لینوکس – Microsoft Excel را در Zomit نصب کنید

[ad_1]

مهاجرت از ویندوز به لینوکس بسیار آسان است. اما وقتی سعی می کنید برنامه های خاص یا بازی های ویدئویی را بر روی لینوکس نصب کنید ، مشکلات بدتر می شوند. یک مثال ساده Microsoft Office است. ممکن است شما یک صفحه گسترده بسیار مورد نیاز و نسبتاً پیچیده داشته باشید. این فایل می تواند یک فایل XLS یا XLSX باشد که سالها روی آن کار کرده اید و فقط با Microsoft Excel قابل باز شدن است. این مشکل به راحتی حل می شود. در این مقاله نحوه نصب Microsoft Excel در اوبونتو را خواهید آموخت.

نحوه نصب Microsoft Excel در لینوکس اوبونتو

می توانید نسخه کامل Microsoft Office را روی لینوکس نصب کنید. اما اگر فقط می خواهید از Excel استفاده کنید ، راه حل چیست؟ اگر سخت افزار مناسبی دارید ، نصب Excel روی رایانه لینوکس مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال ، این همیشه آسان نیست. حال این س arال مطرح می شود که جایگزین های Excel در لینوکس چیست؟

گزینه های نصب Excel در لینوکس

برای باز کردن صفحات گسترده XLS یا XLSX نیازی به Excel ندارید. زیرا گزینه های مناسب دیگری نیز در دسترس هستند. اما آنها برای همه شرایط مناسب نیستند.

LibreOffice Calc را اجرا کنید

LibreOffice رایج ترین جایگزین مایکروسافت آفیس در سیستم های لینوکس است. اکثر مهاجران ویندوز می توانند رابطه بین Calc و Excel را به وضوح مشاهده کنند. با این حال ، این نرم افزار با ماکروها خوب کار نمی کند و صفحات گسترده را به طور دقیق چاپ نمی کند. بنابراین ، اگر از ماکرو در صفحه گسترده استفاده می کنید ، گزینه مناسبی نیست.

LibreOffice را راه اندازی کنید

از Microsoft Office آنلاین استفاده کنید

نسخه مرورگر Microsoft Office بسیار مفید است. زیرا استفاده از آن رایگان است و می تواند برای کارهایی مانند پردازش متن ، ایمیل ، صفحات گسترده و ارائه ها استفاده شود. این سریعترین و کارآمدترین نسخه Excel در اوبونتو یا سایر توزیع های لینوکس است و تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و مرورگر است. Mozilla Firefox و Chromium هر دو گزینه ایده آل برای استفاده از Microsoft Office آنلاین هستند.

اکسل آنلاین

Excel را با استفاده از ماشین مجازی در لینوکس اجرا کنید

ماشین های مجازی برای بسیاری از کاربران با رایانه های متوسط ​​و پیشرفته یک انتخاب محبوب است. رایانه هایی که از Intel Core i5 یا CPU قوی تری پشتیبانی می کنند ، معمولاً می توانند به راحتی از ماشین مجازی Excel استفاده کنند. پردازنده های ضعیف مانند پردازنده های Intel Core i3 یا ARM به خوبی ماشین های مجازی کار نمی کنند. بنابراین ، اگر از لینوکس بر روی رایانه قدیمی استفاده می کنید ، نمی توانید ویندوز را روی ماشین مجازی اجرا کنید. با این حال ، در بیشتر موارد ، هوشمندترین راه این است که Excel را مستقیماً بر روی لینوکس نصب کنید.

Excel را روی ماشین مجازی نصب کنید

چگونه نرم افزار ویندوز را بر روی لینوکس نصب کنیم؟

خوشبختانه می توانید نرم افزار ویندوز را بر روی لینوکس نصب کنید. گاهی اوقات نصب نرم افزار اساساً امکان پذیر است و گاهی شبیه سازی مورد نیاز است. به عنوان مثال ، نرم افزارهای قدیمی MS-DOS را می توان بر روی لینوکس و همچنین Windows و macOS با استفاده از DOSBox نصب کرد. Dosbox یک شبیه ساز برای MS-DS است. با این حال ، سیستم های دیگر را می توان با نرم افزار مناسب شبیه سازی کرد. برای نصب Excel در لینوکس ، به نسخه قابل نصب Excel و Wine و برنامه همراه آن ، PlayOnLinux نیاز دارید.

سازگاری نسخه Excel با PlayOnLinux را بررسی کنید

با PlayOnLinux ، آخرین نسخه Microsoft Excel را که روی لینوکس اجرا می شود ، خواهید یافت. در زمان نگارش این مقاله ، نسخه 2016 موجود است. به طور کلی ، تفاوت کمی بین این نسخه و نسخه جدید وجود دارد. اما همیشه بهتر است آخرین نسخه را نصب کنید. علاوه بر این ، واین از نرم افزارهای EXO و ISO تعبیه شده از فایل های مجازی و رسانه های فیزیکی پشتیبانی می کند.

Wine and Playon Microsoft Excel را بر روی لینوکس با استفاده از لینوکس نصب کنید

بسیاری از نسخه های فعلی لینوکس به طور پیش فرض Wine و PlayOnLinux را نصب کرده اند. برای نصب آنها ، منوی برنامه را باز کرده و بازی را پیدا کنید. همچنین می توانید آنها را در بخش لوازم جانبی پیدا کنید. در غیر این صورت ، باید آنها را به صورت دستی نصب کنید. هر دو را می توانید در بسته بسته پیش فرض سیستم عامل لینوکس خود بیابید.

Wine و PlayOnLinux را جستجو کرده و سپس روی نصب کلیک کنید. پس از نصب Wine و Playon Linux روی سیستم ، نصب آنها را شروع کنید:

1. PlayOnLinux را باز کنید.

2. روی Install Program کلیک کنید تا ابزار جستجو باز شود.

3. Microsoft Office را پیدا کنید.

Winbind را نصب کنید

برای تکمیل نصب و تأیید صحت تأیید حساب Microsoft خود به نرم افزار Windbind نیاز دارید. برای انجام این کار ، ترمینال را باز کرده و عبارت زیر را وارد کنید:

sudo apt playonlinux winbind را فوراً نصب کنید

منتظر بمانید تا نصب کامل شود و سپس به PlayOnLinux بازگردید. Excel را از Microsoft Office 2016 به شرح زیر نصب کنید:

1. روی Install کلیک کنید.

2. صبر کنید تا Microsoft Office Installation Wizard ظاهر شود.

3. Microsoft Excel 2016 را انتخاب کنید.

4- روی Install کلیک کنید.

لینوکس ساده

5. با EULA موافقت کنید.

6. روی نصب مجدد کلیک کنید.

در مرحله بعد ، PlayOnLinux مدیریت Microsoft Excel را بر روی سیستم لینوکس مدیریت می کند. پس از اتمام این فرآیند ، برخی از خطاهای مربوط به نصب OneNote ، Outlook ، Word و PowerPoint را مشاهده خواهید کرد. از آنجا که این گزینه را انتخاب نکرده اید ، می توانید پیامها را با کلیک روی بعدی نادیده بگیرید. پس از انجام این کار ، Microsoft Excel یک میانبر روی دسکتاپ ایجاد می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی میانبر دوبار کلیک کنید تا در Microsoft Excel Linux اجرا شود.

Excel Viewer را بر روی لینوکس نصب کنید

گزینه دیگر استفاده از Microsoft Excel Viewer 2003 است. این نرم افزار رایگان فایل های Excel را باز می کند. اما اجازه ویرایش فایل ها را نمی دهد. PlayOnLinux ExcelVivor را برای لینوکس بارگیری کرده و به طور خودکار نصب می کند.

1. Excel را بیابید.

2. Microsoft Excel Viewer را انتخاب کنید.

3. روی Install کلیک کنید.

4. تا شروع نصب روی Next کلیک کنید.

5. Download Program را انتخاب کنید.

6. برای ادامه نصب روی Next کلیک کنید.

Excel Vivar

منتظر نصب و نمایش فونت های مایکروسافت باشید. پس از مرتب سازی ، نصب کننده اصلی Excel Viewer را مشاهده خواهید کرد. بر اساس هشدارهای اولیه ، گزینه های پیش فرض را بپذیرید و جادوگر نصب را تا انتها دنبال کنید. پس از چند لحظه ، Excel Viewer نصب می شود. دیگر نیازی به ایجاد صفحه گسترده جدید ندارید و با استفاده از این ابزار می توانید صفحه گسترده موجود را چاپ و چاپ کنید. اگر میانبر دسکتاپ ایجاد نشود ، Excel Viewer در پنجره برنامه PlayOnLinux اجرا می شود.

از تبدیل برنامه Windows خود به شراب لذت ببرید

مقالات مرتبط:

Wine می تواند بسیاری از برنامه ها و بازی ها را بر روی لینوکس اجرا کند. تنظیمات و پشتیبانی نرم افزار از طریق PlayOnLinux اضافه می شود. Microsoft Excel Viewer برای اکثر افرادی که نیازی به ویرایش فایل های Excel ندارند یک گزینه هوشمند است. اما بیشتر اوقات ، LibreOffice و OpenOffice جایگزین های خوبی برای ابزارهای مایکروسافت در لینوکس هستند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما