سورپرایز بزرگ چین برای آمریکا

[ad_1]

در رفتن شی جین پینگ رئیس جمهور چین و دبیر کل حزب کمونیست چین اعلام کردند که کشورشان تا اواسط قرن جاری قوی ترین ارتش جهان را خواهد داشت.

به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن تایمز، دانشمندان چینی اخیرا از تولید موفقیت آمیز نسل بعدی تسلیحات اولتراسونیک خود که مجهز به فناوری تصویربرداری مادون قرمز هستند، خبر داده اند. این پیشروی مجهز به گرما نیروهای چینی را قادر می سازد تا اهداف مرگبار خود را به هواپیماهای رادارگریز و ناوهای هواپیمابر ایالات متحده گسترش دهند.

موشک های مافوق صوت جزء کلیدی استراتژی چین برای تقویت و بازدارندگی ایالات متحده و متحدانش از خنثی کردن برنامه های چین برای ایجاد تسلط منطقه ای در شرق آسیا هستند. توسعه موشک های مافوق صوت مجهز به هسته ای به طور رسمی توسط خود چین رد شده است، اما ایالات متحده نیز باید برای این احتمال ناخوشایند برنامه ریزی کند، زیرا این امکان را به چین می دهد که یک هشدار و تهدید جدی برای ایالات متحده ارسال کند.

ژنرال جان هاتون، رئیس فرماندهی راهبردی ارتش ایالات متحده، در نوامبر 2021 نسبت به پیشرفت چین در زمینه موشک های مافوق صوت ابراز نگرانی جدی کرد و هشدار داد که چین به زودی می تواند از نظر توانایی های نظامی از ایالات متحده پیشی بگیرد. “نکن.” ژنرال هایتون با تاکید بر سرعت و جهت پیشرفت فناوری چین، خاطرنشان کرد که این کشور صدها آزمایش موشکی مافوق صوت انجام داده است، در حالی که 9 آزمایش موشکی ایالات متحده انجام شده است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، آزمایش موشک مافوق صوت چین در اکتبر را “بسیار نزدیک به لحظه اسپوتنیک” خواند و پیشرفت‌های خیره‌کننده در فضای شوروی در سال 1958، یعنی اوج جنگ سرد را یادآور شد.

ایالات متحده در توسعه موشک های مافوق صوت از چین بسیار عقب است و پیامدهای گسترده ای برای واشنگتن به همراه دارد. به دلیل تسلط نظامی، شیوه های تجاری ناعادلانه چین روز به روز اجباری تر می شود.

با این حال، تعداد شرکت‌های با فناوری پیشرفته که با ارتش ایالات متحده همکاری می‌کنند همچنان رو به کاهش است و در نتیجه نگرانی‌هایی در مورد مقررات سخت‌تر، سود کمتر و توانایی دولت برای حفاظت از مالکیت معنوی ایجاد می‌شود.

کلید سبقت گرفتن از چین، همانطور که در دوران جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی انجام دادیم، ایجاد خلاقانه ترین و امن ترین پایگاه دفاعی صنعتی است که می تواند توانایی های فنی ارتش ایالات متحده را دو چندان کند. اکنون زمان واگذاری میدان جنگ به چین کمونیست نیست و تقاضای بدخواهانه برای نظم نوین جهانی یک واقعیت نیست.

نویسنده:

سورپرایز بزرگ چین برای آمریکادانیل هافمن؛ یک افسر ارشد سابق سیا که سه بار به عنوان رئیس سرویس اطلاعاتی و مدیر ارشد اجرایی سرویس مخفی خدمت کرده است. هافمن طیف وسیعی از برنامه های بسیج اطلاعات فنی و انسانی را رهبری کرده و در مناطق جنگی در اتحاد جماهیر شوروی سابق، اروپا و خاورمیانه و جنوب آسیا فعال بوده است. او مدیر سابق بخش خاورمیانه و شمال آفریقا سیا بود. او در حال حاضر مفسر و تحلیلگر امنیت ملی در فاکس نیوز است.


[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما