کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟ نحوه دریافت + شرایط – Zomit

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون در ماه های اولیه کند بود. در روز روی کار آمدن دولت جدید در 12 آگوست ، 13.5 میلیون دوز واکسن کووید 19 به کشور تزریق شد که حدود 11 میلیون از آن در اولین دوز بود. امروز ، 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور به حدود 56 میلیون دوز رسیده است و بیش از 39 میلیون از آنها مربوط به اولین دوز است.

افزایش آمار واکسیناسیون بحث در مورد اجرای برنامه ای برای حفظ انزوا هوشمند را جدی تر کرده است. به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در چند هفته آینده به جای محدودیت های معمول عروق کرونر ، شاهد محدودیت هایی برای حضور در مکان های خاصی برای افرادی که واکسینه نشده اند خواهیم بود. کشورهای جهان در ماه های اخیر برخی محدودیت های کلی را از جمله گسترش واکسیناسیون برداشته اند. یکی از این محدودیت ها مربوط به سفرهای خارجی است ، که ورود گردشگران و اتباع خارجی را با ارائه کارت واکسیناسیون معتبر علاوه بر آزمایش کرونا منفی می کند. چندی پیش ، ستاد مبارزه با کرونا این الزام را برای گردشگران در کشور تصویب کرد. بر این اساس ، وزارت بهداشت سیستمی برای صدور کارت های واکسن دیجیتال برای سفرهای خارجی در اوایل سپتامبر راه اندازی کرد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟

با تزریق کرونا در مراکز واکسیناسیون ، به شخص کارت یا جزوه ای با اطلاعات مربوط به واکسیناسیون داده می شود. این اطلاعات همچنین از راه دور وارد سیستم سلامت الکترونیکی می شوند. با این حال ، این کارت ها نمی توانند به عنوان معیارهایی برای سفرهای بین المللی و یا تأیید اعتبار واکسیناسیون در مراکز عمومی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

این امر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا ابتدا سیستمی برای صدور کارت های واکسن دیجیتالی و سفرهای خارجی ایجاد کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir موجود است و کارت های واکسن را به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می کند. سپس سیستم دوم در vcr.salamat.gov.ir/fa در دسترس قرار گرفت تا از سایر شهروندان بخواهید از خدمات مختلف اجتماعی استفاده کنند. اما تا دیروز ، این سیستم فقط برای متولدین 1280 تا 1320 فعال بود. سرانجام صبح امروز ، در 30 اکتبر ، یک سیستم واکسیناسیون جامع برای ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا به مردم معرفی شد.

کارت واکسن دیجیتالی حاوی اطلاعاتی در مورد فرایند واکسیناسیون است که می توان آنها را ذخیره و به صورت PDF یا اسکرین شات چاپ کرد. علاوه بر این ، این کارت حاوی یک کد QR است که می تواند برای تعیین صحت اطلاعات کارت اسکن شود. کلیه مراحل ثبت نام و صدور کارت واکسیناسیون برای شهروندان و مسافرانی که به خارج از کشور سفر می کنند رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارد.

چه خدماتی برای کارت واکسیناسیون مورد نیاز است؟

از زمان شروع واکسیناسیون در کشور ، بارها اعلام شده است که پس از شمول 70 درصد مردم ، دریافت برخی خدمات منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود. وزیر بهداشت جدید و دفتر مرکزی کرونا نیز اخیراً در مورد این موضوع صحبت کرده اند. با معرفی سیستم واکسیناسیون برای همه سنین ، مقر کرونا قصد دارد دامنه واکسیناسیون را تا حد قابل قبولی افزایش دهد تا برخی از مشاغلی که در دو سال گذشته چندین بار تعطیل شده اند از سر گرفته شود.

گفته می شود کلیه خدمات در اماکن عمومی ، خدمات بانکی و اداری و تهیه بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود. وزیر بهداشت گفت سفرهای هوایی ، زیارت اماکن مذهبی ، اقامت در هتل و حضور در برخی فعالیتهای اجتماعی مانند بانک و دانشگاهها منوط به ارائه کد QR وزارت بهداشت است که نشان می دهد دریافت هر دو دوز واکسن کرونا است. به

وزیر بهداشت: اکثر مردم تا پایان دهه فجر واکسینه می شوند

طبق دستورالعمل هایی که به مقر کرونا داده شده است ، کارکنان سازمان ها و موسسات و ادارات دولتی باید کارت واکسیناسیون دریافت کنند و از این کارت برای خدمت به افرادی که کارت واکسیناسیون دارند استفاده کنند. این موضوع همچنین برای مکانهایی مانند استخرها ، باشگاههای ورزشی ، سالنها و مراکز خرید مطرح شده است. مقامات در حال بررسی تشویق افراد واکسینه شده برای سفر به استان ها هستند. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد کسانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و داوطلب واکسیناسیون نشده اند ، باید به طور منظم تحت آزمایش PCR قرار گیرند تا از خدمات عمومی با هزینه خود استفاده کنند.

مقامات بهداشتی می گویند حداقل 70 درصد از جمعیت کشور برای بازگشایی نیاز به واکسیناسیون دارند. میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند. طبق پیش بینی وزارت بهداشت ، تا پایان دهه فجر ، اکثر مردم در برابر کرونا واکسینه می شوند. وزیر بهداشت همچنین گفت که 70 درصد مردم به دلیل گسترش واکسیناسیون احتمالاً تا پایان ماه اکتبر واکسینه می شوند. البته انتظار نمی رود این پیش بینی تا پایان این ماه محقق شود.

کارت واکسن بین المللی

مسافران بین المللی باید دو هفته قبل از سفر برای دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا اقدام کنند. این افراد باید کاملاً واکسینه شوند. این بدان معناست که آنها حداقل دو دوز واکسن مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کرده اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون تنها واکسن Pfizer را به طور کامل تایید کرده است. با این حال ، واکسن های زیر مجوز استفاده اضطراری از این سازمان دریافت کرده اند:

  • مادری
  • جانسون و جانسون
  • AstraZeneca
  • Covey Shield (Astrazenka ساخت هند)
  • سینو فارم
  • سینوواک

مقالات مرتبط:

تاکنون دو کشور اروپایی واکسن های Pfizer ، Maderna ، Johnson و Anderson و Astranska را شناسایی کرده اند. Synopharm همچنین توسط 79 کشور به رسمیت شناخته شده است. البته سفر به کشورهای اروپایی ، علاوه بر دستورالعمل های صادر شده از سوی اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط داخلی برخی از کشورها ، قوانین متفاوتی داشته باشد. VisaGuide. عبارات گروه جهانی می تواند برای نظارت بر این اصطلاحات استفاده شود. به طور کلی ، برای سفر به هر کشوری ، باید شرایط واکسیناسیون و جداسازی آن کشور خاص را بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط پذیرش ، افراد فقط باید برای ثبت نام در salamat.gov.ir از طریق سیستم وزارت بهداشت اقدام کنند. این وب سایت قبلاً به گزارش واکسن های کرونا و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ثبت نام دریافت کارت واکسیناسیون به خدمات آن اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسیناسیون کرونا

مسافران خارجی باید گزینه ثبت نام واکسن کارت دیجیتال انگلیسی را انتخاب کرده و سپس به سیستم درخواست کارت واکسن هدایت شوند. در این صفحه ، ابتدا اشاره ای از وزارت بهداشت برای وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه به زبان انگلیسی خواهید دید.

سیستم ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا خانه تورهای خارج از کشور

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام انگلیسی و شماره گذرنامه شما دقیقاً با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است ورود شما به کشور مقصد ممنوع شود. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره تلفن ثبت نام ارسال می شود که باید با شخص مرتبط باشد.

فرم ثبت نام کارت واکسن بین المللی کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، مراحل احراز هویت به پایان می رسد و سپس پیامی نمایش داده می شود که نشان می دهد پیوند کارت دیجیتال شما ارسال شده است.
کد تأیید برای دریافت کارت دیجیتال واکسن class=

این پیوند آدرس وب کارت دیجیتال واکسن شما است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت اینترنتی کارت واکسیناسیون دیجیتال شما به زبان انگلیسی است که در اکثر کشورها معتبر است.

دریافت کارت واکسن مطابق روش معاون وزیر بهداشت برای افرادی که در فرایند واکسیناسیون در خارج شرکت کرده اند یا تمام واکسیناسیون خود را تکمیل کرده اند ، انجام می شود. اول از همه ، کمیته های متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مراکز ایمنی ، مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه های پزشکی باید اسناد مربوط به سفر خارجی فرد را بررسی کرده و یک دقیقه برای آماده سازی فرم به همراه واکسیناسیون وی آماده کنند. کارت فرم شبیه مثال زیر خواهد بود:

درخواست سابقه تزریق واکسن کرونا در خارج از کشور

متعاقباً ، معاون دانشگاه مربوطه صورتجلسه درخواست ثبت سابقه تزریق واکسن در خارج از کشور را به همراه عکس مدارک به همراه صفحه اول و صفحه ورود و خروج در کارت گذرنامه و واکسیناسیون ، آمار و فناوری اطلاعات ارسال کرد. مرکز مدیریت وزارت بهداشت تلاش برای ثبت سوابق مربوطه بر اساس کدگذاری معتبر پذیرفته شده

افرادی که دو دوز واکسن را در خارج از کشور دریافت کرده اند و فایل الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید مراحل تکمیل فرم فوق را از طریق دانشگاه مربوطه پر کنند.

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

شهروندانی که قصد سفر به خارج را ندارند و یک یا دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، اکنون می توانند از طریق برخی از سیستم های واکسیناسیون پیشگیری از کرونا که دارای محدودیت های خاصی در سفر ، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت های تجاری هستند ، کارت های دیجیتال واکسن کرونا را دریافت کنند. و دایره هایی برای آنها به زودی ترسیم می شود.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت کارت واکسن دیجیتال فارسی ، به سامانه ثبت درخواست کارت واکسن به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افراد

سپس باید شماره ملی ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را به نام خود وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسن برای شما ارسال می شود.

در صورت عدم ثبت تاریخ یا نوع واکسن یا یک یا دو واکسن ، فرم “گزارش خطای کارت واکسن دیجیتال” را در سیستم واکسیناسیون وزارت بهداشت پر کنید تا مشکل شما بررسی شود.

وزارت بهداشت هشدار داده است که کارت هایی که توسط هر موسسه یا مرکز دیگری یا در ازای دریافت پول به صورت فیزیکی و انگلیسی صادر می شود ، معتبر نیست. وزارت بهداشت این موضوع را به تمام سفارتخانه ها اعلام کرده است تا فقط کارت هایی که از آن آدرس صادر می شوند معتبر باشند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می توانید با دفتر تحقیقات و شکایات وزارت بهداشت با شماره 190 تماس بگیرید.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما