موفقیت در کنکور 1401|برای کنکور 1401 از کجا شروع کنم؟

داوطلب بیش از حد در فکر کسب تراز بالا در آزمون آزمایشی و کنکور است و همین باعث ایجاد حساسیت زیاد در دوباره و چند باره خوانی مطالب دارد که تکرار غیر ضروری مطالب در نهایت باعث ایجاد اضطراب و استرس در داوطلب می شود. کندخوانی , جهت ایجاد تعادل مطالعاتی و نیز رعایت کیفیت و کمیت مطالعه باید سرعت شما در مطالعه نه آنقدری کند باشد که باعث عقب ماندن در مباحث شوید و نه اونقدر استرس به پایان رساندن برنامه ی مطالعاتی امروز را داشته ابشید که باعث بشه سریع و بدون تمرکز مطالب رو فقط بخونی و رد شی ! این باعث می شود تااشتباهات شما در ادامه کمتر شود و البته از بار استرس شما کاسته شود. به دلیل زیاد بودن حجم مطالب و نیاز به مطالعه عمیق آن ها، آشنایی داوطلبان با روش های صحیح درس خواندن، باعث می شود هم معدل آن ها که در کنکور سراسری تاثیر دارد بالا شود و هم مطالب را به صورت عمیق و مفهومی مطالعه کنند. ویژگی های اتاق مطالعه شامل هوای مناسب، جهت تابش، یکنواخت و یکسان بودن نور محیط می باشد که در ادامه در مورد هر کدام از این ویژگی ها توضیح می دهیم.

مشاوره ی کنکور رایگان

کندخوانی به جز موارد گفته شده در بالا ممکنه به دلیل بلند خواندن ، راه رفتن موقع درس خوندن ، وسواس در مطالعه هم باشه و یا ضعیف بودن بینایی نیز می تواند علت کند خوانی باشه. زیرا در صورت اهمال کاری و عدم دقت لازم آینده فرد به نابودی کشیده می شود و وی نمی تواند به علاقه خود برسد. 2- عدم دریافت رسید 15 رقمی به منزله عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته می باشد لذا لازم است داوطلبان دقت لازم را در دریافت این رسید داشته باشند. مباحث کم اهمیت از نظر بودجه بندی کنکور را سریعتر بخوانید و رد شوید ولی روی نکات کلیدی و مهم حتما تمرکز و دقت بیشتری داشته باشید . 1- هر مطلبی را که می خوانید تنها هدفتان حفظ طوطی وار آن نباشد بلکه مباحث را باید بصورت عمقی متوجه شوید چرا که کنکور به سمت مفهومی رفتن پیش می رود و صرفا حفظ مطالب نمی تواند کمک زیادی در افزایش درصدها داشته باشد. سرعت داشتن در این مدت زمان مطالعه برای کنکور خیلی مهم و سرنوشت ساز هست چرا که اگر سرعت داشته باشید و کندخوان نباشید می توانید حجم زیادی از مباحث را در این زمان های باقیمانده تا کنکور ، به تسلط برسانید .

مشکل کندخوانی می توانند به دلیل علل زیادی باشد اما برای یک داوطلب کنکور اکثرا مشکل کندخوانی در ماههای نزدیک به کنکور اتفاق می افتد و باعث برهم زدن آرامش داوطلب می شود. کندخوانی مشکل اکثر داوطلبان کنکور و نیز دانش آموزان است . دیجی کنکور همواره سعی در همکاری با مجموعه ای از بهترین و موفق ترین مشاوران را داشته است. 2-در دروس ریاضی و فیزیک و نیز مسائل شیمی سعی شود با حل مسئله مطالعه را شروع کنید به عبارتی دیگر نکات درسی را در خود حل مساله یاد بگیرید چرا که ماهیت مطالعه این دروس به این گونه است. مشاوران تحصیلی افرادی هستند که به دانشآموزان برای حل مشکلات درسی و شخصی، آمادگی برای امتحانات و کنکور، پیشرفت درسی، انگیزه دادن، کاهش استرس و بسیاری از موارد دیگر کمک میکنند و درنهایت آنها را به هدف نهایی یعنی موفقیت تحصیلی و قبولی در کنکور میرسانند. کندخوانی می تواند به دلیل نداشتن تعادل مطالعاتی بین تشریحی خواندن و حل تست و یا رعایت کیفیت مطالعه باشد .

آزمون ها معمولا شامل تست هایی با سطح متوسط رو به دشوار همراه است و به ندرت می توان سوالاتی با سطح دور از کنکور را در بین آنها دید. مثلا اگر انتخاب اول من پزشکی بابل باشه و دانشگاه بابل 100 نفر ظرفیت داشته باشه سیستم میاد از بین مثلا 10 هزار نفری که پزشکی دانشگاه بابل رو انتخاب کردند 100 نفری که رتبشون بهتر بود رو انتخاب میکنه. در این راه بهتر است از کمک های مراکز مشاوره کنکور تجربی استفاده کنید. مثلا دانش آموزی با 8 ساعت مطالعه در روز، توانست به تراز 4300 برسد، اما همین دانش آموز با به کارگیری روش های صحیح مطالعه برای کنکور و با همان ساعت مطالعه در روز، توانست خود را به تراز 7000 برساند. همچنین اگر داوطلب روش صحیح مطالعه ی هر درس را نداند و یا خود نیز اطلاعی از روش های مطالعاتی مناسب خودشو ندونه ، این موارد نیز باعث کند خوانی می شوند.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما