“کیم جونگ اون” چگونه جهان را تحت فشار قرار داد؟

[ad_1]

در رفتن نشنال اینترست در گزارشی درباره دوره 10 ساله کیم جونگ اون به عنوان رهبر کره شمالی، به طور خاص اشاره کرد که او به سبک رهبری کار کرده است که بسیاری از ناظران و تحلیلگران از جمله مشکلات کره شمالی را شگفت زده کرده است. نشنال اینترست در گزارش خود به دنبال آشکارسازی سیاست های کیم جونگ اون در حوزه قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی در کره شمالی است. استراتژی هایی که تا حد زیادی نه تنها نظام سیاسی کره شمالی را تداوم بخشیدند بلکه راه را برای ظهور و ظهور رهبر کره شمالی هموار کردند.

نشنال اینترست می نویسد: «شاید تحسین ثبات و ثبات دولتی که اکنون یک رهبر 37 ساله در راس آن قرار دارد و بسیاری در جامعه بین المللی آن را یک حکومت دیکتاتور و خودکامه می خوانند، عجیب باشد. با این حال، از زمانی که دولت کیم جونگ اون قرارداد موشکی را در ماه های اول دوره ریاست جمهوری او امضا کرد، به سرعت از کره شمالی خارج شد و همچنین دستور قتل برخی از بستگان و اعضای عالی رتبه دولت کره شمالی را صادر کرد. زمان مبارزه دولت دونالد ترامپ با “کمپین های آتش و خشم” عملکرد شگفت انگیز موفقی را نشان داده است.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که راز موفقیت کیم جونگ اون در حفظ توازن صحیح قوا در داخل و خارج از کره شمالی نهفته است.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون یک دهه پیش در کره شمالی به قدرت رسید. او در 17 دسامبر 2011 زمانی که پدرش کیم جونگ ایل بر اثر سکته قلبی درگذشت، به قدرت رسید. در آن زمان، رژیم کره شمالی با ابهام و عدم قطعیت زیادی روبرو بود. سوالات زیادی مطرح شد که بر این موضوع متمرکز بود که آیا کیم جونگ اون جوان می تواند کشورش را به درستی اداره کند یا خیر. حتی اگر او بتواند کره شمالی و نظام سیاسی آن را حفظ کند، چگونه یک کشور دیکتاتوری مانند نظام سیاسی کره شمالی می تواند تغییر کند؟ (به عنوان جلوه طبیعی تغییر رهبری در این کشور).

کمتر از یک ماه مانده به تولد 38 سالگی کیم جونگ اون، او عملا چیزی را جشن می گیرد که بسیاری از تحلیل گران را در مورد مشکلات کره شمالی متعجب کرده است: او نه تنها توانسته سیستم کره شمالی را حفظ کند، بلکه توانسته است از طریق آن پیشرفت چشمگیری داشته باشد. . دخالت آن در سطوح استراتژیک قدرت در کره شمالی.

در این زمینه، کلید موجودیت آن «بازگرداندن قدرت و نظم حزبی، افزایش استفاده از نخبگان حاکم، بازگشایی بازارهای بیشتر برای کره شمالی، توسعه تسلیحات استراتژیک و حفظ تعادل کشورش است. سیاست خارجی».

از نظر سیاسی، کیم جونگ اون تا حد زیادی قدرت حزب کارگر کره شمالی را احیا کرده است. از سوی دیگر، با اصلاحات مختلف و پاداش دادن به افراد مختلف، فضایی را برای جلب وفاداری هر چه بیشتر به خود فراهم کرده و در عین حال، جریان اطلاعات عمومی را به شدت سرکوب و کنترل کرده است.

از نقطه نظر اقتصادی، حداقل قبل از انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور (یا در سراسر قاره)، مزایای قابل توجهی برای طبقه حاکم کشور به همراه داشته است. علیرغم تحریم های بین المللی گسترده بر کره شمالی، این کشور از طریق ترکیبی از گسترش بازارهای بیشتر و در عین حال گسترش تجارت با چین به این مهم دست یافته است. به گفته برخی، کره شمالی نیز از طریق عملیات سایبری خود منابع مالی قابل توجهی به دست می آورد.

از نقطه نظر نظامی، کیم جونگ اون پیشرفت چشمگیری داشته است. در شرایط کنونی، کره شمالی از ذخایر قابل توجهی از سلاح های هسته ای دوربرد با پتانسیل مخرب سود می برد. در عین حال، کره شمالی نفوذ خود را در محیط زیست و همچنین در سطح بین المللی بسیار افزایش داده است.

کیم جونگ اون به عنوان سومین رهبر در تاریخ کره شمالی، پدرش را دست کم در سبک رهبری کشورش دست کم گرفته است و به ویژه الگوی رهبری پدربزرگش، کیم ایل، بنیانگذار نظام سیاسی کره شمالی، را دست کم گرفته است. خوانده می شود. تنظیم شده است. کیم جونگ اون بسیار جاه طلب تر از پدرش است. در واقع، اهداف کیم جونگ اون به اندازه اهداف پدربزرگش است. با این حال، آنها بیشتر نگران ایجاد ظرفیت برای کره شمالی بلند مدت هستند تا اهداف کوتاه مدت. در سطح بین المللی، او امیدوار است که کره شمالی جایگاه قابل احترامی را در جدول کشورهای دارای سلاح هسته ای به دست آورد.

در ده سال گذشته، کیم جونگ اون پیشرفت های چشمگیری در کره شمالی داشته است. اول اینکه کیم و نظام سیاسی او با چالش های بزرگی در داخل و خارج از کره شمالی روبرو هستند. پیشرفت او در توسعه یک برنامه منسجم برای توسعه سلاح های استراتژیک بسیاری را در جهان شوکه کرده است. علاوه بر این، دیدارهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و همچنین از سرگیری روابط پیونگ یانگ با چین، توانایی رهبر کره شمالی در ایجاد توازن قدرت را نشان داده است. آنها هر دو این موارد را حفظ کرده اند. خودمختاری و توازن قدرت منطقه ای آن.

با این حال، موفقیت کیم جونگ اون بهای سنگینی را پرداخت کرده است. کیم جونگ اون با جلسات و تحرکات سیاسی خود نتوانسته مشروعیت و رفاه بیشتری برای نظام سیاسی کره شمالی و همچنین مردم آن ایجاد کند. کیم جونگ اون در سال 2019 (در جریان دیدار در هانوی، پایتخت ویتنام) روند دیدار تاریخی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را بدون دستیابی به چیزی ترک کرد.

کیم جونگ اون یک رهبر زیرک است که از طریق ملاقات با روسای جمهور آمریکا توانسته است توجه جهانیان را به کره شمالی جلب کند و از تعهدات طولانی مدت در قبال ایالات متحده اجتناب کند. با توجه به اینکه کیم به حفظ موازنه قدرت استراتژیک بین قدرت های منطقه ای نیاز دارد، هرگونه تغییر در موازنه قوا در روابط کره جنوبی یا چین و آمریکا می تواند به رویکردهای تحریک آمیز جدید منجر شود یا به تحرکات و پیشنهادات دیپلماتیک جدید منجر شود.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که انتخابات آتی ریاست جمهوری کره جنوبی می تواند تا حدودی کیم جونگ اون را مجبور کند که موضع خود را در قبال دولت بایدن تغییر دهد. در این زمینه، حضور کیم جونگ اون، رئیس جمهور محافظه کار کره جنوبی، کره شمالی را مجبور خواهد کرد تا در جلوگیری از فرسایش فضای خارجی مشارکت فعال داشته باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از حمایت سیاسی کافی برای دادن امتیازات قابل توجه به کره شمالی و باز کردن مذاکرات با آن برخوردار نیست. کیم جونگ اون احتمالا هنوز مایل به گفتگوهای جدی با ایالات متحده است. با این حال، یک سوال اساسی مطرح می شود: چشم انداز بلند مدت کیم جونگ اون چیست؟ به احتمال زیاد، کره شمالی 20 سالگی تحت رهبری کیم را جشن خواهد گرفت. با این حال، کره شمالی آبستن بسیاری از حوادث و رویدادها خواهد بود و شاهد تحولات ناگهانی مانند ترور، بیماری رهبر خود، کودتا یا سایر اشکال درگیری داخلی و خارجی خواهد بود.

با این حال، شاید مشکوک ترین موضوع برای کره شمالی در شرایط کنونی، تأثیر ویروس کرونا بر این کشور و ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن باشد. در شرایطی که سویه “امکرون” ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است، ویروس کرونا که تا حدودی رژیم کره شمالی را تضعیف کرده است، می تواند شرایطی را برای این کشور ایجاد کند که ممکن است میزان آن هنوز مشخص نباشد. دنیای بیرون. نه”

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما