صندلی ورزشی جذاب ایرانی متعلق به کیست؟

[ad_1]

به گزارش “ورجهش سه”، چند ماهی از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد و مردم ورجش همچنان منتظر تغییرات مهم و قابل توجهی در حکمرانی هستند. با وجود اینکه مهدی علی نژاد بعد از گذشت تقریبا 20 روز از نایب قهرمانی خود کناره گیری کرده است، اما هنوز جانشین او مشخص نشده است، اما از هم اکنون چشم اکثریت به سمت ریاست کمیته ملی المپیک دوخته شده است.

سیدرضا صالحی امیری در ۲۵ دی ۱۳۹۶ در یک انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک را به دست آورد و تا ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ در این سمت باقی خواهد ماند. ارتباط نزدیک با صالحی امیری که در دولت قبل به عنوان سرپرست وزارت ورزش و البته وزیر ارشاد فعالیت می کرد، باعث شد تا او بتواند در چهار سال اخیر بودجه و مدیریت کمیته ملی المپیک را بر عهده بگیرد. دولت قبلی این باعث بهبود رابطه او با بازیکنان و البته فدراسیون شد. با این حال، اکنون که او رئیس کمیته المپیک است، معادله بقای او پیچیده است و بعید است دولت او را حفظ کند.

انتصاب یکی از دو جایگاه مهم ورزش ایران

قدرت رئیس کمیته ملی المپیک از وزیر ورزش، حداقل از جنجال بر سر عنوان کمتر نخواهد بود. قبل از روی کار آمدن سجادی، روابط نزدیک صالحی امیری و سلطانیفر پس از سال ها تنش، روابط نزدیک تری را بین دو نهاد بزرگ ورزشی ایران ایجاد کرده بود. این در حالی است که با تغییر دولت، ریاست کمیته ملی المپیک باید بر عهده فردی باشد که انتظار می رود ارتباط نزدیکی با مقامات ارشد دولتی داشته باشد. به گفته مسئولان، انتخابات کمیته ملی المپیک 17 اسفندماه برگزار می شود و معادله رسیدن به این مکان به زودی پس از ثبت نام نامزد ریاست جمهوری مشخص خواهد شد. دولت و شخص وزیر ورزش هنوز نقش مشخصی را برای انتخاب کمیته ملی المپیک اعلام نکرده اند، اما نام افراد زیادی از گوشه و کنار به گوش می رسد.

آیا صالح برای ثروتمند ماندن رقابت می کند؟

هرچند در یک سال گذشته شایعاتی درباره آینده کمیته ملی المپیک به گوش می رسد، اما حتی سیدرضا صالح امیری نیز آمادگی پاسخگویی شفاف به سوالات احتمالی حضورش در انتخابات آینده را ندارد. اخیرا زمزمه هایی مبنی بر تلاش صالحی برای برقراری ارتباط نزدیک با دولت امیری و ابقای ریاست کمیته ملی المپیک به گوش می رسد اما بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک وضعیت رئیس فعلی کمیته المپیک نهایی شود. انتخابات تا ثبت نام نامزدها حتی امیری هم به درستی می‌داند که در گذشته که رای کاغذی برای ریاست‌جمهوری او وجود نداشت، کارش آسان نخواهد بود و در صورت انتخاب شدن باید برای کسب رای تلاش کند.

گزینه های روی میز چیست؟

مهدی علی نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش که 20 روز پیش استعفا داد، قطعی ترین گزینه برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را دارد. او از مدت ها پیش برای رسیدن به این سمت برنامه ریزی کرده بود، وزارت ورزش را ترک کرد تا نامزد شود و اکنون در حال رایزنی با فدراسیون و سایر اعضای قوه مقننه است.
گزینه احتمالی بعدی علیرضا دبیر خواهد بود. رئیس فدراسیون کشتی که در دو سال و نیم اخیر موفق بوده، پیش از این به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک فعالیت می کرد. او همچنین با صالحی امیری بر سر انتصاب اخیرش در کمیسیون ورزشکاران درگیر شد.

از آرش میراسملی گرفته تا محمدرضا داورزنی و البته روسای بسیاری از فدراسیون های دیگر، این نام ها این روزها برای رقابت در انتخابات به گوش می رسد. البته نباید فراموش کرد که علاوه بر ریاست کمیته ملی المپیک، سمت های دیگری از جمله نایب رئیسی، دبیرکلی و عضویت در هیئت اجرایی از پرطرفدارترین سمت ها در انتخابات این سازمان هستند که بسیاری از فدراسیون ها برای این سمت ها سر هستند. قطعا نامزد خواهد شد. از سوی دیگر نام مجید شایسته رئیس سابق فدراسیون تنیس که سابقه مدیریت ارشد حمید سجادی در مجموعه ایران مال را دارد، یکی از گزینه های مورد حمایت وزارت ورزش است. با توجه به اینکه برای ثبت نام در ریاست جمهوری شرایط خاصی وجود دارد و افراد باید عضو قوه مقننه باشند یا به عنوان خبره شناخته شوند، احتمالاً هیچ فردی خارج از هیأت رئیسه تبلیغات نمی کند. البته هنوز دو ماه دیگر به این معادله پیچیده و جنگ پنهان مانده است.

وزیر ورزش، غافلگیری انتخاباتی؟

زمزمه حضور وزیر ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک چند روزی بود که به گوش می رسید. حمید سجادی روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی این موضوع را تکذیب کرده بود اما به دلیل استفاده از این کلمه در جمله سجادی این شایعه همچنان ادامه دارد. وزیر ورزش گفته بود که قصد ندارد در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند. بدون شک حضور سجادی می تواند شگفتی بزرگی برای انتخابات کمیته المپیک باشد و بسیاری از معادلات را بر هم بزند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما