست دادن اشتها و ناراحتی معده
  • بی حسی یا سوزن شدن دست یا پاها
  • اختلالات حرکتی
  • قرص دیابزید 80 میلی گرم
  • بی اشتهایی و کاهش وزن

این هشدار مبتنی بر بررسی های آماری انجام شده توسط متخصصین روانپزشکی مشخص کرده است که افزایش ۲ برابری افکار خودکشی و اقدام به خودکشی در کودکان و نوجوانان، و افزایش ۱٫۵ برابری گرایش به خودکشی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال مشاهده می شود. دارو فلوکستین با نام انگلیسی Fluoxetine و با نام تجاری پروزاک ( Prozak ) و یا سارافم ( Sarafem ) یکی از داروهای پر استفاده در اختلالات روانشناسی و روانپزشکی می باشد. کپسول، قرص و مایع فلوکستین (پروزاک) معمولاً یک بار در روز در صبح یا دو بار در روز صبح و ظهر مصرف می شود. شاید بهتر باشد برای چند روز اول درمان، رانندگی و دوچرخه سواری را متوقف کرده تا بدن شما با این دارو به سازگاری برسد. آیا می توانم هنگام مصرف این دارو، رانندگی یا دوچرخه سواری کنم؟ در صورتی که مجبور به قطع مصرف این دارو هستید از پزشک یا داروساز خود برای کم کردن مقدار مصرف این دارو کمک بخواهید.

قرص فلوکستین ۱۰

فلوکستین از سایر داروهای ضد افسردگی بهتر یا بدتر نیست.با این حال، بعضی اوقات افراد از داروی ضد افسردگی دیگری پاسخ بهتری می گیرند.اگر بعد از 6 هفته احساس بهبود علائم افسردگی را ندارید با پزشک خود جهت تعویض دارو مشورت کنید. بنابراین اگر داروی ضد افسردگی دیگری دارید، روانپزشک خود را مطلع کنید.

  • قرص دهان باز شونده ملتیوا 10 میلی گرم
  • فلوکستین 20 میلی گرم
  • قرص ادوالژین فلش (لیزین) 200 میلی گرم
  • کاهش ارگاسم در خانم ها
  • صرع دارید
  • رقیق کننده خون – وارفارین، کومادین، یانوتون؛
  • بیماری های روانی
  • ◄ معرفی جدیدترین داروهای تولید شده در جهان

در این بیماران اگر قند خون از حد معمول خود بالاتر رود و انسولین تزریق نکنند، باعث علائمی مانند بی حسی پا، تاری دید و در نهایت بی هوش شدن می شود. کارشناس اجتماعی استان اظهار کرد: عواملی چون جنگ، تورم، بلابای طبیعی، خشونت اجتماعی، نا امنی اجتماعی، شرایط نا مساعد کسب و کار، فقر، وضعیت نامطلوب بهداشت، ترافیک، عدم برنامه ریزی ، قانون گریزی و .. باعث ترویج حس نابسامانی اجتماعی و ناهنجاری اجتماعی می شود و افراد در شرایط «آنومی» و ناهنجاری نمی توانند احساس آرامش، شادی و خوشبختی کنند و احساس خوشایندی از زندگی خود بروز نمی دهند. در صورتی که دارای مشکلات زیر هستید، موارد زیر را حتما با روانپزشک خود در میان بگذارید.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

قرص اکستازی از موادی به نام آمفتامینها ساخته میشود که آمفتامینها گروهی از مواد محرک مغزی هستند که دارای مصارف طبی بوده و تحت نظارت پزشک در مواردی چون افسردگیها ، اختلالات پرتحرکی مورد استفاده قرار میگیرند که اغلب برای ایجاد حالت سرخوشی توسط برخی افراد مورد سو مصرف قرار میگیرند. • مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. این ترکیب در مواردی که درمان افسردگی دست کم با دو نوع داروی دیگر موفقیت آمیز نبوده باشد نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این دارو تا حداکثر دوز 60 میلی گرم در روز نیز قابل تجویز است. مصرف فلوکستین را پس از 1 تا 2 هفته قطع نکنید، زیرا به بهبود علائم شما کمکی نمی کند.

  • کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی یا اشکال در ارگاسم
  • از قطع ناگهانی اين مصرف اين دارو بايد اجتناب شود
  • گلوکوم ( نوع زاویه بسته)
  • همیشه داروهای خود را با خود همراه داشته باشید

این عوارض ناخواسته، معمولاً خفیف بوده و بعد از چند هفته به طور خود به خود از بین می روند. در بزرگسالان، مصرف فلوکستین باعث تغییر میزان آسیب زدن به خود نشده و باعث کاهش معنی دار افکار خودکشی به میزان ۵۰% می شود. افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید حتما رژیم های غذایی خاصی را رعایت کنند. وی گفت: مراکز مذهبی و مساجد و کانونها می توانند نقش موثری در ترویج روحیه نشاط و شادمانی در جامعه با رعایت موازین شرعی داشته باشند و یا با دستگیری و کمک به فقرا و نیازمندان محله و گره گشایی از مشکلات اقتصادی آنها شادی را به آنها مومنان هدیه کنند. یک کارشناس مذهبی نیز با اشاره به رواج برخی راه های نامعقول برای خلاصی از غم و اندوه و گرفتاری مشکلات در جامعه گفت: نشاط و شادمانی حقیقی در شناخت درست حقیقت این دنیا و واقعیت فنا پذیر و گذرا بودن آن است.

  • احتباس ادرار
  • داروهای دیورتیک یا ادرار آور
  • افزایش تعریق
  • قرص اناپرل 10 میلی گرم
  • اختلال پرخوری عصبی
  • قرمزی، درد، خارش، سوزش و پوستهپوسته شدن پوست
  • قرص زالربان 10 میلی گرم
  • فلوکستین 60 میلی گرم

کلرودیازپوکساید همچنین یک شل کننده ی عضلانی نیز می باشد. همچنین هیچ گونه مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف پاروکستین باعث نازایی در زنان میشود. دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تنظیم و تجویز می شود و دوز ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. غلظت آن در پلاسمای خون پس از ۴ تا ۶ ساعت به حداکثر میرسد و درصد وابستگی آن به پروتئین پلاسمای خون حدود ۹۵٪ است. مکانیسم عمل این دارو به این صورت است که از طریق مهار باز جذب هورمون سروتونین، باعث افزایش این ماده در مغز میشود؛ در نتیجه باعث کاهش اضطراب، بهبود سطح انرژی، کسب آرامش، خواب و افزایش اشتها میشود.

به گفته کارشناس اجتماعی استان مرکزی شادی یک مفهوم انتزاعی و کیفی است و یک مفهوم عینی و آشکار و ملموس ندارد و نمی توان آن را توضیح داد بلکه باید آنرا با مفاهیم مترادف چون خوشایندی، رضایت، لذت بردن، خوشحال بودن، و.. بنا به گفته کارشناسان پس از مصرف قرص های روانگردان احساس شدید خوب بودن، افزایش انرژی، بالا رفتن خلق بیش فعالی، پرحرفی و بی خوابی، اضطراب و خشکی دهان و بینی در شخص بوجود می آید ولی در اثر فعالیت های زیادی که شخص پس از مصرف دارد با گذشت زمان تمام انرژی خود را از دست می دهد و دچار کسلی و بی حوصلگی می شود و مصرف بیش از اندازه قرص های روانگردان علاوه بر اعتیاد میتواند باعث عوارض برگشت ناپذیر مغزی به خصوص از بین رفتن حافظه و مختل شدن قوه ادراک شود. اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع خونی و سیاه، استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

  • زخم معده و روده
  • کپسول ابیتانت 80/80 میلی گرم
  • قرص لیروپریم 2.5/1000 میلی گرم
  • این دارو میتواند همراه یا بدون غذا مصرف شود

اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید و … قرص فلوکسستین ممکن است به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی استفاده شود. حجت الاسلام داود چمانی در باره ضرورت شادی به عنوان یکی از نیازهای که موجب پیشبرد کارها و رسیدن به اهدافش می شود گفت: در روایات بسیاری به اهمیت این مهم اشاره شده است .

مردان ممکن است نعوظ دردناک و مشکلات مربوط به انزال را تجربه کنند. در این حالت ممکن است زمان آن رسیده باشد که مادر شیردهی با بطری را جایگزین کند. اگر پزشک فلوکستین را برای شما تجویز کرده است این نکات را در ذهن داشته باشید. به یاد داشته باشید که فلوکستین را هر روز در زمان مقرر مصرف کنید.

  1. مشکلات خواب
  2. شربت کوریزان سرماخوردگي كودكــان 60 میلی گرم
  3. قرص گلورنتا 25/5 میلی گرم
  4. این دارو را دور از نور نگه دارید
  5. توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که در آنجا نیست)

با افزایش مقدار سروتونین که یک ماده طبیعی در مغز است به حفظ تعادل روانی کمک می کنند. کار فلوکستین در بدن این است که باعث افزایش سروتنین می شود و سروتنین یک ماده شیمیایی است که در مغز به حفظ تعادل روانی کمک می کند، بنابراین مصرف قرص فلوکستین باعث افزایش سلامت روانی فرد می شود. داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) كه فلوكستين يكي از آنهاســت، با مهار بازجذب سروتونين به داخل سلول ها منجر به باقي ماندن سروتونين در فضاي بين سلولي در مغز و در نتيجه تحريك بيشتر سلول هاي عصبي مي شوند. حجت الاسلام چمانی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم روحیه نشاط و شادمانی گه اهل عصمت و طهارت (ع) به آن تاکید داشته اند با توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه اسلامی رواج یابد و ظرفیت لازم جهت پذیرش جامعه برای سرور و شادمانی فراهم شود.

  • رویاهای نامعمول و عجیب و غریب
  • استفراغ خونی
  • داروهای افسردگی سه حلقه ای (TCAs)
  • کپسول کوئیژیل 75 میلی گرم

سعادت زاده بیان داشت: اگر چه لبخند، جیغ ، پایکوبی و … اگر دیابت دارید قرص فلوکستین می تواند سطح قند خون شما را تغییر دهد.به طور منظم قند خون خود را کنترل کنید. قبل از شروع مصرف فلوکستین با روانشناس و روانپزشک خود درباره وضعیت خود مشورت کنید. 3. حدود 4 هفته بعد از مصرف دارو ممکن است تاثیر درمانی آن بروز کند.بنابر این از قطع مصرف دارو بدون توصیه پزشک اجتناب کنید، زیرا تاثیر بدی به همراه خواهد داشت. در هنگام مصرف این دارو، شیردهی توصیه نمی شود، زیرا فلوکستین می تواند به شیر مادر منتقل شود.

اگر به مدت 6 ماه یا بیشتر علائم افسردگی از بین رفته باشد و مهارتهای ضروری برای رفع مشکل رفتاری وی یا شخصیتی خود را داشته باشید، روانپزشک با مشورت روانشناس، توصیه به قطع مصرف دارو می نمایند. به بیمار توصیه نمایید. در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، آن نوبت را مصرف نکرده و مطابق برنامه مصرف قبلی دارو را مصرف نمایید و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید. در صورت فراموش کردن یک دوز دارو باید چه کاری انجام دهم؟

  • بروز غیرمعمول ایدههای خاص و قابلتوجه؛
  • ترانیل سیپرومین
  • درد پشت یا درد پا
  • قرص کدیمال اکسترا 565 میلی گرم
  • بیماری که تحت درمان قرار میگیرد
  • قرص ویرابکس 500 میلی گرم
  • تشدید هیپوناترمی
  • دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلوی شما متورم شده است

اگر یک نوبت دارو را فراموش کرده اید بخورید و چند ساعت بعد یادتان می آید مشکلی نیست و میتوانید دوز فراموش شده را مصرف کنید ولی اگر نزدیک دوز بعدی شده ، دوزی که جا انداخته اید را دیگر مصرف نکنید و به جایش از دوز بعدی طبق برنامه ادامه دهید . فلوکستین مناسب چه افرادی هست و مناسب چه کسانی نیست؟ ولی متاسفانه اطرافیانم یا میگن اثرش تلقینی هست یا اینکه با ادم مثل معتادهای قرص اعصاب و روان برخورد میکنن. با این حال در موارد بسیار نادری، مصرف فلوکستین می تواند تا طولانی مدت رابطه جنسی را مختل کند و حتی ممکن است بعد از قطع دارو وضعیت جنسی افراد نشود.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما