روحانی: در موج دوم و سوم کرونا عملکرد خوبی داشتیم

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی به استثنای چهار شهر، اکثر شهرها از نظر شیوع کرونا زرد و نارنجی هستند و با شرایط مساعدی مواجه هستیم، اما در صورت عدم ادامه رصدها به حالت قبل برمی گردد.”

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا با قدردانی از مردم به خاطر رعایت پروتکل بهداشتی در ایام فاطمیه گفت: مردم علاقمند بودند تا مراسم باشکوه تری برای این ملت عزیز در سراسر کشور برگزار کنند. از مردم ضمن ابراز احساسات پاک خود نسبت به این شهید که پروتکل های بهداشتی را در همه رده ها رعایت کردند، تشکر می کنم.

وی گفت: «کرونا یک بیماری شایع یا یک اپیدمی نبود، بلکه یک اپیدمی بود که در سراسر جهان گسترش یافت. کرونا همچنین یک آزمون تاریخی برای کشور و رهبران آن بود. برخی از کشورها زمانی که اپیدمی شروع شد، فقط مسائل اقتصادی را مد نظر قرار دادند و گفتند ما به هیچ وجه اجازه تحریم اقتصادی نمی دهیم، اما در نهایت مردم و اقتصادشان را گرفتار کردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها با شروع این اپیدمی که هنوز ویروس وارد آن نشده است، کشورهای آسیب دیده و روش های مبارزه را به سخره گرفتند اما پس از مدتی دوباره دو بار گرفتار شدند.

روحانی تاکید کرد: برخی کشورها فکر می کردند با ایجاد شرایط سخت پلیسی و انزوا می توانند در مدت زمان کوتاهی ویروس را کنترل کنند اما بعد دیدند که کار نمی کند و دیدند که نمی توانند شرایط ایزوله طولانی را اعمال کنند و ویروس دو بار فعال شد. “

او گفت: «برخی از رهبران پروتکل‌های بهداشتی را برای نقاب زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی به سخره گرفته‌اند. در این کشورها، کسانی که بیشتر همکاری می کردند، بیشتر به رهبران خود اعتماد می کردند و کسانی که از بیماری مراقبت می کردند، موفق تر بودند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موفقیت های خوبی در برابر موج اول، دوم و سوم کرونا در ایران داشته ایم، تاکید کرد: با شرایط مطلوبی مواجه هستیم.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما