کمپین مدرسه سازی به یاد کوچکترین محیط ایران

[ad_1]

در بهمن ماه 1399 زکریا کوچکترین موجود زنده محیط زیست ایران در تصادف با خودروی حامل سوخت کشته شد. در 8 سالگی با شجاعت و مهربانی پیراهان بلوچی به دور گاندوی کوچکی پیچید و آن را زنده گرفت.کوچکترین محیط زنده است.

طبیعت زیبای بلوچستان رنج می کشد زمستان سال گذشته دخترک دستش را رها کرد و ما را رها کرد تا در روستای رکوکش مدرسه ای برای فرزندانش بسازیم که زادگاه زکریا بشیر کوچکترین محیط زندگی ایران برای همیشه است. .

اگر به زکریا یک روز از زمستان ندهیم، شهامت و عشق در طبیعت باعث می شود که در تمام سال صدها هزار دختر و پسر ایرانی داشته باشیم، نگاه زیبای زکریا را زنده نگه می داریم و امید جوانی را در دل بشریت و ما این پیام را می دهیم که “برای حفاظت از محیط زیست می توانیم در هر عصری زندگی کنیم و هر سال با طبیعت و زندگی خود هماهنگ هستیم.”

با ساختن فضای آموزشی استاندارد که اولین حق همه کودکان این سرزمین است، جسارت و عشق به طبیعت در دل و جان دختران و پسران سرزمین خورشید تا ابد با ما همراه باشید.

ما در جامعه ایرانی طرفدار معتقدیم که اگر کودکان ایرانی به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند، می توانند از استعدادها و توانایی های خود برای ساختن جایگاه خود در عرصه زندگی استفاده کنند. امید است با حمایت های شما حامیان محترم، برای شروع ساخت این مدرسه قبل از طبستان، ملزم به تامین اعتبار باشید.

به امید آینده ای روشن برای همه بچه های ایران مدرسه ریکوکوش می سازیم؟

در منطقه سیستان و بلوچستان روستایی به نام ریکوکوش وجود دارد. روستای رکوکوش یکی از روستاهای دهوکان باهوکلات است که در مجاورت رودخانه باهوکلات قرار دارد. رودخانه های تشکیل دهنده پوزه تمساح ایرانی با عمر کوتاه «گاندو» و وجود آن به ظاهر وحشتناک و کمیاب، زندگی روزمره روستائیان و کودکان را تغییر داده است.

ریکوش بیست و پنج خانوار دارد که یک هزار و صد نفر جمعیت دارد. افزایش جمعیت در این روستا نیازی به پاسخگویان دیگر ندارد. به ویژه طلاب روستاهای دیگر نیز برای تحصیل به این مدرسه می آیند. با ساخت این مدرسه شش کلاسه دانش آموزان می توانند از امکانات و خدمات بهره مند شوند.

خلاص شدن از شر مصالح ساختمانی به دلیل جابجایی به دلیل دوری از شهرهای بزرگ و صعب العبور بودن مشکل است. اما با کمک جامعه محلی، حامیان و تشکیلات سازمان این امر امکان پذیر است. در این طرح به مردم این روستا صمیمانه تسلیت می گویم چرا که مردم این روستا به همراه خانواده های پرجمعیت خود در همه امور سهیم بوده اند و مشارکت بانوان و جوانان این روستا می باشد. همچنین چشم باز این مدارس خیلی دور هستند.

کمپین مدرسه سازی به یاد کوچکترین محیط ایران

شاید بدانید که فاصله روستاهای سیستان و بلوچستان با بچه ها و جوانانی که به دلیل استفاده نکردن از مدارس مجاور این فاصله را ندارند در روستای خود مدرسه ندارند بیش از یک بار است. بنابراین مجبور می شوند خیلی سریع زبان ترکی بخوانند. ریکوکش نیز یکی از این روستاهاست. به طور خاص برای بخش میانی. طلاب برای رسیدن به روستا چهار یا پنج کیلومتر تا نزدیکترین مدرسه طی می کنند. در حال حاضر فاصله استاندارد طبق اصول مکانیزاسیون عملیات شهری و روستایی حداکثر بین هشتصد تا هزار متر می باشد. منطقه دشتیاری که یکی از روستاهای ریکوش می باشد در بحث آموزشی بسیار جدی است چرا که در ترم جاری اکثر مدارس در سه شیفت شروع به کار کرده اند. در شهرستان دشتیاری برای هر دانش آموز شاخص های آموزش فضایی وجود دارد که بسیار پایین و زیر یک متر مربع است. این عدد برای هر زبان آموز تقریباً 5 متر مربع است.

انجمن حامی بر اساس آخرین گزارش برای این کمپین مبلغ 2.339.000.000 تومان از طریق انامی حامی و از طریق خیرین و نیکوکاران 75 درصد مبلغ مورد نیاز است. امیدواریم با همکاری و همراهی شما عزیزان هرچه باقی مانده برای تکمیل ساخت مدرسه تامین شود.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما