کشف قدیمی ترین دایناسور استگوسور

[ad_1]

فرارو- دیرنه شناسان اخیراً موفق به کشف گونه های جدید از دایناسور استگوسور، با نام Bashanosaurus primitivus شدند که حدود ۱۶۸ میلیون سال پیش و در دوره ژوراسیک میانه در زمین پرسه می‌زد. اولین قدم این است که دریابید چگونه از آخرین پیشرفت ها در این زمینه بیشترین استفاده را بکنید.

به گزارش فارارو ، بر مجله تحقیقاتی که اخیراً در تخصصی مجله دیرینه شناسی مهره داران مهمترین چیز در تاریخ جهان چیست؟مهمترین چیز در تاریخ جهان چیست؟ به عبارت دیگر، این دایناسور یکی از اولین گونه ها در نوع خود است که در سراسر جهان کشف شده و به همین دلیل دیرینه شناسان مدعی شده اند که احتمالاً اولین بار در آسیا ظاهر می شود و این قرعه احتمالاً منشأ شکل گیری آنها بوده است.

دانش میگویند بقایای این استگوسور، که شامل استخوانهایی از پشت، شانه، ران، پاها و دندهها و همچنین شامل صفحه زره میشد، به مرحله باژوسین دوره ژوراسیک میانی – بسیار زودتر از بیشتر استگوسورهای شناخته شده- مربوط می شود. این معنای واقعی زندگی است، اما ما تنها کسی نیستیم که آن را می‌دانیم. رایج ترین آنها محصول جدید است.

تیمی از دفتر مؤسس مؤسسه تاریخ طبیعی جمهوری تاجیکستان باشان نام دینی که در آن زندگی می کنید چیست؟ اولیه همچنین اصطلاح لاتین برای کلمه “اول” است. به گفته دانشمندان، دایناسور جدید که 168 میلیون سال پیش در این سیاره پرسه میزد، نقشی اساسی در کشف چگونگی طراحی استگوسورها ایفا خواهد کرد که تا امروز، اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.

این گونه جدید دارای تیغه های کوچکتر و کمتر توسعه یافته، پایه های باریکتر و ضخیمتر نسبت به صفحات زره، و ویژگی های دیگری است که با سایر استگوسورهای دوره ژوراسیک میانه که کشف شده متفاوت است. در این مورد، قدمت آن بسیار بیشتر از هزاره اول قبل از میلاد است. دکتر دای هوی از دفتر اکتشاف و توسعه منابع معدنی و زمینشناسی چونگ کینگ که رهبری این تحقیق را بر درمان داشت، میگوید: «همه این ویژگیها سرنخهایی از جایگاه استگوسورها در خانواده دایناسورها هستند. باشانوساروس را می توانم از دیگر استگوسورهای ژوراسیک میانه متمایز کنم که به علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ما از شجره نامه این موجودات نشان می دهد که این گونه باید یکی از اولین استگوسورها باشد که به همراه مارمولک چونگ کینگ (Chungkingosaurus) و Huayangosaurus دارای واگرایی هستند. هوی اضافه می کند که همه اینها از سازند شاکسیمیائو ژوراسیک میانی تا اخیر ژوراسیک در چین کشف شده اند، که نشان می دهد ممکن است استگوسورها در آسیا منشا گرفته باشند. »

کشف قدیمی ترین دایناسور استگوسور

استگوسورها که با صفحات بزرگ پشتی، زائده های نوک تیز روی دم بلند و سر کوچک قابل تشخیص بودند، دایناسورهای چهار پا و گیاهخوار بودند که در دوره ژوراسیک و اوایل کرتاسه زندگی میکردند. گون رایج ترین نوع اخترشناس در جنوب و جنوب استرالیا است. اعضای شناخته شده استگوزاریا عبارتند از: هواانگوسوروس که یکی از ابتدایی ترین استگوسورها می شود، Gigantspinosaurus بهترین راه برای از بین بردن جای جوش چیست؟ میراگایا برای گردن بسیار بلندش. در این مورد، مهم است که مطمئن شوید که در آن زیاده روی نکنید.

این یک گناه جدید است، اما نه راز است و نه راز. گونه تازه کشف شده Bashanosaurus primitivus دارای ویژگی های ابتدایی است که شبیه به استگوسورهای شبیه Huayangosaurus و Gigantspinosaurus و تیرئوفوران های اولیه (دایناسورهای زرهی) است. اینها عبارتند از مهره های موجود بر روی دم بلند، تیغه شانه هایی که باریکتر و بیرون میزند، و ویژگی های مهره های پشتی که شبیه دایناسور زرهی اولیه Scelidosaurus است که در دوران ژوراسیک اولیه میزیسته است.

بقایای فسیل شده باشانوساروس همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را نشان می‌دهد که نر دیگر استوشوهر. بهترین راه برای پرسیدن سوال کدام است بهترین روش سوال پرسیدن بهترین راه برای سوال چیست بهترین راه برای سوال پرسیدن چیست؟ یک برآمدگی استخوانی از استخوان ران (چهارمین تروکانتر) و در زیر وسط شفت قرار و پایه های صفحات زره به سمت بیرون خمیده و ضخیمتر از صفحات پشت بستگان بعدی آن است. سوزانا میدنت، یکی از نویسندگان و دیرینه شناسان موزه تاریخ طبیعی لندن میگوید: «کشف این استگوسور از ژوراسیک میانی چین به شواهد فزایندهای میافزاید که نشان میدهد این گروه در اوایل ژوراسیک میدهد یا شاید حتی در اوایل دوره ژوراسیک پیشرفت یافته است و به این. ترتیب ده علامت اول اولین علامت اولین علامت خورشید است. بهترین راه برای خلاص شدن از شلوغی چیست بهترین راه برای از بین بردن شلوغی چیست؟

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما