فوران های آتشفشانی؛ دلیل تسلط دایناسورها بر روی کره زمین – زومیت

[ad_1]

رابطه بین دایناسورها و آتشفشانها در طول تاریخ همیشه دوستانه نبوده است. دهه هاست که دانشمندان در مورد این که چرا دایناسورها به دلیل تأثیر آتشفشانها یا سیارک ها در میلیون ها سال پیش منقرض شده اند بحث می کنند. تا سال 2010 ، یک گروه بین المللی از متخصصان رسما اعلام کردند که سنگ های فضایی مسئول انقراض دایناسورها هستند ، نه یک فوران آتشفشانی بزرگ.

به تازگی ، گروهی از محققان قانع کننده ترین شواهد را ارائه کرده اند که نشان می دهد فوران آتشفشانی در مقیاس بزرگ به دایناسورها برای تسلط بر زمین حداقل برای مدتی کمک کرده است. این یافته ها روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

تریاس ، که حدود 250 میلیون سال پیش آغاز شد ، زمان تغییرات زیست محیطی بزرگ با بزرگترین رویداد انقراض جمعی بود. در این مدت دایناسورها ظهور کردند. اما آنها ویژگی های متفاوتی نسبت به دایناسورهای زمانهای بعد داشتند. به عنوان مثال ، آنها لاغر بودند و ظاهر ترسناکی داشتند. اما تنوع زیستی این گونه ها از این زمان افزایش یافته است. هنگامی که آنها به شکارچیانی مانند Tyrannosaurus rex یا Triceratops رسیدند ، این دایناسورها سرانجام به گونه های غالب روی زمین تبدیل شدند.

برای درک تکامل دایناسورها ، دانشمندان یک رویداد سه گانه فازی دو میلیون ساله به نام رویداد بارش اواخر تریاس (CPE) را مطالعه کردند. در این دوره که 234 میلیون تا 232 میلیون نفر بود ، دمای زمین ، رطوبت و بارندگی افزایش یافت.

سیل سنگهای دره چین

صخره هایی با شواهدی از طوفان اواخر تریاس در منطقه سیل خیوان چین پیدا شده است.

محققان شواهدی مانند فسیل های سیلت و دریاچه در شمال چین را مورد بررسی قرار دادند و چهار مرحله فعالیت آتشفشانی شدید را برای تغییر در پدیده بارندگی اواخر تریاس تصویب کردند. آنها معتقد بودند که تغییرات در چرخه کربن در این دوره نتیجه فوران های آتشفشانی بزرگ بوده است. مطالعه جدید رابطه بین چهار قله اصلی جیوه (شاخص خوبی از فعالیت آتشفشانی) ، زمان وقوع بارندگی و تغییرات چرخه کربن و همچنین بارندگی را که منجر به تغییر در پوشش گیاهی مزرعه و حوضچه شد ، مورد بررسی قرار داد. به گفته جیسون هیلتون ، دیرینه شناس در دانشگاه بیرمنگام انگلستان و یکی از نویسندگان این مطالعه:

ما اغلب می توانیم فعالیت های آتشفشانی را با گرم شدن زمین مرتبط کنیم. اما در این مطالعه ، ما آن را به دوره بارندگی بیش از حد مرتبط می کنیم. با هر فعالیت آتشفشانی ، شاهد افزایش پوشش گیاهی مطابق با مناطق مرطوب و تالابی هستیم.

جینگ لو ، محقق و نویسنده این مطالعه در دانشگاه صنعت و معدن چین ، می افزاید:

این فوران های آتشفشانی به قدری قدرتمند بودند که زمینه را برای روند تکاملی در زمان تریاس فراهم کردند.

سنگهای تصادف باران

گرده ، هاگ و جلبک های استخراج شده از نمونه سنگ های بارش اواخر تریاس در چین ، که تغییرات محیطی و آب و هوایی را پس از فعالیت های آتشفشانی در مقیاس بزرگ گزارش کرده اند.

در طول فصل بارندگی ، گونه های گیاهی ناسازگار با آب و هوای مرطوب و گونه های گیاهی اعم از گیاهخواران بزرگ تا میمونهای آبزی کوچک منقرض شدند. به گفته دکتر هیلتون:

این تغییرات محیط زیست محیطی را برای رشد گروه دیگری از موجودات زنده از جمله دایناسورها فراهم کرد.

به گفته محققان ، بارش باران اواخر تریاس باعث افزایش تنوع دایناسورها و همچنین حمایت از اکوسیستم مدرن شده است. به گفته اما دان ، محقق دانشگاه بیرمنگام که در این مطالعه شرکت نکرده است:

در طول CPE ، ما شاهد ترکیب کاملی از هیولاهای ماقبل تاریخ و پستانداران و خزندگان مدرن هستیم. به عنوان مثال ، لاک پشت ها و اولین دایناسورهای پرنده در این دوره تکامل یافتند.

مقالات مرتبط:

شواهد جدید باعث شده است که محققان تمرکز بیشتری روی تغییرات سریع آب و هوا داشته باشند. به گفته سارا گرین ، یکی از نویسندگان و دیرینه شناس این مطالعه:

بزرگی این فوران ها بسیار بیشتر از فوران های دیگر آتشفشانی در تاریخ بشر است. اما انتشار کربن این انفجارها کوچکتر از انتشار دی اکسید کربن انسان است.

دکتر. دان همچنین بر این نکته تأکید کرد:

دو میلیون سال تغییر آب و هوا مانند چشم نواز در عصر زمین شناسی است. اما انسان امروز آب و هوای زمین بسیار سریع در حال تغییر است و ترسناک است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما