دولت جلوی رشد بورس را گرفته است

[ad_1]

در رفتن کارشناسان بورس می گویند بخشی از خروج سرمایه و نقدینگی افراد و سهامداران خرد در بورس به دلیل مقایسه بازار امسال با سال گذشته و سرمایه گذاری کوتاه مدت در این بازار است. در حال حاضر وضعیت کلی بازار خوب است و در میان مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر بازارها خواهد داشت.

به گزارش فرارو، از سوی دیگر انتظار بازدهی کوتاه مدت از بورس در پایان سال وجود ندارد که در میان مدت زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار است. اما به نظر می رسد بازدهی بورس در سال آینده نسبت به سایر بازارها معقول تر و منصفانه تر باشد اما قابل مقایسه با سال 1399 نیست.

توقف رشد بازار سهام توسط مقامات دولتی/رونمایی از الگوی جدید سود بازار سهامنمی گذارند بورس بالا برود
فردین آقابجرگی کارشناس بورس در گفتگوی فرعون وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز بورس از ثبات نسبی برخوردار است، در روز شنبه شاهد هستیم که به عنوان مثال زمانی که شاخص کل حدود 4000 واحد رشد کرد، بسیاری از خودروها و تابلوهای بانکی در صف خرید قرار گرفتند اما با عرضه سهام این شرکت ها. ، شاخص کل سهام در پایان معاملات منفی شد.

وی افزود: با این شرایط نمی توان انتظار افزایش چشمگیر بورس را تا پایان سال داشت، اکنون مسئولان منتظر هستند تا مذاکرات بورژوازی و هسته ای مسیر جدیدی را برای بورس رقم بزند. به نظر می رسد بازار سهام در حال دور شدن از رکود گذشته است.

آقابزرگی با تاکید بر اینکه بررسی پارامترهای مختلف دخیل در بورس نشان می دهد که همه بورس ها وضعیت نسبتاً خوبی دارند، گفت: اما امروزه شاخص کل به عنوان معیاری از وضعیت کل بورس کنترل می شود و مسئولان اجازه رشد را می دهند. آن را ندهید. به دلیل آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد، دولت نمی‌خواهد رشد قابل توجهی را ببیند.

وی گفت: چنین تصمیمی ماهیت سرمایه گذاری در بورس را تغییر می دهد. پس از مدتی این سهامداران نه تنها سود می کنند، بلکه شرایط بازار آن ها را چنان مضطرب می کند که ترجیح می دهند از بازار خارج شوند. از دست دادن یا آزاد شدن سهام آنها.

وی افزود: در مقابل سهامداران بورسی با چشم انداز میان مدت و بلندمدت امروز می توانند نشانه های بنیادی و با پتانسیل بالا را خریداری کنند چرا که در میان مدت و بلندمدت این افراد می توانند سود ببرند. درست است

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بورسی از نظر رشد سود و بهره‌وری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و اگر سرمایه‌گذاران سهام این شرکت‌ها را مثلاً در مدت حداقل شش ماه طبق مجمع سالانه خریداری کنند، شرکت‌ها سود خوبی خواهند داشت. سود خرداد و تیر.لازم به ذکر است که افزایش قیمت بسیار بیشتر از سود بوده و سهامداران باید این موضوع را در نظر داشته باشند بنابراین در کل در این مدت نمی توان انتظار افزایش چشمگیری در بورس داشت.

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه تجربه تلخ ریزش بورس در سال 99 درس های زیادی برای دولتمردان به همراه داشت، افزود: بنابراین، با کسب سود، دولت هرگونه تعادل نسبی را که در حال حاضر بازار به دست می آورد، از دست می دهد، بنابراین از رشد هیجانی و سریع بازار سهام جلوگیری می کند، بنابراین سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند که در کوتاه مدت سود قابل توجهی کسب کنند. یعنی اتفاقات نیمه اول سال 99 در بورس رخ نخواهد داد و در کوتاه مدت دیگر دستاوردهای نجومی به همراه نخواهد داشت.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما