مشاوره کنکور تجربی و انسانی – ذهن آرا

مجید صفاری نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره تاثیر دفاتر مشاوره در جلوگیری از خودکشی دانشجویان اظهار داشت: با وجود کرونا، تعارضات بین افراد خانه را نمی توان نادیده گرفت و عده ای هم خودزنی یا اقدام به خودکشی می کنند. در واقع می توان گفت بهترین منبع تست زیست کنکور تجربی، کتاب های سه بعدی الگو می باشند. «زهرا امینی » روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشاوره تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ در زمینههای پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی و شغلی انجام شده است. رفیعی پور افزود: اما امروزه انگیزه افراد برای رفتن به روانشناسی و انجام مشاوره بیشتر شده است؛ در نتیجه شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی مشاوره که تعیینکننده استراتژی این سازمان است، تعیین کرده که افراد برای اخذ پروانه کار باید حداقل دو مدرک تحصیلی آنها مرتبط با رشته روانشناسی و مشاوره باشد. وی افزود: مرکز مشاوره امین در ایام قرنطینه و با وجود محدودیتهای تردد دوران کرونا، خدمات مشاورهای خود را در همه زمینههای تخصصی ذکر شده ارائه میدهد.

مشاوره کنکور 1400

امینی، ناشناخته ماندن تماس گیرنده، رایگان بودن، خدمت رسانی در ساعات مختلف روز، سهولت دسترسی به خدمات مشاوره و ارایه خدمات در نقاط دوردست را از جمله مزایای مشاوره تلفنی ذکر کرد. به همین دلیل به طور تخصصی مشاور کنکور آنلاین دورخیز به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید. هدفی که نه زیاد دستنیافتنی و خیالی باشد و نه خیلی کوچک و بیارزش که انگیزهی شما را صفر کند. برای انتخاب منبع درست هم پرس و جو کنید البته نه خیلی زیاد و وسواس گونه طوری که زیاد وقتتون رو بگیره و همچنین حتما قبل از خرید چند صفحه از اون کتاب رو ببینید. حتی فایل قسمتی از کتاب به صورت pdf هم موجودخ که میتونین قبل از خرید منابع کمک درسی محتوای قسمتی از اون ها رو در سایت ما ببینید. این جایگاه ویژه حتی خودشو در بین کنکوری ها هم بخوبی مشخص کرده چرا که بیشتر کنکوری ها بعد رشته های پزشکی آرزوی قبولی از پرستاری رو در سر دارن. چنگیز رحیمی در این آیین ادامه داد: رسیدن به جایگاه مطلوب روانشناسی و مشاوره نتیجه تلاش های صورت گرفته دردودهه اخیر است و جای بسی خوشحالی است که امسال آیین بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره برای اولین بار در مجموعه وزارت علوم به شکل ملی و به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

حاتمی با بیان اینکه جایگاه روانشناسی در نظام سلامت اهمیت بالایی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: صف های طولانی متقاضیان برای این رشته مهر تایید این امر است. امین رفیعیپور، معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به موضوع ممنوعیت صدور پروانه فعالیت برای دارندگان مدارک غیر رشتههای روانشناسی مشاوره، اظهار داشت: در سالهای گذشته چون کمبود نیروی روانشناس داشتیم، اعلام شد افرادی که لیسانس غیر رشته روانشناسی دارند میتوانند با دادن یک امتحان و کسب مدرک لازم، پروانه فعالیت دریافت کنند. سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان سازمان تصمیم گیر و سیاستگذار در صدور پروانه فعالیت روانشناسان کشور در سالهای گذشته اقدام به صدور پروانه فعالیت برای دارندگان مدارک کارشناسی ارشدی که در رشته های روانشناسی تحصیل کرده بودند اما مدرک کارشناسی غیر مرتبط داشتند کرد تا در صورت قبولی در آزمون، پروانه قانونی فعالیت مشاوره و روانشناسی دریافت کنند. به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی روانشناس و مشاور به رسانه ها گفت: با اجرای طرح خدمات مشاوره ای و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایا (محب)، مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری به سه هزار و ۳۶۰ نفر، و مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی به ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر سال گذشته ارایه شد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، گفت: با پیگیریهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، درباره واکسیناسیون روانشناسان و مشاوران موافقت شد تا این افراد در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند؛ چراکه مراجعین با مشکلات روحی و روانی از ایمنی پایینتر و خطر ابتلای بالایی مواجهاند و ضرورت واکسیناسیون روانشناسان و مشاوران احساس میشود. بعد از این اتفاق، نسبت به روانشناسان بدبین میشود و پشت دستش را داغ میکند تا دیگر به مشاور مراجعه نکند. برخی مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفتهاند و برخی دیگر ضربههای جبرانناپذیری از نحوه درمان اشتباه خوردهاند تا جایی که نسبت به روانشناس و مشاور بدبین شدهاند و همه را به یک چشم میبینند. نیاز همیشگی به مشاور و راهنمای متخصص در هر کاری و هر مسیری بجای خود محترم است ؛ بخصوص در این بازه زمانی که در واقع شروع فرایند مطالعه و درس خواندن برای کنکور به شمار میره، داوطلبان زیادی سرازیر میشن به سمت مشاوره و مشورت با کارشناسان تحصیلی در مورد مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی و مهندسی منابع مطالعاتی و هزار و یک سوال دیگه. پس تا به اینجا کنکور، دلیل تلاش برای درس خواندن و یادگیری است.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.