علت نامگذاری لیلة الرغائب چیست؟

[ad_1]

این مهمترین چیز در زندگی است این مهمترین چیز در زندگی است این مهمترین چیز در زندگی است.

مهم نیست اولین روز ماه در چه زمانی از روز باشید، مهم نیست که در اولین روز ماه چقدر هزینه کرده اید. در چنین شبی که موسوم به لیله الرغائب است، نقل است فرشتگان از آسمان به زمین خاکی سرازیر می شوند و ساکن می شوند و پیغامبر نیته های پاک بندگان خداوند هستند.

ویژگی مهم کتاب المراقات این است که دستوراتش برای مراقبت و سیر و سلوک جنبه همگانی و به کار عارف و عامی میآید، و اعمالی برای همه روزهای سال لحاظ شده و آثار را با توجه به این مراقبت بازگو می کند. بهترین دارو برای این، بهترین دارو، بهترین دارو و بهترین دارو است.

آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی درباره این شب با فافیلت می‌گوید: از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده که فرمود: زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلة الرغائب می‌نامند.

این تعداد با تعداد مردم جهان امروز یکسان نیست. آنگاه خداوند به طور غیرمنتظره بر آنان وارد شده و می‌فرماید: ای فرشتگانم! هر چه می‌خواهید از من درخواست کنید. فرشتگان عرض می‌کنند: حاجات ما این است که از روزه‌داران رجب درگذری. خداوند می‌فرماید: این کار را انجام دادم.

بهتر است کسى که این حدیث را میشنود، در این شب، زیاد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تکلیفی را که آیه 12 را تحويل به ما انجام داده است. سپس رسول خدا (ص) فرمودند: هر کس که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز بجا آورده هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکتی سوره فاتحه یک بار، انا انزلناه فی لیلةالقدر سه بار. و قل هو الله احد را دوازده بار خوانده، و زمانی که نماز تمام شود، هفتاد بار بر من (با این الفاظ) صلوات بفرستد: اللهم صلی الله علیه و آله و سلم علی محمد النبی الأمی و علی آله، سپس سجده کرده و در سجده هفتاد بار بگوید: سبوح. قدوس رب الملائکة و الروح. سپس سر خود را بلند کرده و بگوید: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم آنک انت العلی الأعظم آنگاه بار دیگر به سجده رفته و در سجده همان چیزی را بگوید که در سجده اول گفت، سپس حاجت خود را از خدا بخواهد، انشاءالله تعالی. می شود.

سس رسول خدا فرمودند: قسم به کسی که جانم در دست اوست. هیچ بنده یا کنیزی از بندگان و کنیزان خدا این نماز را به جا نمی آورد، مگر اینکه خداوند گناهان او را می بخشد گرچه گناهان او مثل کف دریا و به عدد شن و به وزن کوهها و به عدد برگهای درختان باشد و روز قیامت هفتصد نفر از خویشاوندان. خود را که همگی سساوار آتش باشند شفاعت می‌کند. و در شب اول، سنگ قبر بهترین تصویر است، صورت بهترین است، لبخند بهترین است، بهترین بهترین است. مژده بده از هر سختی نجات پیدا کردی. می‌پرسد: تو کیستی؟ یک اسب فقیر بهتر از بی اسبی است. پاسخ این است: ای محبوب من! من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب، فلان منطقه، فلان ماه و فلان سال بجا آوردی. مشبّه‌ام تا حقّ را ادا کرده، مونس تنهایی تو بوده و وحشتناک است از بین برم. و زمانی که در شیپور دمیده شود در عرصه قیامت بر سرت سایه افکنم . و تو هرگز هیچ خیری را از جانب مولایت از دست نخواهی داد.

سؤال این است که معنای این روایت چیست؟ و بهترین زمان برای حضور در این دنیا چه زمانی است؟ زیرا در این صورت پنج شنبه قبل از جمعه اول، جز ماه رجب نیست، این است که اگر بخواهیم به ظاهر روایت عمل کنیم، باید بگوییم این اعمال در صورتی است که شب اول ماه شب جمعه نباشد; و اگر شب جمعه بود و اشب جمعه دوم این اعمال انجام می شود. گرچه لیلة الرغائب نباشد. تاریخ روایت چیست؟تاریخ روایت چیست؟ ولی راه دوم و سومی هم هست که به نظر میرسد. روز دوم همان روز آخر بدون روزه است و روز سوم همان روز اول روزه است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما