پاسخ سؤالات دریافت شده

  • تعریق شدید
  • کاهش نمک خون
  • اضطراب (احساس تشدید یا بی قرار)
  • استفاده: درمان حاد اختلال هراس
  • مشکلات ادرار ؛

قرص فلوکستین (Fluoxetine) یکی از داروهای ضد افسردگی می باشد که این داروها برای بیماریهای مختلفی مثل افسردگی ،اختلال های خلقی یا روانی و… در نظر داشته باشید خطر ابتلا به سندرم سمیت به سروتونین زمانی افزایش مییابد که دوز این داروها را افزایش دهید و یا استفاده از این داروها را آغاز نمایید. مطالعه ای که در مجله آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا منتشر شده است، نتیجه گرفت که دوز 20 تا 60 میلی گرم فلوکستین در معالجه کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال وسواس اجباری موثر بوده است. طبق تحقیقات جدیدی که در مجله معتبر NhS انگلستان انجام شده است، شما می توانید این دارو را در هر زمانی مصرف کنید به شرطی که آن را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید. از این دارو با Olanzapine برای درمان افسردگی که بخشی از اختلال دوقطبی اســت اســتفاده مي شود. بدون مشاوره با پزشک خود فلوکستین را در طول بارداری مصرف نکنید یا مصرفش را متوقف نکنید.

  1. درمان افسردگی
  2. اضطراب یا بی قراری
  3. مس زیادی دارد
  4. اسهال شدید
  5. اگر دچار دیابت و مرض قند هستید
  6. قرص کدیمال 325 میلی گرم
  7. تاری دید، درد چشم یا تورم یا دیدن حفره در اطراف چراغ
  8. مخمر سنت جان

حتی در مواردی که بالا رفتن خلق بیش از حد مطلوب اتفاق بیفتد، پزشک مصرف دارو را قطع می کند. فلوکستین را می توان از مجموعه داروهای مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین دانست که منجر به بالا رفتن سروتنین در مغز اشخاص می گردد. ابتلا به سندرم سروتونین بالا میرود. اگر داروهای افزایش دهنده سروتونین را به همراه داروی فلوکستین استفاده نمایید، خطر سمیت به سروتونین در شما افزایش مییابد. همچنین اگر اگر از MAO برای 14 روز استفاده می کنید و باید فلوکستین هم استفاده کنید احتمال دارد مصرف این دو دارو باهم فعل و انفعالات خطرناکی به همراه داشته باشد.

  1. مهارکنندههای CYP2D6 (قوی)
  2. شربت کتوتیفن-عبیدی 1میلی گرم/5میلی لیتر
  3. استرس و اضطراب
  4. بثورات به تنهایی یا با تب و درد مفاصل
  5. کپسول دیفوزل 120 میلی گرم
  6. تمرکز مشکل
  7. داروی ضد درد – فنتانیل، ترامادول

عارضهای نداشت ولی به خاطر این که به من گفته بودند اعتیادآور است بیشتر از یک قرص در روز به او ندادم. تخلیه معده (استفراغ یا لاواژ) و مختلکردن جذب دارو (از راه تجویز شارکول فعال وکاتاراتیک) و درمانهای علامتی – حمایتی ضروری است. علایم شامل: کاهش هوشیاری، بیقراری، عصبانیت،گرگرفتگی، ناپایداری روحی، مدفوع شل و آبکی و تهوع و استفراغ – پادزهر اختصاصی ندارد. برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. در مورد عوارض داروی فلوکستین با پزشک خود صحبت کنید. عوارض داروی فلوکستین در دراز مدت بسیار زیاد است و باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

  • درصورت برزو بثورات جلدی مصرف دارو باید متوقف شود
  • فلوکستین باید در ترکیب با داروی اولانزاپین مصرف شود
  • ویال اکساتنت 600میلی گرم/300 میلی لیتر
  • چگونه و چه زمانی این دارو را مصرف کنیم؟
  • قرص روکشدار خط دار ادوالژین سرماخوردگی 200/5 میلی گرم
  • افکار غیرطبیعی
  • درزمان مصرف این دارو، از خوردن الکل اجتناب کنید
  • شربت فلوکستین-عبیدی 20میلی گرم/5میلی لیتر 60میلی لیتر

را نیز مصرف می کنید، راهنمای دارو Zyprexa را بخوانید و تمام هشدارها و دستورالعمل ها را مورد توجه قرار دهید. با این حال اگر بدون اطلاع از باردار بودن خود داروی فلوکستین مصرف کرده اید موضوع را حتما به پزشک خود اطلاع دهید. وقتی که این مواد شیمیایی ترشح شدند نورونهای دیگر را تحریک میکنند و سپس دوباره به درون نورونها جذب میشوند. فلوکستین از جذب سروتونین توسط سلولهای عصبی (نورونها) جلوگیری کرده و به افراد مبتلا به افسردگی، پانیک، اضطراب یا علائم وسواس فکری عملی کمک میکند. سلولهای مغزی (عصبی) به نام نورونها، مواد شیمیایی را ترشح میکنند که بر سایر نورونها اثر تحریکی دارند. چه داروهای دیگری بر فلوکستین تاثیر می گذارد؟ مصرف داروهای ضد افسردگی SSRI در دوران بارداری ممکن اســت باعث مشکلات جدی ریه یا سایر عوارض در جنین شود. حداکثر دوز توصیه شده برای مصرف فلوکستین در درمان اختلالات وسواسی در بزرگسالان ۶۰ میلی گرم در روز است که باید در وعده های مختلف تقسیم شود .

  • تشنج و یا بیماری صرع؛
  • دست دادن اشتها
  • کمر درد
  • در صورت ابتلا به بیماری های کبدی مانند سیروز
  • معمولا دوره درمان با فلوکستین 4 تا 6 هفته می باشد
  • سندروم سروتونین

فلوکستین میتواند تا چند هفته بعد از آخرین دوز مصرفی، در بدن باقی میماند و با عملکرد سایر داروها تداخل کند. اگر یک نوبت دارو را فراموش کرده اید بخورید و چند ساعت بعد یادتان می آید مشکلی نیست و میتوانید دوز فراموش شده را مصرف کنید ولی اگر نزدیک دوز بعدی شده ، دوزی که جا انداخته اید را دیگر مصرف نکنید و به جایش از دوز بعدی طبق برنامه ادامه دهید . دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تنظیم و تجویز می شود و دوز ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. «امین» روانپزشک است و میگوید در روزهای اخیر تماسهای زیادی برای جایگزینی این دارو داشته است: «بیماران نمیتوانند فلوکستین پیدا کنند و از من میخواهند که داروی جایگزین بدهم که راحتتر یافت شود.» او در ادامه میگوید عوارض این دارو بسیار کم است و به افراد زیادی میسازد.

ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا علائم بهبود یابد.

ضمنا این خطر در کسانی که سابقهی خانوادگی ابتلا به بیماری دوقطبی دارند یا افکار و رفتارهای خودکشیگرایانه داشتهاند بیشتر است. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی، اختلال وسواس اجباری، پرخوری عصبی و حملات هراس کمک میکند و یا بهتر است بگوییم از علائم آن ها می کاهد. کپسول فلوکستین یک داروی ضد افسردگی از گروه جذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی است. ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا علائم بهبود یابد. همچنین دو هفته قبل و بعد از درمان با فلوکستین ، نباید از مهارکنندههای MAO استفاده نمایید. فلوئوکستین نباید به شکل همزمان یا تا ١۴ روز بـعد از قطع داروهایمهارکننده MAO تجـویز شود. فراموش نکنید که هیچ داروی را نباید بدون نسخه پزشک مصرف کنید و حتما میزان مصرف و زمان مصرف دارو باید مطابق نظر و تجویز پزشک باشد تا هیچ گونه مشکلی برای بیمار به وجود نیاید.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

پرسش:سلام حدود دوهفته هست قرص سرترالین مصرف میکنم الان دیگه میل جنسی ام قطع شده به نظرتون چطور میل جنسی ام برمیگرده؟ متابولیزهشدن درکبد، دفع متابولیتهای غیرفعال از ادرار و زمان رسیدن به اوج غلظت پلاسمایی بعد از شش تا هست ساعت. در صورتی که فلوکستین استفاده می کنید بایستی 5 هفته بعد از توقف استفاده از فلوکستین صبر کنید تا بتوانید از داروی تیوریدازین یا MAOI استفاده کنید. اگر شما هم از افرادی باشید که افسردگی را تجربه کرده باشید یا اینکه در کنارتان شخصی وجود داشته باشد که دچار افسردگی باشد قطعا نام قرص فلوکستین (Fluoxetine) را شنیده اید. با توجه به اینکه مهارکنندههای MAO با فلوکستین تداخل جدی (احتمالاً منجر به مرگ) نشان میدهند، از مصرف همزمان این دارو با مهارکنندههای MAO اجتناب کنید.

  • کبودی یا خونریزی عجیب در قسمتی از بدن
  • قرص زیپمت 50/500 میلی گرم
  • کابوس ها
  • قرص زیپتین 50 میلی گرم
  • اختلالات شدید جنسی
  • قرص سیفروپکس 0.18 میلی گرم
  • پرخاش گری

در صورتی که پزشک تشخیص بدهد که این دارو می تواند کمک دیگری به بیمار داشته باشد و برای درمان موارد دیگر تاثیر گذار است آن را برای بیمار تجویز می کند. آیا دادن قرص سلکوکسیب به بیمار اسکیزوفرنیا که ریسپریدون، کلونازپام، ابیلیزول و سرترالین میخورد اشکالی دارد؟ • خستگی غیرمعمول، خواب آلودگی، ضعف یا مشکل در تفکر واضح (از فرزندتان بخواهید از انجام کارهایی که به هوشیاری احتیاج دارد بپرهیزد تا زمانی که متوجه شوید این دارو بر روی او چه تأثیری دارد). یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … با این وجود طبق آمارها،ممکن است افراد کمی که معمولا زیر25 سال سن دارند پس از مصرف قرصهای ضدافسردگی حالت های خلقی و اختلال ها در آن ها بدتر شده یا حتی به فکر خودکشی بیوفتند و حتما باید بدانید که تمامی افراد چه زیر 25 سال و چه بالای25 سال، اگر قصد مصرف چنین قرص های را داشته باشند باید حتما با پزشک در این خصوص مشورت کرده تا او بتواند بیمار را از تمامی عوارض و خطرهای احتمالی آگاه سازد.

کپسول فلوکستین

برای تسکین علائم ترک اعتیاد به الکل حاد، معمولا ابتدا از شکل پرارودهای (parenteral، خارج از روده، ولی داخل بدن) این دارو استفاده میشود. دوز مصرف فلوکستین با توجه به وضعیت پزشکی و واکنش بدن به درمان تعیین می شود، برای کاهش عوارض جانبی معمولا پزشک از دوز پایین شروع کرده و به تدریج آن را افزایش خواهد داد.

  • گل راعی، هوفاریقون(گیاه دارویی)
  • سفت شدن عضله ها
  • سن شما
  • قرص اکس کاربازپین-عبیدی 300 میلی گرم
  • قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم
  • آسپرین مصرف همزمان با افزایش خطر خونریزی همراه است
  • تشنج یا صرع ؛
  • رفتار بی پروا

کپسول فلوکستین دامنه استاندارد دوز ۲۰ تا ۴۰ میلی گرم روزانه است. داروی «سیتالوپام هگزال» ۲۰ و ۴۰ که بسیار تجویز میشد و در میان بیماران بازخورد مثبتی داشت هم کمیاب شده است. قرص فلوکستین ۱۰ و ۲۰ برای چیست , قرص فلوکستین برای چاقی و لاغری ، قرص فلوکستین در شیردهی را کی بخوریم ، قرص فلوکستین خارجی برای چه بیماری است ، قرص فلوکستین ۵۰ چه عوارضی دارد ، ساعات مصرف قرص فلوکستین در سایت پارسی زی. به کار می رود.قابل ذکر است که این دارو علاوه بر موارد مصرف و تجویز ذکر شده کاربردهای دیگری نیز دارد. حتی گفتن این جمله به آنها «فلوکستین موجود نیست» هم آنها را دچار استرس شدیدی میکند و نمیتوانند این کمبود را بپذیرند. فلوکستین ممکن است روحیه، خواب، اشتها و سطح انرژی فرد را بهبود بخشد و حتی در بازگرداندن علاقه بیمار به زندگی روزمره کمک کند.

در ضمن به بیمار هشدار دهید برای شروع دوباره مصرف ام.ای.اها صبر کنید تا پنج هفته از آخرین مصرف فلوکستین او بگذرد. ۶۵ ،۲ ‬ شرایط: تاهل، سن‭ ۱۸-۶۰ ‬سال، حداقل یکبار نزدیکی در هفته، عدم اختلال در ارکشن- عفونت ادراری تناسلی- بیماری سیستمیک یا عصبی- بیماری سایکولوژیک ماژور، عدم استفاده از الکل یا هیچگونه داروی دیگر، زمان تاخیر انزال از دخول به واژن ‭(Intravaginal eyaculation latency time)‬ بیماران قبل از شروع درمان (در سه نوبت نزدیکی) و همچنین‭ ۳ ‬و‭ ۸ ‬هفته پس از شروع درمان توسط بیمار دقیقا اندازهگیری و پس از گزارش وی ثبت گردید. • دقیقاً همانطور که پزشک یا داروساز به شما می گوید، این دارو را به طور مرتب به کودک خود بدهید. دراینباره با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید. هرگز داروی فلوکستین را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

اثر داروهای ضدصـع در مصرف همزمان با فلوئوکستین و سایر داروهای مشابه خنثی میشود. پيوند دارو به پروتئين بسيار زياد است نيمه عمر دارو 3-1 روز پس از مصرف مقدار واحد ميباشد. فلوکستین یک داروی نسخهای است که به منظور درمان اختلال افسردگی عمیق، پرخوری عصبی (اختلال خوردن)، اختلال وسواس فکری، اختلال هراس و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) استفاده میشود. در عین حال داروهای بهتری برای بارداران وجود دارد که در زمان بارداری یا شیردهی میتوان از آنها استفاده کرد. اگر داروها یا مواد خوابآور مانند: الکل، آنتی هیستامینهای خاص (از قبیل ستیریزین، دیفن هیدرامین (diphenhydramine))، داروهای خواب و یا اضطراب (مانند دیازپام (diazepam) و زولپیدم (zolpidem))، شلکنندههای عضلانی و داروهای ضد درد و مسکن (مانند کدئین (codeine)) مصرف میکنید، حتماً به پزشک خود بگویید. ایجاد آژیتاسیون، بیقراری و دیسترس گوارشی در مصرف همزمان دارو با تریپتوفان و ایجاد حملات فشارخون کشنده در مصرف همزمان دارو با سلژیلین.

  1. تورم زبان و دشواری تنفس
  2. دهان خشک
  3. کاهش میل جنسی و مشکلات اُرگاسم؛
  4. داروهای متابولیزه شده توسط CYP2D6
  5. درصورت انجام درمان با ضربه الکتریکی تشنج آور
  6. مشکل در غذا خوردن
  7. تشنگی شدید

به علاوه، Fluoxetine دیگر فرمولاسیون های یک کپسول ۹۰ میلی گرمی با رهاسازی تأخیری نیز هفتهای یک بار نیز مصرف میشود. به علاوه، در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده اند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هرماه مقداری وزن کم کنند.

  • برخی از اختلال های خوردن و حمله های ترس
  • قرص الاکوئیت 5 میلی گرم
  • ضعف عمومی
  • سابقهی خونریزی بیدلیل یا مشکل در انعقاد خون

این دو دارو در صورت صلاحدید پزشک و یا در صورت بروز عوارض جانبی شدید می توانند جایگزین یکدیگر باشند. این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. این موارد، لیست کاملی از عوارض جانبی فلوکستین نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده میکنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. اگر تا 5 هفته گذشته فلوکستین مصرف کردهاید، قبل از مصرف هر نوع دارو، به دکتر یا داروساز خود بگویید. راجع به مصرف این دارو با داروهای دیگر با داروساز خود مشورت کنید. مصرف سیپروهپتادین میتواند اثرات ضدافسردکی این دارو را خنثیکند. موارد مصرف و عوارض قرص فلوکستین (Fluoxetine) چیست؟ در صورتی که می خواهید در رابطه با موارد مصرف و عوارض قرص فلوکستین (Fluoxetine) اطلاعاتی داشته باشید، ادامه این پست را مطالعه نمایید.

  • احساس شوک الکتریکی در مغز (Brain zaps)
  • دارو را دور از نور نگه دارید؛
  • تب بالای 38 درجه
  • قرص جیوماید 14 میلی گرم
  • تاثیر داروهای افسردگی در افراد متفاوت است
  • قرص لیروپریم 2.5/500 میلی گرم

این داروها عبارتاند از: داروهای خیابانی مانند MDMA / “اکستازی”، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله SSRI ها مانند سیتالوپرام /پاروکستین، SNRI ها مانند دولوکستین (duloxetine) / ونلافاکسین (venlafaxine)). تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما