شخصیت حامد بهداد

[ad_1]

معمولی

حامد بهداد در 26 آبان 1352 در این شهرستان به دنیا آمد مشهدبازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، گوینده و خواننده ایرانی که سابقه بازی در فیلم‌ها را دارد.پایان بازی«در سال ۱۳۷۹ به عرصه سینمای ایران معرفی شد و در فیلم ها بازی کرد»جرمدر سال 1389 در بازیگری به اوج شهرت رسید. حامد بهداد سابقه بازی در فیلم را نیز دارد. “بوتیک،کافه ستاره،مقداری گل رز،هیچکس از گربه های ایرانی خبر ندارد،جرم،سعادت آباد،آرایش غلیظ،خانه دختر،نیمه شب اتفاق افتاد،عبور از سد“و”قلعه شیرینआहे در کارنامه اش هست.

ورود به دنیای زندگی و بازیگری

حامد بهداد در سال 1352 در خانواده ای چهار نفره به دنیا آمد. دوران کودکی را در تهران گذراند، اما در آغاز جنگ مجبور به حضور در شهر شد نیشابور مهاجرت می کنند و پس از مدتی به مشهد بازمی گردند. حامد دوران دبیرستان را در مشهد گذراند، اما از کودکی عاشق تئاتر بود، به همین دلیل به تهران رفت و تحصیلات خود را در رشته نمایش به پایان رساند. دانشگاه آزاد اسلامی تهران آغاز می شود. او پس از مدتی اقامت در تهران در زندگی حمد بهداد، بدون اینکه در یک شرکت تبلیغاتی کار کند، مجبور شد با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند. رامبد جوان به عنوان دستیار شروع به کار کرد. کم کم رابطه دوستانه حامد بهداد و رامبد جوان بیشتر و بیشتر شد تا اینکه رامبد در سال 1379 در فیلم «آخر بازی» بازی کرد. همایون اسعدیان او گرفت اما حامد بهداد را برای بازی در فیلم معرفی کرد. حامد بهداد با بازی درخشانش در این فیلم نه تنها به عنوان یک بازیگر حرفه ای نامی برای خود دست و پا کرده است، بلکه در اولین تجربه خود نامزدی را نیز به خود اختصاص داده است. کریستال سیمورگ بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر شد. در همان سال ۱۳۷۹ با سریال حامد بهدادهمسفر“مناطق”فردا خیلی دیر است“، و همچنین تجربه بازی در تلویزیون.

نقش ها و افتخارات

حامد بهداد در دهه 80 با ایفای نقش های قابل توجه در فیلم های مختلف به اوج شهرت رسید. در سال 1371 فیلم «بوتیک» را ساخت. حمید نعمت الله پیوست و کنار گذاشت محمدرضا گلزار او نقش را بازی کرد. او در فیلم روز سوم بازی کرد. محمد حسین لطیفی در سال 2006، کریستال سیمورگ نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او در فیلم «دلخون(۱۳۸۷) دیپلم افتخار بیست و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» (۱۳۸۸). جشنواره فیلم ابوظبی اخذ شده. بهداد بالاخره دهه 80 خود را در فیلم جنایت بازی کرد. مسعود کیمیا (2010) در نهایت او را مجبور به بازی در این فیلم کرد کریستال سیمورگ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بود. دهه 90 برای حامد بهداد نیز دهه پرکار و افتخاری بود. او در فیلم هایی مانند «غمگین معابر» (1395) بازی کرده است.مارموز(2017)، «خانه دختران» (2014) و «قصر شیرین» (2017) توانستند جوایز متعددی را از جشنواره های مختلف بین المللی دریافت کنند.

فعالیتهای دیگر

حامد بهداد در زمینه انیمیشن و دوبله مستند نیز تجربه موفقی دارد و در سال 1386 یک فیلم کوتاه تولید کرده است.ایران 66و مدیر پروژه فیلم کوتاهفصل خاکاو در زمینه موسیقی به ویژه خوانندگی نیز فعالیت دارد و تاکنون چندین تک آهنگ منتشر کرده است و از دیگر فعالیت های هنری حامد بهداد می توان به عکاسی اشاره کرد و در سال 1387 نمایشگاهی در این زمینه برپا کرد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما