مصاحبه با درسا پورحسین مشاوره کنکور گاماس۲۰

آنها تصور می کنند اگر دانش آموزی معدل بالایی کسب کند حتماً در کنکور سراسری هم رتبه خوبی بدست می آورد حال آنکه آمارها عکس آنرا نشان می دهد، بطوریکه بسیاری از دانش آموزانی که معدل بیست هم کسب کرده اند در کنکور رتبه های چهار و پنج رقمی بدست آورده اند. به ایشان عرض کردم : می دانم ، سیما خانم استعدادش را دارد ، مشکل اینجاست که او یا خودش را باور ندارد یا نمی تواند استعدادش را کنترل کند و یا هر دو ، که در این حالت اخیر اوضاع خیلی بدتر خواهد بود . شاگردان من دو دسته هستند، دسته نخست دانش آموزانی که سال آخر را در مدارس عادی دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند تا بتوانند برنامه های درسی و روشهای مطالعاتی ما را بخوبی اجرا کنند. به سیما گفتم : فرض کن دو روز دیگر زمان برگزاری کنکور فرا برسد و کسی سوالات آزمون را با پاسخ آن در اختیار تو قرار دهد ، آیا این کار تضمین می کند که تو به پزشک موفقی تبدیل شوی ؟ وگرنه با این فشار درسی و حجم عظیم تکالیفی که برخی از دبیران می دهند کسی نمی تواند وقت اضافه داشته باشد تا برنامه های مشاورش را اجرا کند.

چگونه تست بزنی که در تله های اتلاف وقت روانشناسان و طراحان سوالات کنکور گرفتار نشوی ، چگونه بر استرس و ترس خود غلبه کنی تا با آرامش کامل از پس آزمون کنکور بربیایی ، چگونه مطالعه کنی که مطالب درسی تا مدتهای طولانی در ذهنت باقی بمانند ، چگونه استراحت کنی ؟ مدیریت زمان و برنامه ریزیآیا برایِ انجام تکالیف کنکوری خود دچار کمبود وقت میشوید؟ در آخر هم تست زمان دار میزدم. نتیجه هم که چیزی به جز قبول نشدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه نیست. کنکور کارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار میشود و با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شما داوطلب ارشد دانشگاه آزاد هم هستید. مشاوره کنکور (fall24.ir) به صورت غیر حضوری مزایا و قابلیتهای وافری برایتان خواهد داشت. متقاضیان زیادی با سامانه ایران تحصیل تماس گرفته و می پرسند که چگونه یک مشاور کنکور خوب (به این لینک مراجعه کنید) پیدا کنیم ؟ راه دوم اینکه از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. اما آنچه که من در طی این سالها در ارتباط با دانش آموزان این دسته از مراکز آموزشی شاهد بوده ام، این است که بیشترین تمرکز آنها بر روی معدل درسی دانش آموزان است.

مشاور کنکور قم

در واقع این شیوه غلط آموزشی جایی برای پرورش استعدادها و خلاقیت دانش آموزان باقی نمی گذارد. برای حل مشکلتان در این درسها باید بدانید که مشکل شما بنیادی بوده است و یا مشکل شما به خاطر شیوه غلط مطالعه بوده است. سیما گفت : در اینصورت بسیاری از مشکلاتم حل می شود! اما چگونه است که بسیاری از شاگردان شما رتبه های برتر کنکور را از آن خود می کنند؟ گروه مشاوره ای مرکز مشاور گروپ اصول برنامه ریزی و مطالعه را اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بعد از آن بدون کمک شخصی دیگر برنامه ریزی خود را پیاده سازی کنید. من دانش آموزان فوق العاده مستعدی می شناسم که به حاشیه رانده شده اند ، در حالیکه عده ای دیگر با استعداد کمتر ، اما داشتن باور عمیق به تواناییهایشان به دست نیافتنی ترین آرزوهای خود رسیده اند . کلید موفقیت در حداکثر استفاده از تواناییهایی است که با آن به دنیا آمده ایم … نکته جالب تر آنکه او با حل همان تست های خاص تعیین شده که تعدادشان کمتر از ۳۰ تست بود، قادر به حل هر تست دیگری از آن فصل بود. جهت کسب اطلاعات کامل تر می توانید بر روی لینک های فوق کلیک نمایید.

در این موارد اغلب کاملاً خودش را می بازد و با گرفتن بهترین دبیران خصوصی و صرف هزینه های گزاف سعی می کند مجدداً بخت خود را برای قبولی در کنکور بیازماید اما باز شکست پشت سر شکست زیرا او مدیریت استعداد و مهمتر از آن تقویت سایر ویژگیهایی که در شرایط حساس ، حتی از آن استعداد هم حیاتی تر هستند را یادنگرفته است . 6. یار و همراه دانش آموز بوده در طی مسیر تحصیلی همواره دانش آموز را پشتیبانی کرده و مشکلات او را حل کند. گفتم : شاید، ولی آیا تو را موفق می کند؟ مشاور تحصیلی خوب در طرز تفکر شما جرقه هایی برای صرف فعل “من می توانم” خواهد زد و شما باید به این جرقه کوچک فرصت یک انفجار بزرگ را بدهید. آیا می توانی یک پزشک و متخصص فوق العاده موفقی باشی ؟ به او عرض کردم : به عنوان یک متخصص مهارت های ارتباطی و آموزشی که در ایران بیشتر به عنوان مشاور تحصیلی مرا می شناسند ، معتقدم که داشتن استعداد فراوان ، گاهی نوعی معلولیت به حساب می آید . نکته آخر چیدمان برنامه های خود را متناسب با زمان آزمون طراحی کنیم، بطور مثال درس های حفظ کردنی را در تایم های نزدیک به آزمون بیشتر باید توجه شود و همچنین در زمان های نزدیک به عید و یا آخر هفته باید تغییراتی در نوع برنامه قرار داده شود.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما