وظایف مشاور تحصیلی در برابر دانش آموزان چیست

ب- آن دسته از دیپلمههای ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قبلی اخذ نموده­ اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت و داوطلبان دارای مدرک پیشدانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیشدانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ نمودهاند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیشدانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت اعمال میشود. در ایران کسانی که برای کنکور به شما مشاوره میدهند به دو دسته تقسیم میشوند. ضمن آنکه چون من از مشاور تحصیلی خود آموخته بودم که چگونه مفاهیم کلیدی هر مبحث را از کتب درسی استخراج و در حل تستهای کنکور بکار ببرم، به همین دلیل نیازی نمی دیدم که بخواهم بسوی فرمول های تستی ناکارآمد آنها گرایش پیدا کنم.

مشاور کنکور تهران

بله همان روزی که از طریق رسانه ها رتبه من اعلام شد، تماس های چند مؤسسه کنکور معروف با منزل ما شروع شد و با وجود آنکه من و خانواده ام به درخواستهای آنها پاسخ منفی می دادیم اما تا چند هفته این تماس ها ادامه داشت. شماره تلفن منزل شما را از کجا پیدا کرده بودند؟ به گمانم از طریق مدرسه ای که قبلاً در آن تحصیل می کردم به شماره تلفن منزلمان دسترسی پیدا کرده بودند. اینطوری همه ستایشت می کنندخیلی از اینا اصلا نمی دونستند رشته عمران چی هست و فقط به خاطر حرفهای دیگران این رشته رو انتخاب کردند، یعنی علاقه بخصوصی که به رشته شون ندارند هیچ، هیچ برنامه یا انگیزه ای برای کار کردن یا ورود به بازار کار هم ندارند. فکرش را کنید برای همه داوطلبان کنکور 1400 تجربی که آزمون قلمچی ثبت نام کردند یک برنامه مثل هم (بدون در نظر گرفتن ویژگی های شخصی ، شرایط علمی و ضعف و قوت ها) یا حتی کار نظارت و پاسخگویی به پرسش های کنکوری خود و … ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد خرم آباد نیمسال اول 98 -97 بزودی شروع می شود.

مشاور کنکور شبکه اموزش

سلام من رشته برق شریف می خونم ترم ششم هستم البته سعادت اینو نداشتم که شاگرد آقای سینا تهرانی باشم اما ارادت خاصی به ایشون و شاگرداشون که بعضی هاشون در دانشگاه شریف از دوستان خیلی خوبم هستند دارم . من خیلی شانس آوردم که توی اون دو سالی که شاگرد دکترتهرانی مشاور عزیزم بودم یادگرفتم همه چیز فقط درس نیست و وقتی وارد رشته دلخواهت در بهترین دانشگاه ایران می شی تازه اول راهه اما اینا انگار از زمان مدرسه در وجودشون حک شده که درسو باید با خرخونی خوند تا نمرات خوبی گرفت! بخصوص بچه هایی که قبلاً شاگرد سینا تهرانی بودند یا الان در تیم ایشون و پروژه هاشون فعال هستند. درخواست ها یا پیشنهادهایشان چه بود؟ من ترم اول دانشگاه خیلی ذوق و شوق داشتم و خیلی تلاش کردم در اردویی که قبل از ترم گذاشتند با بچه های رشته های مختلف دوست بشم اما اکثر بچه ها در روابط اجتماعی بسیار ضعیف بودند. دبیران مدرسه هم بجز دو نفرشان، مابقی از سطح علمی متوسط به پایینی برخوردار بودند که گاهاً در پاسخگویی به ساده ترین سؤالات دانش آموزان نیز عاجز بودند و حتی بسیاری از فصول کتاب درسی را نیز تدریس نمی کردند.

من شخصاً اعتقادی به چنین ابزارهایی ندارم زیرا بخش هایی از تدریس دبیران این بسته ها را در شبکه های تلویزیونی دیده ام. فرقی نداره با آموزش و تدریس ۹۹ بیای جلو و کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنی . اغلب از من می خواستند تا با لوگوی مؤسسه شان چند عکس یادگاری بگیرم و کتابهایشان را تبلیغ کنم و یا بگویم که در کلاس های کنکور یا آزمون هایشان شرکت کرده ام.اما ممکن است، بسیاری از دانش آموزان با دیدن آن عکس های یادگاری به بیراهه روند! در صورتی که مشکل سربازی نداشته باشید محدودیتی بابت شرکت مجدد در کنکور ارشد ندارید. بطور کلی وظیفه ی مشاور تحصیلی عبارت است از: هدایت تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای نابهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات بویژه قبولی در رشته ی مورد علاقه در دانشگاههای خوب کشور. رو بخونید تا درباره فراگیری هرکدوم از این مهارت ها دقیق تر اطلاع پیدا کنید. وقتی باهاشون درباره کار صحبت می کنی طفره می روند و بعضی هاشونم می گند می خوان استاد دانشگاه بشن که به نظر من به خاطر اینه که فقط یادگرفتند درس بخونند و کار دیگه ای بلد نیستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاور کنکور 99 لطفا از صفحه ما بخواهید.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما