کنکور با این مبحث شروع میشه ها!!

تست های املا در کنکور سراسری به صورت کلی به دو تیپ تقسیم بندی میشن. داشته باشیم.در این مقاله از مشاوره کنکور بصورت کامل به بررسی روش های افزایش درصد در درس ادبیات می پردازیم. از دیگر روش­ های طلایی برای حفظ آثار شخصیت ­ها، ساختن عبارت های ابداعی و مخفف از آنهاست. یکی دیگر از خدمات آموزشی ما، مجله والدین استادبانک است که با هدف ارتقاء سطح آگاهی والدین و دانشآموزان، شروع به فعالیت کرده است. دلیل اینکه با سوالات حفظی مانند معانی واژگان، املا و تاریخ ادبیات شروع می شود این است که طراح و نظام آموزشی می خواهد منبع امید و انرژی را برای موفقیت دانش آموزان فراهم کند. اساتید این درس همیشه به داوطلبان تأکید می کنند که هیچ گاه ازابتدا شروع به حل تست نکنند و با مباحث کلاس و شیوه ی تدریس استاد پیش بروند.

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور همچنین از بین این مباحث سه مبحث : لغت و معنی ، املا و تاریخ ادبیات بیشتر تمرکز روی خواندن و تکرار و حفظ کردن مطالب هستش . به طور قطع پاسخ درست به سوالات این بخش روی تراز شما تاثیر خواهد داشت چون اکثر دانش آموزان با این درس رابطه ی خوبی برقرار نمی کنند . به طور کلی ادبیات کنکور به ۶ بخش تقسیم بندی میشه که شما باید هر بخش رو جداگانه و مبحثی مطالعه کنید ،تست بزنید ، مرو و تکرار کنید تا به تسلط برسید. چون کتاب درسی به طور مستقل این مباحث رو اموزش نداده یا اگر هم داده بسیار مختصر هستش. پس علت اصلی این که ما باید مبحثی مطالعه کنیم این است که روش مطالعه مباحث ادبیات با یکدیگر متفاوت است. مبحثی که دانش آموزان بعضا آن را حذف می کنند. به این صورت که لغت را در یک وضعیت واقعی تصور کنید.

قرابت معنایی چه معنایی دارد؟

حتما این لغات را مطالعه کنید. و شما برای عقب نموندن از رقیبانتون باید حتما توی این درس به مهارت و تسلط برسید . حتما شنیده ایم که به این کودک “خیره سر” می گویند. مثلاً لغت “خیره” به معنای لجوج. لغاتی که فکر می­ کنید معنای سختی دارند و ممکن است آن را فراموش کنید، به روش تصور ذهنی حفظ کنید. در زبان مادری ما، حروف هم آوای زیادی داریم که املای متفاوتی دارند. بخشی از این لغات سخت هستند و معنایی نامرتبط با ظاهر کلمه دارند. اگر بتوانید بین شعرهای مختلف ارتباط معنایی پیدا کنید، یک هیچ از بقیه رقیبان خود جلوتر هستید! قرابت معنایی چه معنایی دارد؟ مثلا هر شب ۲۰ تست قرابت یا هر تعدادی که براتون مقدوره رو در برنامتون بگنجانید. آرایههای ادبی، لغت و املا، قرابت معنایی، تاریخ ادبیات و دستور زبان مباحثی هستند که ما در ادامه مقاله نحوه مطالعه ادبیات برای کنکور سراسری را به شما آموزش میدهیم.

روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور

پس با رعایت این نکته طلایی، می ­توانید بخش زیادی از سوالات ادبیات کنکور سراسری را پاسخ دهید. صرفا مطالعه کتاب به شما کمک چندانی نمی کند شما علاوه بر داشتن منبع دوم و منبع کمک درسی باید تست های زیادی بزنید و تمرین های تشریحی بسیاری را انجام بدید.

آرایه های ادبی، تمرین است نه تعریف! با تمرین و تکرار فراوان، تلاش کنید سرعت تستزنی خود را افزایش بدهید. این شما هستید که با خلق روش ­های مهیج و جدید قادر به حفظ و تثبیت مطالب درس ادبیات در ذهن خود می­ شوید. در سال­های اخیر پاسخ تست هایی که در بخش زبان فارسی و حتی آرایه های ادبی مطرح می­ شوند، با زیرکی تمام به املای لغات نیز وابسته هستند.

روش مطالعه ی ادبیات برای کنکور

باید توجه کرد تیپ بندی های این مبحث بسیار متنوع است اما اگر در تست زنی به اندازه ی کافی ماهر باشید خواهید دید که بعضی از تیپ ها صرفا با حذف گزینه قابل پاسخ هستند. در این مبحث تست کافی و مرور دوره ای بسیار حائز اهمیت است. اگر شما آهسته و پیوسته این دروس را مطالعه کنید بسیار به نفع شما خواهد بود و اصلا فشاری به شما نمیآورد مخصوصا دوران بعد از عید و نزدیکی به کنکور سراسری. در آخر اینکه ، درس ادبیات، یکی از بهترین و شیرین ترین دروس عمومی است که در صورتی که وقت کافی را برای آن در نظر بگیرید و به تسلط کافی برسید، به راحتی قادر به حل سوالات آن چه در امتحانات نهایی و چه در کنکور سراسری خواهید بود. بر اساس تجربهای که از کنکور چند سال اخیر به دست آمده، بیشتر تستهای املا و لغت در کنکور از لغتهای آخر کتاب طراحی شدهاند.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما