داروی فلوکستین چیست؟

سالمندان بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به عوارض جانبی مصرف فلوکستین به ویژه خونریزی و افزایش سطح کیوتی هستند. علاوه بر این آنها بیشتر در معرض خطر پایین آمدن سطح سدیم خون هستند، به ویژه در صورتی که قرصهای آب و ادرار آور مصرف کنند. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به ویژه در صورت، زبان، گلو) فوراً به پزشک کمک کنید. در صورت بروز عوارض جانبی جدی، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این دو دارو در صورت صلاحدید پزشک و یا در صورت بروز عوارض جانبی شدید می توانند جایگزین یکدیگر باشند. یک عارضه ی خاص: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه ی خاص مربوط به داروهای موثر برروی سطح سروتونین می باشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی می تواند تهدیدکننده ی حیات باشد. این دارو ممکن است سطح سروتونین خون را افزایش داده و باعث مشکلی نادری بنام سندرم سروتونین شود. توجه: این دارو ممکن است سطح سروتونین خون را افزایش داده و باعث مشکلی نادری بنام سندرم سروتونین شود. این کار ممکن است با عوارض جانبی شدیدی همراه باشد. عوارض جانبی فلوکستین تهوع خواب آلودگی سرگیجه اضطراب مشکل در بینایی کاهش اشتها خستگی عرق کردن و یا خمیازه کشیدن ضعف کاهش وزن تغییر در میل و توانایی جنسی گلو درد گرفتگی عضلات خشکی دهان اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع خونی و سیاه، استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

حتی در مواردی که بالا رفتن خلق بیش از حد مطلوب اتفاق بیفتد، پزشک مصرف دارو را قطع میکند. امروزه از این دارو برای درمان انزال زودرس یا همان زود انزالی و همچنین لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.از محبوبیت این دارو همین بس که در سال ۲۰۰۷ بیش از ۲۲ میلیون نسخه از این دارو در آمریکا توسط پزشکان برای بیماران تجویز شده است. این است که تاخیر در ارگاسم یا درمان انزال زودرس ممکن است به عنوان مسائل جانبی به وجود آید. این مطلب شامل تمامی تداخلات دارویی ممکن نیست لذا لیست همهی داروهای مصرفیتان را با روانپزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید و بدون صلاحدید پزشک شروع به مصرف، قطع یا تغییر دوز داروی فلوکستین نفرمایید.اثرات فلوکستین میتواند برای چندین هفته پس از مصرف آخرین دوز دارو در بدن شما بماند و با بسیاری از داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … نحوه مصرف قرص فلوکسیتین برای لاغریفلوکستین داروی مورد استفاده برای درمان افسردگی است، که عارضه جانبی آن، کاهش اشتها است. شاید وقتی شرکت الی لیلی برای اولینبار در سال ۱۹۸۶این دارو را میساخت تصور نمیکرد که پس از مدت زمانی مصرف این دارو تا این حد رایج شود؛ بهطوریکه در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده آمریکا دربیش از ۲۲ میلیون نسخه پروزاک تجویز شده باشد.

عوارض فلوکستین ۲۰

دکتر رنجبر درباره کاهش وزن با فلوکستین نیز توضیح میدهد: «یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته میشود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت میشود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده میکنند دیده شود. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانمها که از هر دوی اینها رنج میبرند را خوشحال خواهد کرد. در این میان خانمها رکورددار هستند و این روزها «فلوکستین» جزو لاینفک وسایل داخل کیف بسیاری از خانمها شده است. در این موارد با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.fluoxe i eموارد احتیاط مصرف قرص فلوکستینپیش از مصرف داروی فلوکستین در صورتی که به این دارو حساسیت دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. پیش از مصرف داروی فلوکستین در صورتی که به این دارو حساسیت دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. پیش از شروع مصرف هر دارویی در صورتی که پنج هفته قبل از آن فلوکستین مصرف کردهاید با پزشک خود مشورت کنید.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

به علاوه، Fluoxetine دیگر فرمولاسیونهای یک کپسول ۹۰ میلی گرمی با رهاسازی تأخیری نیز هفتهای یک بار نیز مصرف میشود. میتوان دوز را در فاصله چهار هفتهای ۱۰ یا ۲۰ میلی گرم افزایش داد. مطالعه دیگری نشان داد بیماران بستری شده برای COVID-19 که داروهای ضدافسردگی – از جمله SSRI مصرف کردند، نسبت به افرادی که داروی ضد افسردگی مصرف نمیکردند، کمتر در معرض انتوباسیون یا مرگ بودند. مصرف این داروها در کنار هم میتواند باعث مشکلات جدی در ریتم قلب شود. عوامل طولانی کننده QT (بالاترین خطر): ممکن است باعث افزایش طولانی شدن QTc محصولات حاوی دوکسپین شود. همچنین ممکن است ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات پانیک را کاهش دهد. همچنین ممکن است همه عوارض و خطرات دارو ذکر نشده باشد و نیاز به مشورت با پزشک درباره همه مشکلات و عوارض جانبی دارو می باشد. الوکسادولین: داروهای آنتی کولینرژیک ممکن است اثر یبوست داروی الوکسادولین را افزایش دهند. گلیکوپیرونیم (موضعی): ممکن است اثر آنتی کولینرژیک داروهای ضد کولینرژیک را افزایش دهد. اومکلیدینیوم: ممکن است اثر آنتی کولینرژیک داروهای آنتی کولینرژیک را افزایش دهد.

چنانچه قصد انجام برخی آزمایشها شامل اسکن مغزی جهت بیماری پارکینسون را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مصرف داروی فلوکستین ممکن است بر روی نتایج تاثیر بگذارد. هنگام آغاز مصرف و توقف مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.علاوه بر فلوکستین داروهای دیگری مانند پیموزاید و تیوریدازین بر سطح کیوتی تاثیر میگذارند.آسپرین:هنگام مصرف فلوکستین استفاده از آسپرین میتواند خطر خونریزی را افزایش دهد. بعد از گذشت یک هفته، پزشک احتمالاً دوز شما را به 20 میلی گرم در روز افزایش دهد.فلوکستین نباید در کودکان زیر 7 سال استفاده شود.6: مقدار مصرف در موارد افسردگی همراه با اختلال دو قطبی Iدوز بزرگسالان (سنین 18 تا 64 سال)فلوکستین باید در ترکیب با داروی اولانزاپین مصرف شود.دوز اولیه: 20 میلی گرم فلوکستین با 5 میلی گرم اولانزاپین یک بار در روز در شب.زمان تغییر دوز: پزشک ممکن است میزان مصرف فلوکستین را تا 50 میلی گرم در روز افزایش دهد. در صورت ترکیب ، از نزدیک علائم و نشانه های کم تحرکی دستگاه گوارش را کنترل کرده و درمان ملین پیشگیری را در نظر بگیرید. در صورت ترکیب ، شواهد مربوط به افزایش فشار را کنترل کرده و کاهش دوزهای اولیه آگونیست آلفا – بتا را در نظر بگیرید.

قرص فلوکستین ۲۰

از پروزاک معمولا برای کنترل علائم افسردگی اساسی یا ماژور استفاده میشود. در مورد استفاده از فلوکستین (اینجا pishboro.ir) برای لاغری از پزشکان تغذیه در دکترتو مشاوره بگیرید. اگر عوارض جانبی جدی داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر هنگام مصرف این دارو باردار شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. مصرف داروی فلوکستین گاها و در موارد نادر باعث نعوظ طولانی یا دردناک در مردان میشود که در صورت مشاهده این مورد لازم است به سرعت به پزشک مراجعه کنید و مصرف این دارو را نیز قطع نمایید. ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که شیردهی را متوقف کنید یا مصرف این دارو را متوقف کنید. سطح پایین پتاسیم یا منیزیم خون نیز ممکن است خطر ابتلا به افزایش سطح کیوتی را افزایش دهد. الکل و ماریجوانا این حالات را تشدید میکنند لذا از رانندگی و فعالیتهایی که نیاز به هشیاری دارند تا زمانی که در هشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید. اما قطع مصرف آن به دلیل باردار شدن هم میتواند به تشدید بیماری منجر شود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

اما باید توجه کنید که در صورت تداوم و تشدید این علائم ممکن است به مشورت با پزشک نیاز داشته باشید. ممکن است رفتارهای پرخوری و پاکسازی در پرخوری عصبی را کاهش دهد. بنابراین این قرص می توان به عنوان درمانی برای چاقی به دلیل پرخوری عصبی باشد. این داروهای عمومیدر برخی موارد، ممکن است به هر دوز یا هر شکلی به عنوان داروهای با نام تجاری در دسترس نباشند. بنزودیازپینها، مانند تریازولام و میدازولام: مصرف این داروها در کنار هم ممکن است باعث آرامش بیشتر و خواب آلودگی شود. این عارضه ناشی از فعالیت بیش از اندازه ی سروتونین در بدن می باشد .در صورت مشاهده ی علایمی همچون احساس برافروختگی،تعریق، بی خوابی و بی قراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات،پریشانی و تغییرات خلق و خو فورا تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. چنانچه این دارو بیش از میزان ۱۵۰۰ میلیگرم مصرف شود، معمولاً با توکسیسیته خفیفی همراه میباشد که در صورتی که، فرد دارای بیماری زمینهای مغزی باشد، ممکن است موجب ایجاد تشنج، اختلالات شدید قلبی و حتی مرگ شود. جهت جلوگیری از تسکین بیش از حد در طول روز بهتر است دارو قبل از خواب تجویز شود.

کپسول فلوکستین ۲۰

دوز اولیه: بعد از اینکه کودک شما به مدت یک هفته 10 میلی گرم در روز مصرف کرد، پزشک ممکن است میزان دوز را به 20 میلی گرم در روز افزایش دهد. برخی تحقیقات در این زمینه نشان دادهاند که قرص پروزاک ممکن است باعث کاهش وزن موقت، در حدود سه و نیم کیلوگرم در بعضی از بیماران چاق شود. مصرف آن باید با تجویز پزشک بوده و در بعضی از زنان با عوارضی مثل کاهش میل جنسی، افزایش اضطراب و… البته باید به این نکته توجه کنیم که نمی توان برای این دارو کاربرد مشخصی را نام برد چون به صورت وسیع در درمان بیماری مختلف کاربرد دارد.برای اینکه کاملا بفهمید که چه دارویی را مصرف می کنید کافیست چند روز مرتب آن را مصرف کنید. نوجوانان (در این مورد، کودکان سنین ۷ – ۱۸) با استفاده از فلوکستین برای اختلال وسواسی اجباری معمولا در ابتدا ۱۰ میلی گرم در هر روز تجویز میشود که ممکن است در صورت لزوم تا ۲۰ – ۳۰ میلی گرم در روز افزایش یابد.

تخابی بازجذب سروتونین (SSRIs).

باید بدانید که با مصرف فلوکستین یا سایر داروهای ضدافسردگی، حتی اگر یک فرد بالغ بالای 24 سال هستید، سلامت روان شما ممکن است به شکل غیرمنتظره ای تغییر دهد. همچنين به منظور جلوگيری از عود بيماری ممكن است مصرف دارو به مدت ۶ ماه يا بيشتر ضروری باشد. MAOI را زمانی مصرف کنید که ۱ ماه از مصرف فلوکتسین گذشته باشد. اگراین دارو را زیاد مصرف کنید: میتوانید مقادیر خطرناک دارو را در بدن خود داشته باشید. فلوکستین مهارگر بازجذب انتخابی سروتونین است هرچند در مقادیر بالاتر میتواند بازجذب دوپامین و نوراپینفرین را نیز مهار کند. تخابی بازجذب سروتونین (SSRIs). در صورتی که از داروهای دیگری استفاده میکنید که موجب افزایش سروتونین میشوند امکان ابتلا به این بیماریها افزایش پیدا میکند. مدیریت: در صورت امکان از مصرف همزمان اکسی کدون و بنزودیازپین ها یا سایر داروهای سرکوب کننده CNS خودداری کنید. آیا قرص فلوکستین باید صبح مصرف شود؟ به همین دلیل توصیه می شود این دارو را در زمان صبح میل کنید تا شب ها دچار اختلال در ساعات خواب خود نشوید. می توانید با انجام آزمون روانشناختی خودکشی در نوجوانان افکار خودکشی را در فرزندانتان مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز علائم هنگام مصرف فلوکستین پزشک معالج را باخبر کنید.

در بازار وجود دارد.

اما باید توجه کنید که وزن کاهش یافته در اثر مصرف فلوکستین، بعد از قطع درمان و کاهش اثر دارو، مجددا برمیگردد. با توجه به اينكه اكثريت بيماران با مصرف دارو دچار عارضه اي نشدند ونيز با توجه به اينكه كاهش وزن در اثر مصرف فلوكستين در كوتاه مدت محسوس ميباشد بنابراين فلوكستين را ميتوان به عنوان دارويي بي خطر براي درمان كوتاه مدت چاقي به كار برد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است برروی سطح قند خون شما تاثیر بگذارد، بهمین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید. این دارو تا حدی باعث کنترل پر اشتهایی در زمان اضطراب می شود. حالت تهوع، سرگیجه، احساس خستگی و خواب آلودگی، کم اشتهایی، اضطراب و اختلال در خواب از جمله عوارض جانبی شایع در مصرفکنندگان پروزاک هستند. فلوکستین به شکل کپسولهای ۱۰ و ۲۰ میلیگرم در بازار رایج است و برای درمان بیماریهای افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز میشود. قرص یا داروی فلوکستین با نامهای تجاری پروزاک، سارافم و نام رایچ فلوکستین (Fluoxetine) در بازار وجود دارد. همانطور که می دانید فلوکستین دارویی نام آشنا ، با عوارض کم و پرطرفدار در داروهای ضد افسردگی است که در موارد متنوعی مانند پرخوری عصبی ،افسردگی و وسواس اجباری توسط متخصصان تجویز می شود.♥ علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…

قرص فلوکستین ۱۰

احتمال بروز مشکل در مصرف همزمان این دو دارو بسیار کم است. اما باید توجه کنید که در صورت مشاهده آشفتگی و بیقراری در نوزاد، اختلالات تغذیهای و یا وزنگیری کم حتما این نکلت را به پزشک اطلاع دهید. قند خون خود را به طور منظم بررسی کرده و نتیجه را به پزشک خود اطلاع دهید. البته این عارضه بیشتر در افرادی روی میدهد که از دیگر داروهای افزاینده سروتونین، به صورت همزمان با پروزاک استفاده میکنند. 2. تاکنون مطالعات کافی در انسان انجام نشده است تا مشخص شود این دارو چگونه میتواند روی جنین تأثیر بگذارد. با این حال، مطالعات موردی مجزا نشان می دهد که فلوکستین ممکن است به حافظه در برخی از بیماران آسیب برساند. در صورت تمايل به دريافت اين نرم افزار دارويي به صفحه اپلیکیشن دارویاب مراجعه فرماييد گروه C در شرايط خاص و نظارت ويژه پزشك قابل استفاده است: مطالعات حیوانی مواردی از عارضه جانبی برای جنین نشان داده است و مطالعات انسانی به اندازه کافی در دست نیست. نظارت دقیق برای اثرات سرکوب CNS لازم است.

همچنین برای مصرف مجدد MAO لازم است که پنج هفته از قطع مصرف پروزاک گذشته باشد. اما به هیچ وجه نباید خودسرانه به قصد کاهش وزن اقدام به مصرف این دارو کنید و حتما با پزشک مشورت لازم را داشته باشید. این دارو با غذا تداخلی ندارد و میتوانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید. کسی که خلق پایینی دارد پس از مدتی که دارو را مصرف کند، خلق او نرمال میشود که این هم بعد از حداقل ۵ هفته شروع میشود. معمولا این دارو بایستی به صورت خوراکی و در صبح و فقط یک بار در روز، توسط بیمار مصرف شود. اگر پس از گذشت ۱۰ هفته از مصرف پروزاک، نشانههای بهبودی در بیمار ظاهر نشد، پزشک متخصص میتواند داروی دیگری را با آن جایگزین کرده و یا دوز مصرفی را تغییر دهد. معمولا مسمومیت و اوردوز با دارویفلوکستین مشکلات حادی را برای بیمار ایجاد نمیکند. این بیماری باعث ایجاد افکار مزاحم تکرار شونده است و بیماران مبتلا به آن، نیاز به انجام مکرر اعمال خاص و گاهی غیرطبیعی دارند. هشدار جعبه سیاه پزشکان و بیماران را در مورد اثرات دارویی که ممکن است خطرناک باشد هشدار میدهد. باربیتورات ها: ممکن است متابولیسم داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای را افزایش دهد.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما