(فیلم) اولین جلسه پارلمان عراق؛ صدریان با کفن و سه چرخه آمد!

[ad_1]

اولین جلسه برای انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق و دو معاون وی امروز (یکشنبه) با حضور نمایندگان ائتلاف فعلی آغاز شد و برخی از نمایندگان با استفاده از سه چرخه به نام توک توک نماد ماه اکتبر وارد جلسه شدند. ممنوعیت. این یکی از حواشی قابل توجه او بود.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه پارلمان جدید عراق صبح امروز برای انتخاب سخنرانان گروه های سنی بر اساس قوانین نانوشته و توافقات سیاسی عراق آغاز شد.

بر اساس توافق صورت گرفته بین سه گروه اصلی عراقی، رئیس جمهور کردستان، مجلس سنی و نخست وزیر عراق شیعه هستند و قرار است پارلمان عراق امروز (یکشنبه) در اولین جلسه خود رئیس مجلس را انتخاب کند. جلوگیری از خشونت نکردن، نتیجه گیری و برگزاری جلسات طولانی در این زمینه و سپس انتخاب رئیس جمهور عراق ظرف 30 روز.

در این دوره از پارلمان عراق، نبرد شدیدی بین محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان و محمود المشدانی، رئیس پیشین این مجلس در جریان است.

بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس مجلس و دو معاون وی باید امروز انتخاب شوند، اما مشخص نیست که آیا این امر در جلسه امروز انجام خواهد شد یا خیر.

اولین جلسه پارلمان عراق؛  صدریان با کفن و سه چرخه آمد!

با این حال، شب گذشته، یحیی مهدوی، سخنگوی ائتلاف تصمیم به رودا گفت که در جریان دیدار ائتلاف و ائتلاف (به عنوان جریان اصلی سنی عراق)، محمد الحلبوسی، رهبر ائتلاف، تصمیم گرفت. با 67 رای از هر دو ائتلاف پیشتاز است.

گفته می شود کردها از انتخاب رئیس مجلس الحلبوسی حمایت کرده اند.

صرف نظر از اینکه رئیس مجلس به عنوان رئیس پارلمان عراق منصوب شود یا خیر، کدام یک از دو سیاستمدار عراقی نامبرده ریاست پارلمان را بر عهده خواهند داشت.

اولین جلسه پارلمان جدید عراق با راهپیمایی همراه بود که مهم ترین آن تشییع نمایندگان این گروه در پارلمان و ورود برخی از نمایندگان احزاب سیاسی با «توک توک» (سه چرخه) بود. .

نمایندگان این گروه از عراق در سالن حاضر شدند و کمی قبل از افتتاح مجلس در یکی از تالارهای مجلس جلسه ای برگزار کردند.

از سوی دیگر، نمایندگان دو جریان عراقی «گسترش» و «نسل جدید» پیش از ورود به مجلس در اقدامی نمادین مشابه ماه اکتبر، خود را در چند «سه چرخه» (نماد اعتراض) به مجلس معرفی کردند. تظاهرات 2019 در میدان تحریر بغداد.

لاپوشانی و ورود نمایندگان دو جریان عراقی «توسعه» و «نسل جدید» به مجلس، واکنش و انتقاد برخی از شخصیت های عراقی را برانگیخته است.

کفاح محمود، مشاور مسعود بارزانی، رهبر سابق اقلیم کردستان عراق، در توییتر از اقدامات کفن و همچنین ورود نمایندگان دو جریان عراقی انتقاد کرد.

این در حالی است که هیئت مشترک حزب دمکرات کردستان به ریاست هوشیار زیباری و اتحادیه میهنی کردستان به ریاست عماد احمد روز گذشته (شنبه) برای دیدار با شیعیان به دیدار شیعیان بغداد رفتند. گروه های سیاسی سنی در مقابل پارلمان جدید عراق. برای تشکیل دولت جدید مشورت کنید.

دو هیئت کرد دیروز با پیروزی چند جریان سیاسی در انتخابات پارلمانی اخیر عراق دیدار کردند.

حضور غیرمنتظره نیروهای «سرایا السلام» وابسته به این گروه در بخش‌هایی از پایتخت بغداد، از دیگر جنبه‌های اولین جلسه پارلمان جدید عراق است.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش می دهد که نیروهای «سرایا السلام» وابسته به جنبش شب گذشته به طور غیرمنتظره و ناگهانی در مناطقی از بغداد مستقر شدند. وی گفت: این نیروها برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری مستقر شدند.

یکی دیگر از نتایج ناگوار روز اول نشست پارلمان عراق این بود که علی فرهان حمید، فرماندار انبار و پیروز انتخابات پارلمانی اخیر، به نفع احمد حمید شرقی فرحان العلوانی از پارلمان کناره گیری کرد و در کنار فرهان حمید قرار گرفت. موقعیت او به عنوان دولت محلی استان الانبار حفظ شده است.

حزب دمکرات کردستان (حزب دمکرات کردستان) نیز «شاخوان عبدالله» استاندار کرکوک را به عنوان معاون دوم رئیس پارلمان عراق منصوب کرده است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما