ناسا علمای مذهبی را استخدام کرده است تا برای تماس انسان با حیوانات فرازمینی آماده شوند

[ad_1]

در رفتن یک متکلم، یک خاخام و یک امام جماعت یک مسجد مسلمانان از جمله متکلمینی هستند که از سوی ناسا منصوب شده اند تا بررسی کنند که اگر حیات در سیارات دیگر فراتر از زمین یافت شود، ادیان چگونه واکنش نشان خواهند داد.

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) تاکنون حداقل 24 محقق را برای شرکت در رویدادی در مرکز تحقیقات الهیات دانشگاه پرینستون در نیوجرسی استخدام کرده است. این مرکز که در سال 2014 با بودجه 1.1 میلیون دلاری ناسا تاسیس شد، هدف اصلی این مرکز ایجاد “پلی از تفاهم” بین مربیان، دانشمندان و سیاست گذاران در مورد نگرانی های جهانی است.

برنامه ای در مرکز تحقیقات الهیات دانشگاه پرینستون با هدف ارزیابی چگونگی واکنش ادیان اصلی جهان به حیات فراتر از زمین است.

هدف از این برنامه ارزیابی چگونگی واکنش ادیان اصلی جهان به وجود حیات در خارج از زمین و تأثیر چنین کشفی بر مفهوم آفرینش است.

کشیش دکتر اندرو دیویسون، محقق مذهبی دانشگاه کمبریج با مدرک دکترای بیوشیمی از آکسفورد، یکی از شرکت کنندگان در برنامه تحت حمایت ناسا در پرینستون بود. او در کتاب آتی خود با عنوان نجوم و مسیحیت که در سال 2022 منتشر خواهد شد، امکان ایجاد حیات خداوند را در نقطه ای دیگر از جهان در نظر گرفت و بر امکان یافتن سیارات و افراد در حال تکامل روی کره زمین در کنار انسان تمرکز کرد. به واقعیت تبدیل شد. او در یک پست وبلاگی در وب سایت دانشگاه کمبریج نوشت: “سنت مذهبی عملکرد بشریت یکی از ویژگی های مهم چنین تاییدی از زندگی در جای دیگر خواهد بود.”

ناسا

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم برای درک معنای زندگی در کره زمین و در مورد بیگانگان، جایگاه و اعتبار زندگی انسان به سنت های مذهبی خود مراجعه می کنند. او در کتاب خود می نویسد: «شناخت زندگی خارجی و بیگانه ممکن است برای یک دهه یا فقط یک قرن آینده، یا شاید هرگز ممکن نباشد، اما اگر فهمید که چنین زندگی کجاست، عواقب آن را از قبل در نظر بگیرید. زمان جستجو مفید خواهد بود.”

دیگر شخصیت‌های مذهبی منصوب شده توسط ناسا عبارتند از: اسقف باکینگهام، آلن ویلسون، جاناتان رومین، خاخام یهودی در کنیسه اصلی، و امام مسجد مکه در لیدز، قاری عاصم، که می‌گویند از آموزه‌های مسیحیت، یهودیت و یهودیت پیروی نخواهند کرد. اسلام. اکتشاف بیگانگان و حیات فراطبیعی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

در همین حال، کارل پیلچر، رئیس سابق مؤسسه زیست‌شناسی نجومی ناسا، می‌گوید این آژانس الهی‌دانانی را استخدام کرده است تا عواقب استفاده از ابزارهای علمی در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیستم و همچنین سؤالاتی را در سنت‌های مذهبی هزاران نفر بررسی کنند. سال ها از زمانی که آنها در نظر گرفته شدند می گذرد.

پیلچر با رد این ایده که حیات فقط روی زمین وجود دارد، گفت: “وقتی این کهکشان بیش از 100 میلیارد ستاره دارد و بیش از 100 میلیارد کهکشان در جهان وجود دارد، این ایده غیرقابل درک است.”

یکی از کارشناسان ناسا می گوید: «شاید نتوانیم 100 سال حیات فرازمینی و حیات فرازمینی پیدا کنیم، اما هفته آینده می توانیم آن را پیدا کنیم.

ناسا

ناسا تنها سازمانی نیست که چنین سوالاتی را مطرح می کند. Dulia de Mello، ستاره شناس و استاد فیزیک در دانشگاه کاتولیک، می گوید که بسیاری از همکلاسی های او اغلب سوالات نظری در مورد زندگی هوشمندانه در جهان می پرسند و درباره معنای آن برای کلیسای کاتولیک بحث می کنند.

“اگر ما محصول آفرینش هستیم، چرا در سیارات در حال تکامل دیگر حیات وجود ندارد؟” او می گوید. در سال 2008، یک ستاره شناس ارشد واتیکانی اظهار داشت که هیچ تعارضی مذهبی بین اعتقاد به خدا و امکان تکامل فراتر از انسان وجود ندارد.

خوزه گابریل فونسکا، کشیش یسوعی 45 ساله که مدیر رصدخانه واتیکان و مشاور علمی پاپ بندیکت است، می گوید: «من فکر می کنم احتمال وجود حیات در سیارات دیگر وجود دارد.

پاپ فرانسیس پیشتر گفته بود که اگر یک فرد ماوراء طبیعی برای غسل تعمید به واتیکان بیاید، حاضرند این کار را انجام دهند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما