عباس عبدی از وعده رئیسی مبنی بر ریشه کنی کامل فقر دفاع کرد

[ad_1]

عباس عبدیعباس عبدی; برخی از وعده ها و اعلامیه های کاندیداها را نباید جدی گرفت، زیرا آنها می خواهند رای بیاورند. یا فقط نمی دانستند چه کنند؟ یا نمی دانستند چند روز است؟ هر سه آنها هم نمی دانستند. یا دیگری که وعده ایجاد میلیون ها شغل در سال را داده بود! بیایید ادامه دهیم.

اما اظهارات پس از انتخابات این ماهیت را ندارد چرا که رای گیری موضوعی نیست، علاوه بر این فرضیه که باید کارشناسی و بر اساس گزارش ها و برنامه های وزارتخانه های تحت نظارت باشد، باید جدی گرفته شود. آقای رسی در سفر به یزد قول مهمی دادند که «برنامه دولت این است که فقر را به طور کامل در کوتاه ترین زمان ممکن ریشه کن کند.» واضح است.

کوتاه مدت در برنامه های اجتماعی و اقتصادی به معنای یک یا حداکثر دو سال است. بنابراین این وعده باید تا پایان سال 1401 یا حداکثر تا اواسط سال 1402 محقق شود. همچنین تعریف کم و بیش پذیرفته شده ای از «فقر مطلق» وجود دارد و آن مقدار درآمد مورد نیاز برای رفع حداقل نیازهای افراد (غذا، پوشاک، مسکن و…) بسته به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. این خط فقر سه برابر حداقل مورد نیاز برای تامین غذا یا 2080 کیلوکالری در روز است.

محاسبه نشان می دهد که رقم یک خانواده چهار نفره در سال 1398 حدود 2.3 میلیون تومان است که اگر سال 1399 و تورم امسال را هم اضافه کنیم، این رقم حدود 4.5 میلیون تومان در ماه می شود. این برای یک خانواده سه نفره حدود 4 میلیون خواهد بود. بنابراین ابعاد داستان دقیق و واضح است.

طبق استانداردهای جهانی حداقل 3.2 دلار برای هر نفر (قدرت خرید دلار) خط فقر مطلق است که بیش از سی هزار تومان در روز و یک میلیون تومان در ماه است که تقریباً یکسان است. رقم قبلی برای یک خانواده چهار نفره ..

جمعیت زیر خط فقر مطلق چندان مشخص نیست، زیرا در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است، زیرا تورم نزدیک به پایان سال جاری (1400) از شاخص 100 در 4 سال گذشته در سال 2017 نزدیک خواهد شد. 370 که نشان دهنده افزایش 3.7 برابری است. قیمت ها فقط برای چهار سال است، چنین افزایشی در درآمد مردم وجود ندارد، در حالی که بسیاری از مردم درآمد چندانی ندارند.

نکته بعدی شری است. رسی به جای پول نقد، نوید توانمندسازی و البته اشتغال زایی را می دهد. این یک ایده عالی است، اما نیاز به سرمایه گذاری نیز دارد. بدون پول هیچ شغلی ایجاد نمی شود، امیدواریم دولت محترم در اولین فرصت برخی از مسائل را به طور شفاف توضیح دهند.

منظورت کوتاه مدت کیه؟

تعریف فقر مطلق چیست؟

– چند شهروند شامل این ویژگی می شود؟

– فعال کردن آنها به چه معناست؟ آیا آنها احساس می کنند که به دلیل ناتوانی درآمدی ندارند و نیاز به توانمندسازی دارند؟ البته مقداری از آن باید باشد؟

– در نهایت باید جزئیات برنامه برای رسیدن به این هدف مشخص شود.

این اقدام مفید و تدافعی است و اگر در کوتاه مدت محقق شود، نکته بسیار مثبتی برای دولت خواهد بود. البته دولت باید در ارزیابی و سنجش عملکرد این وعده ها مستقل باشد.

همچنین باید روشن کند که اگر به آن وعده عمل نکند، چگونه مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما