شرکت سوئدی SAAB مدعی تولید فولاد بدون کربن است

[ad_1]

فولادساز SSAB در نظر دارد تا سال 2025 با استفاده از هیدروژن بخش CO2 خود را تا 25 درصد کاهش دهد.

در روش جدیدی به نام پراکسید هیدروژن (H2GS) معروف است. این می تواند از فولاد ضد زنگ ساخته شود. فولادساز سوئدی با پشتیبانی مرسدس بنز می خواهد از این روش جدید استفاده کند. مرسدس بنز در حال حاضر یک شرکت سوئدی دارد.

تقریباً 6 تا 7 درصد از آلایندگی بطری های بسته در جهان مربوط به کارهای فولادی است. تقریباً 1.7 تن CO2 برای هر یک از تولیدات فولادی آن تولید می شود.

بیشتر آلودگی مربوط به ذوب آهن است. در واقع فولاد ضد زنگ از چدن ساخته می شود و از زغال سنگ و سایر آلیاژها می توان برای ساخت انواع مختلف آلیاژهای فولادی استفاده کرد. به عنوان مثال ، با افزودن کروم به مخلوط ، می توان فولاد ضد زنگ تولید کرد.

اولین قدم این است که چدن را از آهن ملایم در کوره تهیه کنید. در نهایت ، گرمای سنگ آهن ، که حاوی مقدار زیادی کربن است ، منجر به تشکیل مونوکسید کربن می شود. اتم های اکسید آهن با CO (مونوکسید کربن) ترکیب شده و CO2 تولید می کنند. پس از همه ، این اولین فاز است که دلیل اصلی انتشار CO2 است.

در روش جدید می توان تولید کارآمد هیدروژن را کاهش داد.

در شیمی ، فرآیندی که طی آن یک اکسید ، مانند آهن اکسین ، اتم اکسیژن را حذف کرده و از آهن جدا می کند ، که فرآیند احیا نامیده می شود.

این روش برعکس بار است و مثلاً یک اتم اکسیژن به آهن اضافه می شود تا اکسید آهن تولید شود. وقتی چیزهای فلزی زنگ می زنند ، بسیار زنگ زده می شوند.

در روش مدرن ، هیدروژن مورد استفاده برای سوزاندن کوره به طور مستقیم با اکسید آهن ترکیب شده و آب و روغن آهن تولید می کند.

روش تولید جدید یک سرمایه گذاری مشترک بین SSAB ، LKAB و Vattenfall است که از سال 2016 روی این پروژه کار می کنند.

با اجرای این روش تولید ، جمعیت سوئد در سوئد 10 درصد و در فنلاند 7 درصد کاهش می یابد.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما