راهنما، زمان و شرایط و نحوه ثبت نام کنکور 1401 – دانتل

برای متقاضیان نظام جدید آموزش متوسطه (ترمی واحدی یا سالی واحدی)، بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی مدنظر می باشد. چنانچه محل تولد و محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر، یک سال قبل از سال آخر و یا دو سال قبل از سال آخر متقاضیان از بین شهرستان های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان باشد، می توانند کد رشته های اختصاصی این شهرستان ها را از بخش های مربوطه در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 انتخاب نمایند. چنانچه داوطلبی دوران تحصیل متوسطه دوم خود را در چند منطقه گذرانده باشد، سهمیه منطقه مرفه تر برای وی لحاظ خواهد شد. با سلام. امکان تحصیل همزمان برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های آزاد در صورتی وجود دارد که رشته دوم را در واحدهای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های پیام نور انتخاب کنند. باسلام. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز، می توانند در کنکور مورد نظر خود شرکت کنند و پس از کسب قبولی نهایی، انصراف خود را در دانشگاه اولیه ثبت نمایند. پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس برای ورودی مهر و بهمن سال ۱۴۰۰ زیر نظر سازمان سنجش انجام می شود.

مشاور کنکور 1401

تست زدن دروس تخصصی، بلافاصله بعد از مطالعه و برای دروس عمومی، خداکثر تا 24 ساعت پس از زمان مطالعه دروس مورد نظر انجام گیرد. آزمون های آزمایشی کنکور سراسری، تداعی گر فضا و جو آزمون سراسری است که شرکت در آن باعث آشنایی نسبی متقاضیان با نحوه تست زنی و شیوه حل سوالات زمان دار می شود. انتخاب رشته کنکور سراسری بندر عباس همانند سنوات گذشته در زیر گروه های تجربی – ریاضی – انسانی – هنر و زبان انجام خواهد پذیرفت و داوطلبان گرامی بندر عباس می بایست در زمان تعیین شده نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری بندر عباس اقدام نمایند و با آگاهی کامل از رشته های کنکور سراسری بندر عباس و دیگر دانشگاه های کشور اقدام به انتخاب رشته کنکور نمایند. تعداد و درصد قبولی هر کد رشته محل از مناطق سه گانه در هر کنکور سراسری متفاوت است و یکی از دلایلی که این تفاوت را رقم می زند، تفاوت میزان شرکت کنندگان هر منطقه در آزمون سراسری هر سال با سال های گذشته است. داوطلبان می توانند در گروه های آزمایشی مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر برای کنکور سراسری 97 ثبت نام کنند. پیشنهاد برخی مشاوران در رابطه با استفاده بهینه از سه ماه تابستان، بر مبنای مطالعه دروس پایه دهم است و برخی دیگر توصیه می کنند که داوطلبان در این مدت نسبت به مرور محتویات درسی پایه یازدهم اقدام نمایند.

این آزمون ها، محتویات درسی مطالعه شده داوطلب در طول بازه های زمانی کوتاه یا بلند را به چالش می کشد و به او این شانس را می دهد تا اندوخته های درسی خود را مورد ارزشیابی دقیق قرار دهد. بدین صورت که جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 5 درصدی و آزادگان، فرزندان و همسران آنان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 25 درصدی می باشند. همچنین ترجمه کتاب ها و وارد شدن به حرفه نویسندگی و تئاتر و هنر از مزایای داشتن دانش زبانی است . مناطق کشور بر اساس امکانات آموزشی به سه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شوند و داوطلبان با توجه به منطقه خود جزء یکی از این سهمیه ها می باشند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تعداد داوطلبان منطقه 2 معمولا از مناطق 1 و 3 بیشتر است. تنوع در خواندن دروس عمومی و اختصاصی، امری الزامی و نکته ای بسیار مهم برای مطالعه است. در طول هفته پیگیری های دقیقی از طرف مشاور بر روی شما انجام خواهد شد و شما می توانید در طول هفته، در ساعات مشخص شده ای با مشاور خود در ارتباط باشید تا مشکلات و مسائل احتمالی را برطرف کنید.

ارتباط دانش آموز و مشاور در مشاوره حضوری از مشاوره تلفنی قوی تر و بهتر است. در این خصوص بهتر است که دروس عمومی و اختصاصی خود را به چند قسمت مختلف تقسیم نمایید و آن ها را به نحوی هوشمندانه در برنامه زمانی خود بگنجانید. یادداشت و نکته برداری از هر درس و مرور در پایان هر روز، جزو ملزومات یادگیری بهتر و مفید تر است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرط لازم و اولیه برای موفقیت در روش تست زنی، تسلط به مباحث کتاب درسی است. مشاوران تحصیلی افرادی هستند که به دانشآموزان برای حل مشکلات درسی و شخصی، آمادگی برای امتحانات و کنکور، پیشرفت درسی، انگیزه دادن، کاهش استرس و بسیاری از موارد دیگر کمک میکنند و درنهایت آنها را به هدف نهایی یعنی موفقیت تحصیلی و قبولی در کنکور میرسانند. همچنین متقاضیان معلول و افرادی که دو سال آخر تحصیل خود را در کشورهای خارجی گذرانده اند نیز جز افراد منطقه 3 قرار می گیرند.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما