چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟

[ad_1]

فارو- رئیس جمهور سابق آمریکا با ایجاد اختلال در تجمعات حامیان خود مبالغ هنگفتی را جمع آوری می کند. او به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نکرده است. با این حال، کارشناسان می گویند که او در صورت انتخاب مجدد می تواند در انتخابات پیروز شود.

به گزارش دویچه وله، فرارو در گردهمایی اخیر در تگزاس، دونالد ترامپ گفت که شاهد تقلب در هیلاری کلینتون و انتخابات 2020 و دزدیده شدن آرای رأی دهندگان بوده است.

ترامپ گفت: «انتخابات 2020 تقلب شد و همه آن را می دانند. اما ادعای او به طور کامل تکذیب شد. دیوان عالی ایالات متحده که اکثریت قضات محافظه کار منصوب شده توسط ترامپ را تشکیل می دهد، درخواست وی برای ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت مورد مناقشه را رد کرده است.

چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟  / وقتی ترامپ دوباره برای حامیانش گوشت پرت می کند

این لفاظی آشنا به نظر می رسد و به این دلیل است که سخنرانی این روزها ترامپ درباره نفرت او از هیلاری کلینتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری و تئوری توطئه انتخابات 2020 بود.

براندون کنرادیس، سردبیر بخش سیاسی هیل در نزدیکی کنگره و روزنامه‌نگار سابق دویچه وله، گفت که ترامپ همان کاری را کرد که همیشه برای بازی با هوادارانش انجام می‌داد، بازی با سگ‌ها و پرتاب گوشت به طرف آنها. این بهترین موفقیت او تا به امروز بود.»

ترامپ همچنین به طور غیرمستقیم از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 حمایت کرد و گفت در صورت پیروزی در انتخابات، حاضران را عفو خواهد کرد.

مایکل کورنفیلد، دانشیار مدیریت سیاسی در دانشگاه جورج تاون به دویچه وله گفت: زمانی که ترامپ موضوعات تحریک آمیزی مانند عفو شورشیان را علیه ساختمان کنگره مطرح می کند، از همه عوامل حواس پرتی فراتر می رود و تمام توجهات را به سمت خود جلب می کند.

بسیاری از جمهوری خواهان با ایده عفو کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند و موضعی ضد ترامپ گرفتند، مخالفت کردند. سناتور لیندسی گراهام، یکی از شرکای برجسته در کارولینای جنوبی، با انتقاد از موضع ترامپ، گفت که امیدوار است “جنایتکاران به زندان بروند و کتاب به سمت آنها پرتاب شود زیرا آنها سزاوار آن هستند.” کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، جمهوری خواه نیز با این عفو ​​مخالفت کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا شورشیان باید بخشیده شوند به CNN گفت: “اوه خدای من، نه.”

اما ناظران می گویند که مخاطب هدف ترامپ، جمهوری خواهان رده بالا نیستند. کنرادیس گفت: «ترامپ به انتقاد مقامات بلندپایه حزب اهمیتی نمی دهد. برای او پایگاه مردمی حامیانش جذاب است و مهاجمان کنگره قطعا بخشی از آنها هستند. برای ترامپ مهم است که افرادی را داشته باشد که از او حمایت می کنند و مایل به رای دادن به او هستند. دیگران اهمیتی نمی دهند.”

اگر ترامپ تصمیم بگیرد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند، نزدیک نگه داشتن حامیانش مهم خواهد بود. جملاتی که با «اگر من اجرا شوم و برنده شوم» شروع می‌شوند، البته سناریوی احتمالی ترامپ را تغییر خواهند داد.

کنرادیس گفت: «البته هر چیزی ممکن است، اما در شرایط کنونی، ترامپ راه را برای نامزدی رسمی هموار می کند. او نمی خواهد مردم او را فراموش کنند. او دوست دارد در کانون توجه باشد. او از شومن و رسانه ها می خواهد که او را پوشش دهند و نام و چهره او را در رسانه ها منتشر کنند.

اما کورنفیلد در کمال ناباوری می گوید: «او مرد ماهری در صنعت سرگرمی است و تحصیلات و دانش سیاسی دارد.» اما آینده سیاسی او راکد و غیرقابل پیش بینی است.

در هر صورت، اگر ترامپ تصمیم به کاندیداتوری مجدد بگیرد، همه چیز برای رئیس جمهور سابق خوب خواهد بود. اولین نظرسنجی که توسط هیل در اواخر ژانویه منتشر شد، نشان داد که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 با اختلاف کمی 57 درصد از هشت نامزد جمهوری خواه پیروز شد. ران دی سانتیس فرماندار فلوریدا با 12 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.ترامپ نیز پول خوبی جمع آوری کرد. طبق سوابق فدرال، تنها در نیمه دوم سال 2021، 51 میلیون دلار جذب کرد و کل سرمایه خود را به 122 میلیون دلار رساند. بیشتر این دلارها از سوی اهداکنندگان کوچک یا “شهروندان عادی” ایالات متحده تامین شده است. این هنوز هم نشان می دهد که ترامپ چقدر حمایت می کند.

کورنفیلد خاطرنشان می کند که ترامپ تنها کسری از پول را برای حمایت از نامزدهای محلی و ایالتی در انتخابات میان دوره ای نوامبر هزینه کرد. وی خاطرنشان کرد که معمولاً این پول برای یک نامزد ریاست جمهوری بسیار بیشتر است. اما ترامپ می گوید که برای مقاصد دیگر پول پس انداز می کند.

کورنفیلد گفت: «او تا مرز ورشکستگی بحث می‌کند و ممکن است وضعیتش بدتر شود. او می داند که دفاع حقوقی خوب هزینه بر است.

البته ترامپ ممکن است همچنان امیدوار باشد که اگر همه بخواهند اصلاً با دادگاه روبرو نخواهد شد.

کورنفیلد گفت: «یکی از انگیزه‌های اصلی انتخاب مجدد او این است که بگوید او از آزار و اذیت در امان است زیرا کاندیدای ریاست جمهوری است.

اینکه این مرحله موثر خواهد بود یا خیر بحث دیگری است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. اما اگر چنین شود، دموکرات ها با رقابت جدی روبرو خواهند شد.

کنرادیس گفت: ترامپ همچنان مردی است که در سال 2016 انتخاب شد. بنابراین او می تواند دوباره برنده شود.”

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما