چگونه حداقل دستمزد را تعیین کنیم؟

[ad_1]

در رفتن مقامات دولت و مجلس قصد دارند در سال آینده تورم را تنها 10 درصد افزایش دهند و استدلال می کنند که افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق کارگران در سال آینده باعث افزایش تورم و قیمت کالاها می شود.

به گزارش فرارو، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سیاست اصلی دولت در خصوص افزایش نرخ می گوید: دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد. این روش بهتر از افزایش 20 درصدی حقوق و افزایش 30 درصدی تورم است. وقتی 20 درصد حقوق بدون منابع دولتی افزایش می‌یابد، اصولاً پول می‌سازیم و به جیب مستضعفان می‌رویم و آنها باید هزینه را بپردازند. حقوق مردم 10 میلیون روپیه افزایش یافت، اما در ازای تورم، 3 میلیون روپیه دیگر از جیب او بیرون راند.

علی دینی ترکمانی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش 10 درصدی حقوق کارگران و کارمندان امکان پذیر نیست. در رفتن وی افزود: طی سه سال گذشته، تورم بسیار شدیدی را تجربه کرده‌ایم که منجر به کاهش شدید قدرت خرید اکثریت جامعه شده است که سطوح مختلف طبقه متوسط ​​را به زیر خط فقر و طبقه پایین را پایین آورده است. او گفت: خط فقر به سمت فقر مطلق رفته است.

وی افزود: بنابراین اگر دولت بخواهد با وجود چنین تورمی فقط 10 درصد دستمزدها را افزایش دهد، باید مقاومت های زیادی از خود نشان دهد و تبعات اجتماعی سنگینی به همراه خواهد داشت، بنابراین دولت در نهایت مجبور به افزایش دستمزدها می شود. 20 تا 20 درصد در سال جاری». تا 25 درصد افزایش یابد.

دینی ترکمانی گفت: اگر دولت بخواهد سیاست خود را صرفا با این استدلال که دستمزد و تورم باعث افزایش قیمت ها می شود اجرا کند، باید با مشکلات عدیده ای مواجه شود، زیرا مبنای نظری چنین نظریه ای صحیح نیست، دولت باید اقدامات دیگری برای کنترل تورم انجام دهید، نه اینکه به دلیل افزایش تورم دستمزدها را به اندازه لازم افزایش دهید.

وی گفت: وقتی تورم بالا می رود، دولت مجبور است برای جبران کاهش قدرت خرید مردم، دستمزدها را به همان اندازه یا متناسب با تورم افزایش دهد، اما اگر دولت این کار را نکند، مردم با مشکل مواجه خواهند شد. با فقر بیشتر که پیامدهای جدی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی خواهد داشت.

حداقل دستمزد 1041;  دولت دستمزد کارگران را تنها 10 درصد افزایش خواهد دادچگونه حداقل دستمزد را تعیین کنیم؟
حمید حاجی اسماعیلی عضو سابق شورای عالی کار گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه دولت قانونا نمی تواند حداقل دستمزد کارگران را به صورت یک طرفه تعیین کند، گفت: بر اساس بند 41 قانون کار دولت، کارگران و کارفرمایان موظفند حداقل دستمزد را سه برابر کنند، اما در عوض دولت حداقل دستمزد را تعیین می کند.نقش نظارتی. طرح همیشه حداکثری نمایندگان کارگری را به امضای حکم حداقل دستمزد می برد و مجبور می کند.

وی افزود: این رویه هر ساله بر خلاف قانون دولت تکرار می شود و به جای اینکه نقش دولت را کم کند و به کارگران و کارفرمایان اجازه مذاکره و مذاکره با یکدیگر داده شود، نقش اصلی را دارد که یکی از دلایل آن است. شما نمی توانید حداقل دستمزد خود را افزایش دهید به این دلیل است که نمی خواهید مخارج خود را افزایش دهید.

حاجی اسماعیلی با تاکید بر اینکه حداقل دستمزد باید بر اساس تورم و سبد معیشتی تعیین شود، افزود: طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار، حداقل دستمزد باید توسط شورای عالی کار تعیین شود. متأسفانه نرخ دستمزد اعلامی همیشه با واقعیت مطابقت ندارد. از سوی دیگر مرکز آمار هر سال نرخ تورمی را منتشر می کند که در استفساریه شورای عالی کار اعلام می شود و به عبارتی دولت تعیین می کند. حداقل دستمزد از نظر دستوری نرخ را اعلام می کند و آن را مبنا قرار می دهد. حتی در این شرایط، کارگران نمی توانند علیه دولت اقدام کنند، زیرا اتحادیه های کارگری و اتحادیه های کارگری مستقل قوی ندارند.

کارگران با تاکید بر اینکه خط فقر و نرخ ها باید ملاک عمل شورای عالی کار باشد، افزودند: در دولت جدید پیش بینی می شود دولت قدیم ادامه داشته باشد و شاهد افزایش حداقلی دستمزد کارگران باشیم. سال آینده.

وی خواستار برداشتن سه گام برای تغییر شیوه کار شد: اول اینکه قانون کار نیاز به اصلاح دارد و نقش دولت در این زمینه بسیار کاهش می یابد و دوم اینکه شرکای اجتماعی دولت یعنی کارفرمایان. و کارگران باید ارزش داشته باشند و بتوانند حداقل دستمزد سالانه را تعیین کنند، ثالثاً با استفاده از ابزار، امکانات و آمار رسمی موجود در کشور، خط فقر و حداقل دستمزد را تعیین کنند. تعیین شده و همچنین میزان تعیین دستمزدها باید یک زندگی معتدل و به نوعی حداقل استاندارد زندگی را فراهم کند، زیرا استاندارد زندگی کارگران در حال حاضر بسیار ضعیف است.

حاجی اسماعیلی گفت: دولت در نظر دارد حقوق کارکنان خود را به طور متوسط ​​10 درصد افزایش دهد. اما دولت برخلاف قانون عمل می کند و همراه با افزایش تورم حداقل دستمزد کارگران را افزایش نمی دهد.

یک کارشناس کارگری با اشاره به اینکه استدلال دولت مبنی بر اینکه نرخ دستمزدها به دلیل افزایش تورم به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است، به هیچ وجه محلی برای اعراب نیست، خاطرنشان کرد: می بینیم که این نقدینگی روز به روز در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط خود دولت عامل اصلی تورم است که در این زمینه حقوق های نجومی دولتمردان یکی دیگر از عوامل ریشه ای تورم است، بنابراین دولت نمی تواند دستمزدها را تنها 10 درصد افزایش دهد. افزایش تورم». امروز جان کارگران به شدت در خطر است و اگر دولت در شرایط تورم 45 درصدی حداقل دستمزد را افزایش ندهد، سفره سال آینده کارگران کوچک شده و قدرت خرید آنها کاهش می یابد. حداقل.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما