دبیر عالی شورای فضای مجازی هم به “طرح صیانت” لگد زد

[ad_1]

درست روزی که وزیر ارتباطات دولت پیشین با اشاره به «گردن زدن 81 زندانی از سوی عربستان سعودی در یک روز» که با واکنش نسبت به سطح جهان و در فضای رسانه‌ای مخالف، نسبت به ادامه محدودیت‌ها در فضای مجازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر. و تلگرام انتقاد، دبیر شورای عالی فضای مجازی کرد، هم بالاخره سکوتش را نسبت به «طرح صیانت» شکست و با بیان اینکه این طرح بدون نیاز به پختگی لازم است، تاکید کرد که ادامه تلاش از اصولگرایان حاضر در مجلس برای تصمیم گیری آن را «با توجه به آن». چه راه شگفت انگیزی برای به هم زدن مردم و خلاص شدن از شر چیزهای دیگر!

به گزارش اعتماد، محمدجواد آذریجهرمی در یادداشتی که پایگاه خبری تحلیلی جماران روز گذشته اقدام به انتشار آن کرد، نوشته که اگر «به جای جستجو برای تصویب» طرح صیانت، درخواست ۶ وزیر (دولت دوازدهم) و ۲ نماینده مجلس (دوره دهم) ) بررسی شده بود، امروز معترضان به این جنایت با ساخت ویدیوها و پخش تصاویر این مظلومان در یوتیوب و توییتر دنیا را جلوی چشم حاکمان ظالم سعودی تیره و تار کرده بودند. دست من سلاح من است!»

ابوالحسن فیروزآبادی نیز در نودوپنجمین نشست آنلاین فعالان فضای مجازی پاک (فمپ) درباره «طرح صیانت» اظهار نظر کرد و با اشاره به «فهرست اشکالات طرح صیانت» گفت: «اینکه یکی از کمیسیون های مجلس بخواهد درباره کل طرح فضای مجازی را ارائه دهد، قاعدتا دچار نقص و اشکال است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی که تا پیش از این به عنوان یکی از حامیان متنفذ «طرح صیانت» نام می‌شد، حالا در پی ادامه یافتن نارضایتی شهروندان، گفته است که از «همان ابتدایی کار به این طرح خواسته‌های ایراد و انتقاد و در تشریح آن چیزی است». در همان زمان، ظاهرا «در مکاتبه با رئیس مجلس» به عنوان «اشکالات طرح صیانت» مطرح کرده است، گفته می‌شود: «به اعتقاد ما راهاندازی تشکیلاتی موازی شورای عالی فضای مجازی با انتخاب این شورا در قالب کمیسیون تنظیم مقررات فضای مجازی نیاز است. از رهبری است.»

او همچنین با بیان اینکه «برخی از مواردی که در این طرح مطرح شده است، مناسباتی با حوزه فرهنگی ندارد»، گفته مرکز ملی فضای مجازی با توجه به موقعیت فراقوهای که دارد، در تمام مراحل برای کاهش اشکالات «طرح صیانت» جستجو و کمک کرده است.

فیروزآبادی که با اشاره به تغییر نام «طرح صیانت» به «نظام تنظیم مقررات فضای مجازی کشور» گفته است «تصویب آن به این صورت ناپخته» نهتنها به صلاح نیست، بلکه از آنجایی که «این نظام، تنها بعد فرهنگی نیست، به آن رسیدگی می کند». «از شوونات مجلس نبوده» و «حتما باید دولت پیشنهاد آن را بیاورد»، در پایان با اشاره به «مخالفت عمومی اجتماعی»، گفته است: «درمجموع صلاح نمیدانم که این طرح ادامه پیدا کند!»

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما